• längtar14

Vi som sätter hoppet till långtidsodling och återföring av blastocyst! Utbyte av tankar, erfarenheter, funderingar och pepp!

Hej! Jag hoppar gärna in här, ska få en blastis insatt på tors Blir vårat andra försök, det första med et slutade i missfall i v 11. Vi har ju bara tre försök via landstinget, så man känner sig lite stressad...vi har fyra blastisar i frysen, så jag hoppas att dom lyckas tina upp en plutt på tors

• längtar14
    Fröken Smilla skrev 2015-01-21 16:39:44 följande:

Idag fick jag tillbaka en fin blastocyst, läkaren var mycket nöjd :)

Sjukt spännande, har inte riktigt fattat det än ;)

Åh vad spännande! Hoppas att jag har samma tur imorgon
  • längtar14

Nu ruvar jag på en 5 dagars blastis Allt gick bra, trodde jag skulle kissa på mig...var sååå kissnödig...

När jag kom hem så hade det kommit lite brun gegga (ursäkta beskrivningen) i trosorna, är det nåt jag bör oroa mig för? Tar inge lutinus eftersom det är fet i min naturliga cykel.

Testdag blir den 3/2

• längtar14
    Fröken Smilla skrev 2015-01-22 16:03:04 följande:
    Grattis! Kul att vi är så lika i tid. Jag fick testdag 6/2 men tycker det är lite väl sent. Testar nog tidigare ;)

Jag var också grymt kissnödig ;)

Jag tror att de kanske rispat livmodertappen lite, det är säkert inget att oroa sig för!
    På fc i stockholm så är det tydligen 14 dagar med femdagarsblasto, sist tror jag att det var 18 dagar med tredagars eller nåt sånt.
    Då fick jag en nidblödning på dag 8 och plus på dag 10.

Så jag kommer nog börja tjuvtesta från typ tis eller ons. Min mens borde komma den 31a om det inte har tagit sig. Nån som har tagit lutinus i ostimulerad fet? Har ett paket kvar sen vi gjorde et och funderade på om man ska stödja lite extra....
  • längtar14

Såg att dom skrivit tokigt på pappret när jag ska testa...det står fre 3/2 men det är ju en tisdag? Och då blir det ju test på ruvardag 12 kan det stämma?

• längtar14
    Kelsson1 skrev 2015-01-23 06:37:23 följande:

Karriärskvinna: På FC i Stockholm säger de att en blastocyst ska fästa det närmsta dygnet efter insättning men kan självklart förekomma undantag.

Så sa dom till mig med. Och läser man om det så står det att det fäster inom 24-48h. 

Med mitt tredagars så fick jag en nidblödning på ruvardag 8 och positivt på dag 10. 
  • längtar14
    Karriärskvinna skrev 2015-01-22 18:19:59 följande:
    Tycker du det? Det är 9 dagar sen jag hade ÄL, tar inget progesteron. Har läst tex i länken nedan att det verkar fästa dag tre: www.nyufertilitycenter.org/ivf/embryo_transfer
    Om jag vore dig så skulle jag avvakta några dagar och göra ett test Jag testade positivt på dag 10 (nidblödning dag 8, negativt dag 9) med ett tredagars.
  • längtar14

En del verkar ju få positivt på dag 5 redan Så jag funderar på att testa efter helgen på tis ons eller nåt. Tisdag är dag 5 för mig

• längtar14

Fick åka till läkaren, mådde illa och hade ont i magen, visade sig var urinvägsinfektion, så nu äter jag pencillin. Så nu slipper jag fundera över dom symptomen ;) Idag har jag försökt tänka på annat, roat mig med lite shopping
    Snart är ruvardag 2 över...

• längtar14
    Juli-a skrev 2015-01-27 09:23:14 följande:

Är äntligen på RD13 idag. Gjorde ett gravtest imorse, och det visade positivt!
    Väckte sambon och visade de två strecken och var tvungen att be honom debbelkolla. För första gången i mitt liv fick jag säga "jag är gravid!" 
    Känner mig överlycklig! Vet dock att det här bara är det första steget, och det är många steg kvar, men jag är iaf lycklig över att ha kommit hit! {#emotions_dlg.flower}

Längtar14: Jag fick som sagt testdag på RD13, så jag tycker inte att RD12 låter långt. Tänker du ändå testa tidigare?

Grattis!

Ja jag tänkte testa innan. Är ju på dag 5 o mensen kommer på lö om det inte har tagit sig. Hoppas att den håller sig långt borta
  • längtar14
    Fröken Smilla skrev 2015-01-30 18:02:54 följande:

Jag hade tokfel... Fick ett stort fint plus nu ikväll

Grattis!!
  • längtar14
    Fröken Smilla skrev 2015-01-30 21:09:53 följande:

Tack tjejer!

Hur har det gått för dig, längtar14?

Mensen borde komma imorrn, haft lite bruna flytningar. Imorrn är det ruvardag 9. Har lite ont i äggstockarna...testade imorse senast och det var negativt, så det känns inte så hoppfullt direkt...
  • längtar14

Här kom mensen i söndags, testade imorse och det var negativt (hade inte väntat nåt annat) så jag ska ringa kliniken och se när vi kan göra ett nytt försök.

• längtar14
    Karriärskvinna skrev 2015-02-05 20:59:54 följande:

Hej! Vid återföring av blastocyst i naturlig cykel, hur räknar man ut förlossningsdatum? Borde vara sista mensens första dag va?

Ja det borde det ju vara
  • längtar14
    shinyxxx skrev 2015-02-11 05:36:43 följande:

Inte många timmars sömn inatt.. Fick två starka streck kl 04 imorse.:)

Var tvungen o fråga Sambon om jag drömde el inte. Känns underbart att äntligen få vara gravid efter 4 års längtan! Nu börjar nästa etapp av oro. Känner mig stark och tacksam! <3

Grattis!
  • längtar14

Ruvardag 3 och smått illamående...känns lite tidigt för symtom...

Hur går det för alla andra?

• längtar14

Hej! Vi fick tillbaka ett 6 dagars embryo den 27 mars och jag plussade 2 april går in i v 12 imorrn och igår såg jag en sprattlande krabat som snurrade runt och hade sig

Svar på tråden Vi som sätter hoppet till långtidsodling och återföring av blastocyst! Utbyte av tankar, erfarenheter, funderingar och pepp!