• Blomflugan

Vi som sätter hoppet till långtidsodling och återföring av blastocyst! Utbyte av tankar, erfarenheter, funderingar och pepp!

Ingen förstärkning av strecket idag och nu kommer ljusbruna flytningar, så nu är det nog kört :( dock illamående och kass sömn fortfarande.

Vad är progynon? Ni som fått blodförtunnande, var det lätt att få era läkare att skriva ut det eller är de skeptiska?

• Blomflugan

Åh nej, va sorgligt missKS :( ibland känns livet så himla orättvist. Hoppas allt går bra med den kemiska aborten och att du snart piggar på dig igen. Stor kram!

Här är det inte heller så värst muntert, blödningarna tilltar och känner att mensen drar igång när som helst :(

• Blomflugan

Helt negativt test idag och klumpigt blod, nu är det definitivt över :( stannar hemma och deppar idag.

Kanske värt att fråga om blodförtunnande. Har ju både vi detta FET och förra ET fått positiva test men sen kommer mensen ändå. Mellan försöken blev jag spontangravid men det slutade med mf i v 6+0. Det verkar ju som att befruktningen går bra, 11 av 12 ägg blev befruktade sist och 6 överlevde långtidsodling och hamnade i frysen. Det är sen nåt går snett...

• Blomflugan

Kan tillägga att jag vid detta FET fick jag lutinus, det ska väl också bygga upp slemhinnan?

• Blomflugan

Tack för all stöttning!

Pratade med kliniken, tydligen en sk biokemisk graviditet, det fäster men slutar utvecklas tidigt, räknas inte riktigt som missfall. Bara att försöka igen direkt. Så det lär väl bli ultraljud om drygt 10 dar för att börja om igen.

JenJoh5, skönt, är alla blastocyster? När ska ni försöka igen? Väntar du på ägglossning nu?

• Blomflugan

Sådär, tid för vul inför nästa försök bokat 30/9, hoppas ägglossningen är på g då. Allt känns bättre idag, nu är det nya tag!! Läste att chansen att lyckas på nästkommande återföring var något högre om man haft en biokemisk graviditet, alltid nåt!

Hur går det för er som ruvar?

• Blomflugan

Troll lycka, härligt, spruta på! Kör du korta protokollet? Vi kanske kommer ruva ungefär samtidigt, då har man nån att noja sig med :P

När jag blev gravid i våras var jag så SJUKT orolig hela tiden, tillät inte mig själv njuta en sekund... Och sen blev det mf i v 7... Kanske kommer man kunna slappna av lite om man nu nån gång lyckas ta sig till ett ultraljud när man får se ett tickande hjärta? Eller när man kommer till den där magiska v 12? Tror hur som helst att det är naturligt att oroa sig när man är i vår situation.

• Blomflugan

Grattis snöfrid och battlingbard!

Snöfrid, var era tidigare fet med blastocyster? Är det där ni tog det som brukar kallas babyklister?

• Blomflugan

Kul att så många ruvar! Va på ultraljud idag och insättningen av nästa bladtocyst är planerad till 9/10. Ska försöka jobba undan så mycket som möjligt på jobbet innan dess så man kan ta det lite cool, mest för att det är skönt för psyket. Läkarna säger ju att stress inte påverkar resultatet, det är ju skönt att veta, annars blir man ju ännu mer stressad!

Låter ju som en knasig studie den där med clownen, ser framför mig hur sjukt det skulle vara med en clown i samma rum när man ligger där och spretar med benen ;)

• Blomflugan

Grattis till alla som plussat!

Kelsson, tycker det är lite tidigt att ge upp hoppet än, graviditeter kan ju vara väldigt olika vad jag har förstått, så du kanske inte får exakt samma symptom den här gången.

Mrs We, när sätter du in? Jag kör nu på tors.

Svar på tråden Vi som sätter hoppet till långtidsodling och återföring av blastocyst! Utbyte av tankar, erfarenheter, funderingar och pepp!