JenJoh: Fråga de rakt ut om inte ni har något att säga till om när det ändå är era embyon, din kropp och era pengar? Säg rakt ut att det ni betalar för varje enskilt försök är stora pengar för er och därför vill ni vara delaktiga i besluten. Om de inte ser några risker med stimulerad försök varför inte låta er prova? Går de fortfarande inte med på det så säg att då får ni gå till nästa klinik som lyssnar mer på er.
Blomflugan: Jag hade också perioder då jag inte orkade umgås med gravida/nyblivna föräldrar. Speciellt makens bästa vän och hans sambo, de gångerna vägrade jag bara att följa med maken fick träffa de ensam och säga att jag var sjuk och därför inte kunde följa med.
Annars om du verkligen vill umgås med dina väninnor kan ett tips vara att låt dig själv att bryta ihop ett par dagar ordentligt. Gråt floder och tyck synd om dig själv. Kliv sen upp och torka tårarna så orkar du kämpa ett tag till. Stor Kram!
Mrs we: Jag har träffat tjejer från FL IRL och det har inte alls varit krystat utan som en stor befrielse att äntligen träffa de underbara tjejerna som gått igenom exakt samma sak som vi.
Är med i en grupp som startades 2010, vi har träffats ett par gånger och fortsätter att prata i tråden.
Försöker inte övertala dig till någonting utan berättar bara mina erfarenheter
Jag har också varit öppen med att vi inte kan få barn, de flesta har varit bara förstående och har vi varit inne i försök har de ställt frågor om hur det går till.