• Karriärskvinna

Vi som sätter hoppet till långtidsodling och återföring av blastocyst! Utbyte av tankar, erfarenheter, funderingar och pepp!

Hej, jag hoppar in här. Gjorde ett misslyckat försök med ett färskt ägg i november och nu är det dags för nytt försök med ett av våra två frysta blastocyster.

Vi har försökt i nästan två år, lyckades bli gravid i somras men fick missfall i vecka sju

Det tär verkligen på en det här. Hade inte kunnat föreställa mig att jag skulle behöva gå igenom det här. Men det gäller väl att hålla hoppet uppe? Hur gör ni för att klara vardagen med graviditeter och bäbisar till höger och vänster?

• Karriärskvinna

På måndag blir det återsättning av en femdagars blastocyst, om de nu klarar upptiningen. Det blir vårt andra ivf-försök. Riktigt spännande!

• Karriärskvinna
    Min älskade dotter skrev 2015-01-14 16:25:12 följande:

Ego igen då... Men va iväg på vul idag. Bebis va i rätt strl och allt annat såg jättebra ut :)

Vad härligt! Grattis!
  • Karriärskvinna
    Love is everything skrev 2015-01-14 17:14:00 följande:

Karriärskvinna: Grattis vad härligt! Håller tummarna för att den klarar upptiningen. Vart sätter ni in nånstans?

Åh, vad skönt Min älskade dotter!!! smile2.gif Vilken tur att du gjorde det extra ultraljudet, annars hade du oroat ihjäl dig! smile5.gif

Vi går på Sahlgrenska
  • Karriärskvinna
    Kelsson1 skrev 2015-01-17 07:40:32 följande:

Karriärskvinna: Testa bara inte för  tidigt för då riskerar du bli ledsen i onödan. Med första fick jag svaaaagt plus på RD6 men den här gången först kring RD8 o var ledsen i flera dagar i onödan. Så vänta åtminstone till RD10 skulle vara mitt råd kanske till o med till RD12 för att vara rätt säker.

Okej, Sahlgrenska sa dag 15 nämligen, tyckte det verkade sent. RD 13 är en lördag, känns som en bra testdag (om nu embryot klarar upptiningen...)
  • Karriärskvinna
    Love is everything skrev 2015-01-22 17:56:38 följande:

Grattis till ruvarstatusar! smile2.gif

Dag tre låter sent för en blastocyst... Det bör ju fästa bara någon timme efter att man satt in det iom att det nästan är i kläckningsstadiet. Kommer inte ihåg, använder du ex. Lutinus? Jag tänker att det är slemhinnorna som är sköra och så kommer det ut gammalt blod... Annars har jag haft bruna flytningar i samband med mf men det sker ju före två veckor efter insättning oftast. Jag skulle absolut tro att det har med dina sköra slemhinnor. Men jag har varit där sex gånger tidigare, så det är klart jag förstår din oro... Kram kram

Tycker du det? Det är 9 dagar sen jag hade ÄL, tar inget progesteron. Har läst tex i länken nedan att det verkar fästa dag tre: www.nyufertilitycenter.org/ivf/embryo_transfer
  • Karriärskvinna

Hej! Vid återföring av blastocyst i naturlig cykel, hur räknar man ut förlossningsdatum? Borde vara sista mensens första dag va?

Svar på tråden Vi som sätter hoppet till långtidsodling och återföring av blastocyst! Utbyte av tankar, erfarenheter, funderingar och pepp!