• Fröken Smilla

Vi som sätter hoppet till långtidsodling och återföring av blastocyst! Utbyte av tankar, erfarenheter, funderingar och pepp!

Får man hänga på här?

Vi gjorde äggplock igår och fick idag besked om att 7 av 10 hade befruktats, och de då kommer att långtidsodla och på onsdag sker återföring.
    Har inte fått jättemycket info om just blastocyster men har efter lite googling insett att det är rätt positivt då man kan välja ut de riktigt starka embryon.

Detta är vårt första IVF (standard), med kort protokoll.

• Fröken Smilla

Idag fick jag tillbaka en fin blastocyst, läkaren var mycket nöjd :)

Sjukt spännande, har inte riktigt fattat det än ;)

• Fröken Smilla
    längtar14 skrev 2015-01-22 15:13:37 följande:

Nu ruvar jag på en 5 dagars blastis Allt gick bra, trodde jag skulle kissa på mig...var sååå kissnödig...

När jag kom hem så hade det kommit lite brun gegga (ursäkta beskrivningen) i trosorna, är det nåt jag bör oroa mig för? Tar inge lutinus eftersom det är fet i min naturliga cykel.

Testdag blir den 3/2

Grattis! Kul att vi är så lika i tid. Jag fick testdag 6/2 men tycker det är lite väl sent. Testar nog tidigare ;)

Jag var också grymt kissnödig ;)

Jag tror att de kanske rispat livmodertappen lite, det är säkert inget att oroa sig för!
  • Fröken Smilla
    längtar14 skrev 2015-01-22 16:12:32 följande:

På fc i stockholm så är det tydligen 14 dagar med femdagarsblasto, sist tror jag att det var 18 dagar med tredagars eller nåt sånt.

Då fick jag en nidblödning på dag 8 och plus på dag 10.

Så jag kommer nog börja tjuvtesta från typ tis eller ons. Min mens borde komma den 31a om det inte har tagit sig. Nån som har tagit lutinus i ostimulerad fet? Har ett paket kvar sen vi gjorde et och funderade på om man ska stödja lite extra....

Ja det känns som att vi fått samma tidsfrist som de med 3-dagars... Nåja man lär ju få veta förr eller senare ändå ;) jag ska hålla mig ett tag med testen. Jag gjorde singeinseminationer tidigare och vet hur ledsen man blir när det visar negativt.
  • Fröken Smilla
    längtar14 skrev 2015-01-22 18:17:16 följande:

Såg att dom skrivit tokigt på pappret när jag ska testa...det står fre 3/2 men det är ju en tisdag? Och då blir det ju test på ruvardag 12 kan det stämma?

De kanske också menar den 6:e?
  • Fröken Smilla

Idag fick vi brev från RMC, av de fyra de odlat vidare på så hade två klarat sig till frysen. Så 3 av 7 klarade sig hela vägen till blastocyster. Det känns som ett ganska bra utfall

• Fröken Smilla

Ruvartiden tar musten ur mig! Var helt knäckt idag innan mannen kom hem från jobb och vi åkte och shoppade. Tur man har ett jobb så man kan tänka på annat ibland.

• Fröken Smilla
    Juli-a skrev 2015-01-27 11:23:04 följande:

Tack så mycket Kelsson1 och Längtar14! :)

Som sagt, jag vill inte ta ut nåt i förskott, men jag håller tummarna nu!

Fröken Smilla: När har du testdag?

Mig var de inte så schyssta mot, fick td 6/2... Men min mens är på gång. Har alla mina vanliga symtom, och så har livmodertappen öppnat sig. Blev knäckt men börjar se framåt.
  • Fröken Smilla

Jag hade tokfel... Fick ett stort fint plus nu ikväll

• Fröken Smilla

Tack tjejer!

Hur har det gått för dig, längtar14?

Svar på tråden Vi som sätter hoppet till långtidsodling och återföring av blastocyst! Utbyte av tankar, erfarenheter, funderingar och pepp!