• JenJoh5

Vi som sätter hoppet till långtidsodling och återföring av blastocyst! Utbyte av tankar, erfarenheter, funderingar och pepp!

Jo, så är det ju Kelsson1, tråkigt nog! Jo, jag tror säkert någon av dem klarar sig, men alltid lite nervöst! Speciellt samma dag och när man ska ringa och höra om det klarat sig!

Moolie, hoppas du kan koppla av efter KUB och njuta av att vara gravid. Efter v 12 slappnade jag av lite men var sjukt nervös vid RUL. Innan v 12 oroade jag mig konstant för mf. Jobbigt när man bara oroar sig och inte kan glädjas över nått som man längtat så efter!

• JenJoh5

Till min klinik får man ringa själv för att höra hur det har gått med upptiningen. Men jag förstår verkligen att man hoppar högt när telefonen ringer, Kelsson1. Ja, jag hoppas ju som sagt på goda nyheter när jag ringer på måndag!

• JenJoh5

Love is everything, vad skönt att den var borta! Nu håller vi tummarna att nästa försök går bra!
    Tack Kelsson1!
    Välkommen Jolins! Går på RMC i Malmö där vi nu gör syskonförsök. Jag är jättenöjd med hur vi blev bemötta där när vi gjorde vår första ivf hösten 2010. Så jag har bara positivt att säga om RMC, personalen vi har mött är trevlig och hjälpsam. De har alltid haft tid att prata, ringt upp om man pratat in ett meddelande och varit måna om att det ska gå så bra som möjligt. Vi gjorde långt protokoll hösten 2010 där jag fick sprutor vid nedregleringen och sedan stimulering med gonal-f. Fick ut många ägg varav alla mogna blev befruktade och då blev det långtidsodling så då fick vi tillbaka guldägget som blev vår dotter på dag 5. Fick även flera embryon till frysen och nu försöker vi få ett syskon med hjälp av dem. Ska göra insättning nu på måndag. Jag har inget negativt alls att säga om RMC men jag antar att man upplever saker olika. Men jag önskar dig lycka till med din behandling!

• JenJoh5

Stort grattis kelsson1! Roligt att du hade fel när du trodde det inte funkat!

Mrs we, imorgon gör jag er sällskap som ruvare. Ska få tillbaka en bladtocyst kl 13, bara hoppas upptiningen går bra!

• JenJoh5

Det förstår jag verkligen Kelsson1! :) tur du hade fel nu! :)

Ja, spännande, imorgon gäller det, bara att hoppas på guldembryot nu då!

• JenJoh5

Visst är det så Kelsson1! :) ringde kliniken kl 11 och embryot hade klarat upptiningen och såg bra ut så kl 13 är det dags för insättning. Nervöst!

• JenJoh5

Allt gick bara bra idag! De hade bara behövt tina ett embryo så vi har 3 kvar i frysen nu. Läkaren var väldigt positiv och sa att det såg så fint ut och hade inte ändrats nått utan var så fint som när det frystes! Så nu håller vi tummarna! Läkaren som gjorde insättningen var så försiktig att det var den lättaste insättningen hittills, inte så att någon tidigare varit så jobbig men den här var klart bäst! Så nu är det bara att fortsätta tänka positivt!
    Härligt Kelsson1! Hoppas tiden går fort nu!
    Tack Maggilooo! Nej, jag hade aldrig högt blodtryck när jag väntade dottern. Hoppas det inte är nån fara!

• JenJoh5

Tack maggilooo, hoppas så det så gå den här gången, bara att vänta och se helt enkelt.

Spännande väduren2, håller tummarna att allt går som det ska imorgon! Nu ska det gå bra för oss alla!

Tack Kelsson1! Ja, nu håller vi tummarna hårt för plus på td!

• JenJoh5

Beklagar sorgen mrs we! Kram!

Blomflugan, jag har testdag först 29/10, känns som en evighet dit, men eftersom jag har regelbunden cykel på 27-28 dagar vet jag redan nästa vecka hur det har gått om mensen kommer eller inte. Har BIM på tisdag/onsdag nån gång. Hoppas ju så klart slippa mensen men man vet ju aldrig!

Svar på tråden Vi som sätter hoppet till långtidsodling och återföring av blastocyst! Utbyte av tankar, erfarenheter, funderingar och pepp!