• Kelsson1

Vi som sätter hoppet till långtidsodling och återföring av blastocyst! Utbyte av tankar, erfarenheter, funderingar och pepp!

JenJoh: inga extrema smärtor än men oron blir inte mindre för det.
    Gick igenom samma när jag väntade dottern men det ger inte garantier för att det går bra även nu...

Blomflugan: Är det MA så betyder symptomen inget, man kan ha symptom i många veckor även om utvecklingen har avstannat.
    Finns inget annat att göra än vänta o se om det slutar eller blir mer.

• Kelsson1

JenJoh: Tack, håller tummarna hårt för att det är nu det tar sig

Snöfrid: Vilken lycka, stort grattis!
    Tack.

• Kelsson1

JenJoh: Det har slutat men vågar inte känna mig säker än.

MissKS: Klart ni kommer att få bebis nästa år!

• Kelsson1

JenJoh: Det är dumt att jämföra med tidigare gånger, det var det jag gjorde, trodde att det skulle vara samma nu och därför var jag övertygad om att det inte lyckats även om det gjort det.
    Vet att det är jobbigt att ruva, jag är sämst på att vänta har inte ens något vettigt att komma med förutom det du redan gör försöker hålla dig sysselsatt.

• Kelsson1

JenJoh: som sagt går inte de känslorna att lita på , håller tummarna hårt för er!

• Kelsson1

Håller tummar för alla våra ruvare!

Nin: Välkommen, håller med tidigare talare du bör inte känna någonting än

• Kelsson1

Nin: Bästa tipset är att försöka hålla dig sysselsatt och tänka på annat (vet lättare sagt än gjort) men annars riskerar du att bli lite koko

Mrs we: Tack
    Vet hur det är med sorg, vi har en nära i familjen som är sjuk i cancer just nu
    Håller tummarna hårt för att mensen ska hålla sig borta nu.

• Kelsson1

Blomflugan: Ställer också samma dumma fråga, har du testat?
    Gör ni stimulerade eller ostimulerade försök? Testat något annorlunda eller bara kört på?

Mrs we: Det är jobbigt, vissa dagar känns det som om huvudet ska explodera för samtidigt som jag är överlycklig över graviditeten gråter jag floder över sjukdomen och vetskapen att vi kommer att förlora en närstående.
    Tidigaste plus jag fått med blastocyst var med dottern svaaaaagt på RD6 och nu RD8 så visst kan det visa sig tidigare

• Kelsson1

Blomflugan: Jag har inte heller problem med ÄL men våra 3 ostimulerade FET gav inte ens kemiska graviditeter, bara blankt minus. Det vi gjorde annorlunda nu var att vi testade stimulerad FET med progygnon (Stavning?)  och Lutinus, fick plus så min kropp verkar behöva hormonerna...
    Sköterskan försökte med att säga att de inte medger stimulerad försök om man har regelbundna menstruationer o inga problem med ÄL men jag stod på mig o sa att det inte fanns en risk att jag skulle betala de för ytterligare ett FET utan att något gjordes annorlunda. Läkaren hade inget emot att testa...

• Kelsson1

Progygnon är för att få en tjock och fin slemhinna samtidigt som den ska "stänga av" äggstockarna så de inte producerar ägg alls. Lutinus är för att göra slemhinnan klibbig så att ägget ska fastna. Progygnon börjar man med på mensens första dag och fortsätter med tills gravidultraljudet. Lutinus börjar man med på ÄL (med 5-6dagars ca 5 dagar innan FET) och fortsätter även med den tills VUL.
    Som sagt vägrade sköterskan mig det men jag stod på mig och sa att det är våra pengar det är frågan om och jag vägrar betala de en endaste krona till om ingen ändring görs.
    Vi har konstaterad manlig faktor, inga fel i upptäckta hos mig. Men eftersom ostimulerade FET inte gett resultat och stimulerat tog på en gång börjar jag misstänka att det finns orsaker hos mig (och även kanske hos andra kvinnor) som de inte vet hur de ska upptäcka men tydligen hjälper extra hormoner till.
    Två av de tre var med blastocyster som såg väldigt bra ut, en var med 2 dagars.
    Ursäkta mig men jag har inte allt för stor tilltro till de svenska klinikerna, de kör gärna på med samma rutin gång på gång på gång utan resultat. De tror inte på vitaminer eller immunologiska orsaker (jag har inte immunologiska orsaker själv) när det i utlandet har konstaterats att det kan påverka.
    Var och en får välja om man vill gå på de svenska klinikernas linje och jag lägger mig inte i det men jag tycker personligen att upprepa samma procedur gång på gång o förvänta sig olika resultat varje gång är en sorts dumhet (var väl Albert Einstein som sa något liknande en gång i tiden).
    Hoppas att ingen tog illa vid sig, var absolut inte min mening bara min personliga åsikt om kliniken jag går på och inget illa menat mot någon här.

Svar på tråden Vi som sätter hoppet till långtidsodling och återföring av blastocyst! Utbyte av tankar, erfarenheter, funderingar och pepp!