pco skrev 2014-08-11 17:27:42 följande:
Sesanka: fyy, det är verkligen inte okej att låta dig vänta bara för att de har öppet :( vad fasen tror de?? Att din äl ska rätta sig efter deras öppettider lixom?! Det är nog svårt att gå igenom detta och allväntan och längtan efter en familj, och sen behöva vänta ytterligare bara för att de ska vara lediga på helgen :( .. Kan du inte byta? Elr är det gratis försöken du gör som gör att du måste gå där?
Jag har hållit mig borta ett tag eftersom det inte blev något FET den här månaden. Jag har känt mig mer deprimerad än någonsin och har förvandlats till en riktig hormon kossa som snäser och biter huvudet av min stackars man för minsta lilla. Min svägerska har gått och blivit gravid helt oväntat. Hon har haft problem med att bli med barn och har opererats (minns inte vad hennes besvär var) och har haft många missfall och försökte bli gravid med maken i drygt fem år. Sen separerade dom och hon låg runt lite och blev gravid med senaste ligget och nu är dom tillsammans och det ska läggas upp ultraljudsbilder och pratas bebis. Jag är glad för hennes skull, men jag är bitter för att hon lyckats nu när hennes liv är i ett enda stort kaos. Skilsmässopapprena är inte ens påskrivna... och hon vet dessutom att jag och min make går igenom ivf och barnlöshet och det känns som ett hån mot oss. Min kusin fick en underbar liten kille för ett par dagar sedan och hade vårt första barn inte dött så hade jag fött en månad innan henne och även där har det postats gravidmagar och nu bilder på lillkillen. Min syster sniffade på ett par kalsonger för drygt sex år sedan och hon har en liten kille och hon ska komma med så kallade välmenande råd "ta det lugnt, stressa inte och om ni bara gör si eller så så kommer det att bli en bebis" osv.
Jag tog ledigt från jobbet i 2,5 månad maj-juli för att varva ner, jag röker inte, jag dricker inte alkohol, jag äter folsyra och gravid vitaminer sedan oktober förra året och så fort vi gjort FET har jag hållit mig borta från allt man inte får äta och dricka. Vad mer kan jag göra???!!! Sluta skuldbelägga oss för vi vet att det inte finns något vi kan göra, det är inte vårt fel att vi inte lyckas bli gravida.
Just nu vet vi inte när nästa FET blir eftersom akademiska envisas med att vi ska göra i naturlig cykel och ägglossningen måste infalla på rätt dag eftersom dom har stängt på lördagar och söndagar. Det enda svaret jag fått när jag frågat om det inte finns något mer dom kan utreda eller om vi kan testa något för att hjälpa graviditeten på traven är att vi bara har otur och det är bara att försöka igen.
Skulle äta gift om jag bara visste att vi får en bebis :,(
Jag jobbar i nuläget natt och jag har sökt ett dagjobb. Jag kommer att gå ner drygt 10000:- i lön men det kanske är värt det att kroppen får leva i sin naturliga rytm... Vi har iallafall bestämt oss för att försöka en sista gång med ägget i frysen oavsett när det än blir och sen lägger vi ner ivf'erna fastän vi har två försök kvar. Det tär för mycket att pendla mellan hopp och förtvivlan, det känns bättre att inse fakta och leva vårt liv som barnlösa. Vi kommer inte att adoptera eller se över andra alternativ då vi bara vill ha vårt gemensamma biologiska barn. Vi kanske känner annorlunda om ett år eller så men förhoppningsvis så blir det en bebis av ägget i frysen... OM det blir aktuellt att fortsätta med ivf'erna ändå så kommer jag kämpa med näbbar och klor att inte behöva fortsätta på akademiska. Dom suger!
Ni som redan har kommit igång och ni som fortfarande står och stampar: jag hoppas innerligt att ni lyckas och att ni står där med en liten bebis till nästa sommar <3
Ber om ursäkt för mitt deppo inlägg men ni är dom enda som verkligen förstår hur det känns.