Vi som sätter hoppet till långtidsodling och återföring av blastocyst! Utbyte av tankar, erfarenheter, funderingar och pepp!
Nu är jag förvirrad. Lyssna på den här den som är intresserad.
För 26 dagar, 15/9, sedan fick jag vad jag trodde var mens och vi konstaterade att det inte lyckades den gången heller. Det var lite konstigt bara att mensen kom då för jag hade inte beräknat mens förrän 5 dagar senare , 20/9, och min mens brukar vara som en klocka. Hur som helst, 5 dagar senare (20/9) kom mensen igång. Jag började med ägglossningstickorna 10 dagar efter första mensdag (15/9) även om det då inte kändes som "riktig" mens. Direkt fick jag en blinkande gubbe, körde clearblu digital med tre symboler: En tom cirkel, en blinkande glad gubbe (som betyder att ägglossning är på g) och en glad gubbe. Det blinkade i flera dagar. Till slut tog teststickorna slut och jag fick köpa ett nytt paket. Då var cirkeln tom. Men, dagen efter så var det en glad gubbe som icke blinkande (=ägglossning). Detta var exakt 14 dagar efter den dagen då mensen kom igång på riktigt. (20/9) Alltså då det brukar vara ägglossning i min cykel.
Jag pratade med barnsköterska och då sa hon men då skriver jag att din mens startade 20/9 då den kom igång på riktigt för då stämmer det ju med ägglossningen. Så, 6 dagar efter ägglossningen, igår, satte jag in en blastocyst. Och idag: Bruna flytningar, mens på g. På måndag är det exakt 28 dagar sedan jag fick mensliknande flytningar.
Fan. Jag är bara så förvirrad, fattar ingenting. Min kropp spelar mig ett spratt och har verkligen bestämt sig för att detta med barn inte ska fungera. Blir så jävla less. Men betyder detta nu att jag får mens, en vecka tidigare och direkt efter insättning av blastocyst att det per automatik inte kommer fungera denna gång? I guess so.
Ni får ursäkta. ville bara skriva av mig. ignorera mitt gnäll...