• Fröken Smilla

Vi som sätter hoppet till långtidsodling och återföring av blastocyst! Utbyte av tankar, erfarenheter, funderingar och pepp!

längtar14 skrev 2015-01-30 21:45:48 följande:

Mensen borde komma imorrn, haft lite bruna flytningar. Imorrn är det ruvardag 9. Har lite ont i äggstockarna...testade imorse senast och det var negativt, så det känns inte så hoppfullt direkt...

Jag var stensäker på att min mens skulle komma. Fick nämligen alla mina klassiska tecken, så som att ömheten i brösten försvann för en vecka sen, uvi-känslor fem dagar innan och pms-migränen nån dag innan. Allt kom precis som vanligt.

Så jag håller tummarna för dig, ge inte upp än!
  • Fröken Smilla

Så många som ska få återföring nu, jättespännande!

Tack för alla gratulationer, det är känns nästan overkligt!

• Fröken Smilla
    shinyxxx skrev 2015-02-06 13:46:30 följande:

Jag ruvar också på en blastocyst  och är på dag 9 sattes in förra torsdagen och  har testdag på onsdag.... Har känts som att mensen ska komma i flera dagar.... :(  

Så kände jag med, var helt bombsäker på att mensen skulle komma. Men jag testade positivt på just ruvardag 9

Lycka till!
  • Fröken Smilla
    shinyxxx skrev 2015-02-06 23:44:16 följande:

Gjorde du,...!... nu känner jag mig lite hoppfull igen... jag har inte haft nått ont idag nästan,... konstigt tycker jag... 

jag är "torr" om du förstår vad jag menar men det kanske är normalt...? 

jag har inga ömma boobies heller... 

Jag hade alla mina klassiska menssymtom. Bröst som först gjorde ont men som helt slutade ömma en vecka innan förväntad mens, UVI-känslor exakt fem dagar innan mens och pms-huvudvärk ett par dagar innan. Jag. Var helt knäckt och grät mig igenom en natt. Men sen en dag innan mensen skulle komma kände jag mig lite annorlunda, var så in i bängen trött och kände mig tung där nere, som det känns ibland när mensen kommit igång ordentligt. Men det var ju ingen mens. Då tog jag test för att stilla min oro och det blev positivt!

Brösten har precis börjat ömma igen nu när jag gick in i vecka 6, men innan dess var det som sagt inget
  • Fröken Smilla
    väduren2 skrev 2015-02-07 10:13:39 följande:

Grattis till plus???? idag va det testdag och plus idag med, nu vill man bar må lite illa med????

Härligt! Jag hade min testdag igår och fick ringa in det positiva resultatet till kliniken. Fast jag hoppar gärna över illamåendet, jag blir sjukt gnällig när jag mår illa
  • Fröken Smilla
    shinyxxx skrev 2015-02-11 05:36:43 följande:

Inte många timmars sömn inatt.. Fick två starka streck kl 04 imorse.:)

Var tvungen o fråga Sambon om jag drömde el inte. Känns underbart att äntligen få vara gravid efter 4 års längtan! Nu börjar nästa etapp av oro. Känner mig stark och tacksam! <3

Stort grattis!

Känner igen det där, jag testade kl 5 på morgonen
  • Fröken Smilla
    Love is everything skrev 2015-02-16 19:33:35 följande:

Har testat minus både igår och idag...

Det är ju rätt tidigt att testa... Jag testade svagt positivt RD 9. Jag tycker det låter som ett brustet blodkärl. Håller tummarna!
  • Fröken Smilla
    Love is everything skrev 2015-05-19 21:02:46 följande:

Hur går det för er?

Själv har jag kört en Letrozole-behandling och lyckats få till en jättefin ägglossning. Plussade på rd 4, i söndags med vår sista blastocyst!

Håll era tummar!!!

Stort grattis! Vår lilla blasto visade sig vara en liten tjej på RUL för två veckor sen, är i v 20 nu
  • Fröken Smilla
    MissKS skrev 2015-08-05 09:40:30 följande:

Jag har inte varit inne här på evigheter. Gud vad glad jag blir av att läsa om alla dessa positiva besked och bebisar på väg! Nu är väl flera redan ute? Vad blev det, hur gick det???

Vi åkte 70 mil upp till Falun i maj och fick med oss en blastocyst hem och en till frysen. Jag har tagit kortison, intrallipiddropp och tar fortfarande innohepsprutor eftersom jag är gravid i vecka 16 KUB gick toppen och vi räknar nu dagarna till RUL. Oron för fler missfall finns med mig hela tiden, men jag gläds oändligt mycket!

Åh grattis! Det kan inte vara så lång tid kvar till RUL?

Här rullar allt på, är i vecka 31, och endast besvärad av foglossning i blygdbenet. Och läckande bröst, men det är ju inte så besvärligt egentligen. Längtar efter vår lilla tös, känner att 10 Veckorevyn en väldans lång tid kvar
  • Fröken Smilla

Vår lilla tjej tittade ut den 22/10, bf +12. Förlossningen tog över 60 timmar, men när jag tittar på henne var det värt varenda sekund!

• Fröken Smilla

Åh så skönt!

Snart har ni också era guldklimpar <3

Svar på tråden Vi som sätter hoppet till långtidsodling och återföring av blastocyst! Utbyte av tankar, erfarenheter, funderingar och pepp!