• Love is everything

Vi som sätter hoppet till långtidsodling och återföring av blastocyst! Utbyte av tankar, erfarenheter, funderingar och pepp!

Ja, det tror jag bestämt att du berättade! Men det tåls att påminnas! Grattis till lyckat VUL, när är det dags för nästa?

• Love is everything

Det är bara och köra, sikta mot målet, en dag är ni där! Det är värt precis allting! Och det fina är att man längtar nästan mest efter en graviditet och en förlossning. Man tänker inte mest på själva bebisen. Och när bebistiden är över och man har ett småbarn som kryper upp i famnen och klappar en på kinden och säger "äskar dej", då är det värt varenda tår, krona och tid! Kämpa!!!

• Love is everything

Pratade med min läkare idag, mensen har fortfarande inte kommit, han tyckte jag skulle avvakta till den kommer. Tror att min pco påverkats av min viktuppgång under vintern.
    Men så idag på lunchen fick jag jätteont i magen och kände störtfloden komma. Sprang till toan och det var massa äl-sekret(!!) Väl hemma testade jag med äl-sticka och fick full stegring, starkare än kontrollstrecket! Kom på att jag haft lite äl-flytningar nån dag tillbaka. Vad göra?!? Sist jag hade äl så hade jag ju lika stark stegring under tre dagar...

Snälla ge mig råd!! Kolla med ultraljud nästa vecka så att det syns att jag verkligen ägglossat eller köra med tabletter vid nästa mens??
    Men

• Love is everything

Jag har inte testat ostimulerat än, vi har aldrig lyckats hitta äl... Tror vi väntar och kör på den mensen som troligtvis kommer om två veckor. Är bara så himla exalterad just nu!

• Love is everything

Ta den tiden, absolut! Men säg inte att bebis var mindre på förra ultraljudet förrän läk mätt ordentligt! Lycka till, ett tickande hjärta är ju fantastiskt!!

• Love is everything

Karriärskvinna: Grattis vad härligt! Håller tummarna för att den klarar upptiningen. Vart sätter ni in nånstans?

Åh, vad skönt Min älskade dotter!!! Vilken tur att du gjorde det extra ultraljudet, annars hade du oroat ihjäl dig!

• Love is everything

Grattis till ruvarstatusar!

Dag tre låter sent för en blastocyst... Det bör ju fästa bara någon timme efter att man satt in det iom att det nästan är i kläckningsstadiet. Kommer inte ihåg, använder du ex. Lutinus? Jag tänker att det är slemhinnorna som är sköra och så kommer det ut gammalt blod... Annars har jag haft bruna flytningar i samband med mf men det sker ju före två veckor efter insättning oftast. Jag skulle absolut tro att det har med dina sköra slemhinnor. Men jag har varit där sex gånger tidigare, så det är klart jag förstår din oro... Kram kram

• Love is everything

Ja, det låter sent, men kan säkert finnas undantag som sagt! Men sen är ju nidblödning då det kommer som en strimma färskt blod, inte bruna flytningar, det är säkert helt normalt och förhoppningsvis början på en graviditet!!

Svar på tråden Vi som sätter hoppet till långtidsodling och återföring av blastocyst! Utbyte av tankar, erfarenheter, funderingar och pepp!