• MissKS

Vi som sätter hoppet till långtidsodling och återföring av blastocyst! Utbyte av tankar, erfarenheter, funderingar och pepp!

Tack tjejer! Vitt, vitt, vitt idag! pust. Jag hoppas att kliniken kan ta ett blodprov imorgon och kolla hCG-nivån. Då borde jag kunna lugna mig lite...

Besök mig gärna, nabbarochklor.bloggproffs.se
  • MissKS

Oj oj oj! Ja, full action i tråden nu!

Kattflickan: jag fick mina första symtom på dag 5 kan jag se nu i efterhand. För min del var det trötthet mest. Men du är ju på Ruvardag 6 i vanlig cykel från ÄL, så en liten chans finns ju att det är ett symtom.

Troll Lycka, den kommer att klara sig fin fint!

Ska lämna blodprov imorgon! Men testet jag tog idag var lite starkare så det går iaf åt rätt håll. Skönt dock om jag kan få det helt bekräftat.

• MissKS

Grattis JenJoh!! De första dygnen kan du ju passa på och njuta lite, innan det finns någon chans för symtom

Kattflickan, det låter ju mycket lovande! Tänker du testa?

• MissKS

Så fantastiskt det är att så många är igång nu, både med planerade FET och pågeånde ruvningar. Är det någon här inne som är duktig på att göra en klassisk FL-lista över ruvningar, testdatum, gravida m.m.? Det börjar bli lite snurrigt att komma ihåg alla

• MissKS

Hej Alla! Jag är kvar här och läser nästan varje kväll. Jag såg att du frågade hur det går för mig, Love!

Är så himla ledsen för er som inte lyckats denna omgång. Det finns ju inga ord som kan trösta. Förstår era tankar om ork och ekonomi, var sätter man gränsen. Jag funderade mycket över det inför detta tredje syskonförsök, Vi fick ju 6 embryo till frysen nu under våra IVF:er i år, så de hade vi absolut använt. Men sen? Hur ska man orka? Och pengarna. Vi har lagt över 100 000 också på IVF:er sammanlagt nu. Min pappa brukar föröska trösta mig och säga "Äsch, tänkt inte på det gumman, det är ju inte ens vad folk slösar bort på nya bilar nuförtiden." Och det är ju sant. Men dom får ju iaf något för pengarna. Vi håller på att betala av sista IVF:en nu. Vi hade inte råd att spara inför den medan vi var föräldralediga med sonen. Det är värt varenda krona nu när det lyckades, men annars...

Jag mår bra här. Är trött som tusan bara, men klagar inte, bara en förklaring till varför jag inte orkat skriva här när jag varit inne och läst. Jag har ultraljud på kliniken om 1,5 vecka, när jag är i vecka 8. Jag är ganska orolig för ett missfall eller att något visar sig vara fel vid undersökningen. Hade glömt hur nervöst det är fram till vecka 13. Det känns som att det knappt räknas att man är gravid förrän de veckorna passerat.

Jag kommer att fortsätta att hänga här i tråden om det är okej med er, tills alla har fått plus. Det SKA bara bli så. Så det så! Hejar på er! Och håller förstås tummarna hårt.

• MissKS

Välkommen hit Moolie!! Vi har ju setts i en annan tråd Vad roligt att du ruvar igen!

Troll Lycka, vad härligt att du är på gång nu! Jag kommer följa dig varje dag och heja på här! Otroligt spännande med Bisolvon. Vilken klinik går du på?

• MissKS

Usch vilka tråkiga besked här! Troll-Lycka; Hur kan man bara få ha sådan otur??!! Usch! Blastocyster som ska ha så bra förmåga att överleva. Jag var helt säker på att du skulle få ruva nu. Beklagar innerligt och beundrar även din styrka att komma igen så fort med nya tag. Heja, heja. Spännande med långa kuren denna gång. Det har jag aldrig testat.

Kattflickan: Det finns inga ord för samhällets dumhet i den frågan. Man blir helt stum. Det borde inte få lov att vara så! Det är verkligen så himla tokigt och orättvist att man blir förbannad. Men jag har också hört att det finns ett kryphål att kräva Försäktringskassan på pengar i efterhand. Det gäller ju även om man gör IVF-förösk utomlands efter sina tre förösk i Landstinget eftersom Barnlöshet är en erkänd sjukdom så har man ju rätt till vård utomlands ochh då kan inte fsk säga nej.

Svar på tråden Vi som sätter hoppet till långtidsodling och återföring av blastocyst! Utbyte av tankar, erfarenheter, funderingar och pepp!