• frugis

IVF hösten 2014

Hej på er allihopa, kliver in här med. Har precis påbörjat det sk långa protokollet inför ivf behandling nr 2, 1a vart minus i juni.

• frugis
    lucylight skrev 2014-07-12 20:56:00 följande:

Vi hoppas komma till Ivf-kliniken Stockholm genom vårdgarantin :) Önskar så att vi kan få komma igång i slutet av augusti :D

Är du remitterad till KS huddinge så kan du nog ringa vårdgrantin direkt, (beräknad väntetid 6måndader om jag inte minns fel) vänta inte mer än 1månad efter remissen skrevs. Tips från en som går på ivf sthlm trots remiss till huddinge, personalen är fantastisk och det är inte ett sjukhus. Kliniken är privat och det märks.
  • frugis
    lucylight skrev 2014-07-17 22:35:28 följande:

Ja, vi gjorde vår utredning där & gillar personalen & stället! :)

Har pratat med vårdgarantin men min remiss har inte kommit in till dem ännu :/ Misstänker att det beror på semestrar etc. Men det lät inte som att det skulle vara några problem atr bli flyttat till ivfkliniken när de öppnar igen i aug :) Vem har ni haft? Vi träffade Åsa vid första besöket

Jag håller tummarna för er! Hoppas den kommer in snart. Helene och Kerstin har vi haft (de 3 läkarna delar på alla patienter, diskuterar fram behandling osv)
  • frugis
    lucylight skrev 2014-07-17 22:35:28 följande:

Ja, vi gjorde vår utredning där & gillar personalen & stället! :)

Har pratat med vårdgarantin men min remiss har inte kommit in till dem ännu :/ Misstänker att det beror på semestrar etc. Men det lät inte som att det skulle vara några problem atr bli flyttat till ivfkliniken när de öppnar igen i aug :) Vem har ni haft? Vi träffade Åsa vid första besöket

Jag håller tummarna för er! Hoppas den kommer in snart. Helene och Kerstin har vi haft (de 3 läkarna delar på alla patienter, diskuterar fram behandling osv)
  • frugis

Hej på er allihopa och välkoma alla nya :)

Idag är det sprutstart för mig. Hur går det för er?

• frugis

Hej på er. Kul att så många fått börja sina behandlingar. Själv påbörjar jag försök 3 (2) i mitten av september (1 ivf gjord, 1 avbruten innan äp). Ska bli skönt att komma igång igen. Denna gång med menopur, korta protokollet.

Lilla0 - ET 25/8

MiaMorot - ET 27/8

TreTriss - ET 27/8

Moolie - FET 30/8

Calabalic - FET 2/9, TD 16/9

Saturnus - ÄP 1/9, ET 3/9, TD 17/9

Nickidocka - ÄP 3/9, ET 5/9

lucylight - Sprutstart 29/8 planerat ÄP v. 37

Lokattis - Sputstart 31/8

Speck - Spraystart 2/9

trex2013 Spraystart 20/8 Spraystart ?, Planerat ÄP v. 39 (3:e försöket)

sesanka - FET i naturlig cykel 17/9

Frugis- beräknad sprutstart 17/9

• frugis

Hej på er!

Idag är det sprutstart! Vi kör på 300ie menopur den här gången. Skönt att komma igång igen. 3e gången gillt nu hoppas vi på.

• frugis

Under behandling:

Lilla0 - ET 25/8

TreTriss - ET 27/8

Moolie - FET 30/8

Calabalic - FET 2/9, TD 16/9

Bubby - ÄP 29/8, ET 3/9, TD 16/9

Saturnus - ÄP 1/9, ET 3/9, TD 17/9

Blomflugan - FET 4/9, TD 17/9

lucylight - ET 10/9, TD 28/9

Lokattis - ET 18/9, TD 6/10

Speck - Spraystart 2/9, VÚL 22/9 och ev. ÄP 29/9

trex2013 Sprutstart 11/9, Planerat ÄP v. 39 (3:e försöket)

MissEmman: ET 17/9. TD 4/10.

Frugis- Sprutstart 21/9, vul 26/9

Emmli: Sprutstart 23/9, VUL 29/9

Gravida:

MiWe: (2:a försöket, ICSI) Sprutstart 21/8, VUL 29/8, ÄP 3/9, ET 5/9, TD 20/9 på RD15 (plus från RD11 dock), VUL 21/10

Niisan: (1:a försöket, ICSI) Sprutstart 30/8, VUL 5/9, ÄP 11/9, ET 13/9. Testade positivt RD 8

Nickidocka - ÄP 3/9, ET 5/9

La till mina aktuella datum :)

Stort grattis till alla plussare!

• frugis

Kram Karro!

Jag vet hur det känns, mitt förra blev avbrutet med (men pga för få ägg).

Tyck synd om dig själv idag och ta nya tag i morgon. Hoppas du mår bättre nu än i morse.

• frugis

Hej!

Nu är jag också ruvare sen igår. Fick ett fint 4celligt embryo.

2 st embryon odlas vidare och vi får svar i slutet på nästa vecka om de klarar sig.

Äp var inte lika "lätt" som förra gången men 3 ägg är bättre än inga och hoppas det hamnar några i frysen. Men åf kändes bättre den här gången.

• frugis
    Ananas skrev 2014-10-10 19:58:19 följande:

Mallan82: hur går det för dig?

Frugis & simsalabim: Hur mår ni? Ni ligger ju lika i tid så därför jag är nyfiken.

Själv har det konstaterats att jag är överstimulerad med över 10 cm stora äggstockar och vätska i buken. Var tal om inläggning, men än så länge mår jag för bra och får istället gå på regelbundna kontroller, men är sjukskriven och ordinerad vila. Annars har jag inte mycket känningar. Idag har jag för första gången känt lite molvärk och haft lätt illamående och huvudvärk. Något förhöjd temperatur också på 37,2.

Åh hoppas du mår bättre snart.

Helt ärligt känner jag inte speciellt mycket. Mest biverkningar av lutinus, som varit min ärkefiende. Är tillbaka på jobbet, försöker sitta och vila en hel del eftersom mitt jobb består av stå, gå och lyft samt 100% kundkontakt under arbetstid. Men hoppet finns.

Ska nog försöka att inte testa innan TD för att slippa stressen, hur kommer ni andra göra?
Svar på tråden IVF hösten 2014