• Blomflugan

Vi som sätter hoppet till långtidsodling och återföring av blastocyst! Utbyte av tankar, erfarenheter, funderingar och pepp!

JenJoh5, förstår, som du säger har man lärt känna kroppen rätt väl. Förstår att ni vill prova nåt nytt. Känns ju lite träligt att bara göra om och om igen när det inte verkar funka.

Nin, va tråkigt! Tummen hålls dock ett tag till. När tänkte du testa? Annars är du välkommen in i deppklubben vi har här i tråden :) skämt och sido, tycker faktiskt det är väldigt skönt med all stöttning man får här. Annars hade jag känt mig ensammast i världen. Gruppkram!

Mrs We, ibland är man ju så orolig att man är de där sista 20%... Så himla frustrerande att nåt uppenbarligen är väldigt fel men man vet inte vad!

• Blomflugan

Åh, det var himla fint skrivet, att de finaste barnen tar längst tid att göra :) tack för peppen! Känns skönt att höra att man kommer må bra när allt är över.

• Blomflugan

Känner mig helt knäckt efter det här försöket, gråten ligger ständigt på lur som en klump i magen. På fredag ska jag på middag med två vänner som blivit gravida sen vi sågs sist. Hur orkar man med sånt? Är så himla rädd att nån ska fråga när vi ska skaffa barn, då kommer jag bryta ihop totalt! Nån som har nåt bra tips om hur man hanterar sådana situationer?

• Blomflugan

Tack så mycket för alla era svar! Känns skönt att man inte är ensam om de här känslorna och samtidigt sorgligt vad vi alla går igenom.

Hade en period o våras då jag var rädd för att träffa folk, precis som du beskriver Mrs We. Undvek möhippor och återträffar med gamla pluggkompisar, fick sån ångest av tanken att gå dit eftersom det finns en risk att någon ska ta upp det här med barn eller att ytterligare en gravidmage skulle dyka upp. Efter missfall i maj tog vi en paus från allt under sommaren, flyttade till hus och jag kände mig mycket bättre, starkare och gladare. Men nu som sagt är jag där igen...

Har funderat hit och dit om man ska berätta för några fler. Hittils vet bara närmsta familjen. Är så orolig för vilken reaktion man ska få, är orolig för just den reaktionen som du berättar om Moolie, att få höra att om man bara slappnar av lite så kommer det gå. Känns som den ligger nära till hands eftersom vi är oförklarligt barnlösa och har således inget att "skylla på".

Har fått en psykologkontakt från vår klinik, funderar på att prova det. Har ni andra fått nån proffesionell hjälp? Isf, kändes det bättre sen?

• Blomflugan

Stor kram Jenjoh5!

Var på middan idag med mina gravida vänner, är stolt över att jag tog mig dit. Gick bra, inga frågor, men det hugger till i magen när det ska börjas diskuteras föräldrarledighet och när det klappas på magar...

Har bokat tid hos psykolog nu, tänker att det är värt att testa ändå.

• Blomflugan

Åh nej, kram Nin!

Har inte läst så mycket om immunologiska orsaker, tror inte att det är vårt problem. Jag är rätt ofta sjuk och har inga immunologiska sjukdomar. Hur många försök har ni gjort? Håller med om att stämpeln "oförklarat" är jätte jobbig, man vill ju bara veta vad som är fel så att man vet om man har en chans eller inte!

• Blomflugan

De har inte hittat nåt fel på oss, allt ser så bra ut hela tiden, men funkar inte ändå :( har gjort 1 ET och 2 FET.

Tycker absolut du ska uppsöka den där dr D om du tror att det kan vara immunförsvaret som är orsaken. Har du något särskilt symptom som gör att du tror att det kan vara det?

• Blomflugan

Jag är 29, min man 31, vi har försökt 2,5 år, först ett år på egen hand sen ivf. Vi har fyra blastocyster kvar i frysen så vi kör på direkt igen, vul på tors och förhoppningsvis äl nån/ett par dagar senare. Ska ni köra vidare direkt eller ska ni försöka göra en sån där immunutredning innan ni går vidare?

Betula 74, grattis till plusset! De säger att man inte kan avgöra genom att titta bara på ett hcg-värde, man måste se hur det ökar för att se om det är normalt. Hoppas det går vägen den här gången!

• Blomflugan

Vad tog du för blodförtunnande? Var det något du fick utskrivet av ivf-läkaren? Funderar på att självmedecinera med aspirin, vissa studier har ju visat bättre resultat om man tar lite acetysalicylsyra varje dag under ruvning.

Ja det är fyra blastisar kvar sen första ivf-försöket, vi fick totalt 6 st till frysen, så vi betar av dom nu. Vi kör fortfarande på landstingsfinansierat, har två ivf-er kvar.

• Blomflugan

Min älskade dotter, grattis till ruvarstatus! Vilket försök är ni inne på?

83bergqvist, jag gör ostimulerat FET och får ändå lutinus, kan inte skada! Jag har ordinerats två om dan.

FET tors nästa vecka för min del!

Svar på tråden Vi som sätter hoppet till långtidsodling och återföring av blastocyst! Utbyte av tankar, erfarenheter, funderingar och pepp!