• Tindra85

IVF hösten 2014

Hej hej,

Vi har äntligen fått vår kallelse tilll info-mötet med sprutgenomgång efter fått bekräftat manlig faktor, så det blir icsi för oss antagligen.

Men men, nu hoppas man ju på två saker (förutom då att lyckas när man väl sätter igång såklart )

1. Få sätta igång asap, detvstår ju på kallelsen att det kan dröja med ivf-start pga köer... Och en månad hit eller dit i all väntan är man ju...van vid. Men hoppas ändå. Tyvärr kommer ju mensen komma typ 1 vecka för tidigt så får nog vänta oavsett :(

2. Korta protokollet. Tycker vi borde få det, eftersom allt hos mig va normalt, men vad vet jag :)

Hur har era erfarenheter varit med de här 2 sakerna?

Over and out :)

• Tindra85

Hej,

Så irriterande...ska på mötet med sprutinfo och allt på torsdag med förhoppning att få börja asap. Så kommer mensen nu!

Det är väl alldeles för sent att börja med sprutor för korta protokollet på dag 4?

:(

Tack

• Tindra85

Tack för svaret :)

Jag är ju så jäkla larvig bara, vi vet ju inte ens om vi skulle få börja direkt men jag e så less på väntandet och behövde få upp lite hopp... Alla gånger man hoppats när mensen gått över tiden försökte jag nu få till att jag ville att mensen skulle va sen. Jag menar 4 dagar för tidigt! Så onödigt :(

Tror du inte dem bara ignorerar mig typ om jag ringer och pratar med dem imorrn?

Men gav lite hopp i vart fall, jag fortsätter hålla tummarna.

Varför tog du dem på så olika dagar om jag får fråga?

pco skrev 2014-08-17 22:37:59 följande:

Tindra: nej detta inte försent för kör du korta så börjar du inte spruta på engång ändå.

En av gångerna började jag spruta påmensdag 3 o andra gången Mensdag 5 så. Ring i morgon o säg om mensen så ska du se att de löser sig :)

• Tindra85

Oooo lycka till! Så spännande :)

Vi går på rmc i Malmö.

pco skrev 2014-08-18 16:11:22 följande:

Hej tjejer. Vart på vul idag. Måndag nästa v gör jag FET av en blastis. Efter lite tjat idag och med påläst med info av en annan här på fm fick jag äntligen utskrivet fragminsprutor inför detta försök :) fick även efter ytterligare tjat byta från Lutinus till crinone då med extra dos ð?? tjat lönar sig ibland :p

• Tindra85

Så, nu har vi varit på vårt möte, och såklart var vi tvungna att vänta till nästa mens. Jag tryckte på lite extra att få börja idag men slemhinnorna o follikerna har tydligen hunnits ändras för mycket.

Aja, vi fick i vart fall det korta protokollet så slipper allt för mycket hormoner, så det e skönt.

Så, 25 dagars väntan nu...

• Tindra85
    Speck skrev 2014-08-21 12:50:32 följande:

Tindra: jo men hellre vänta 25 dgr än ett misslyckat försök. Se det så :)

Jo absolut!
    Så sjuksköterskan sa också, men hon gick och dubbelkollade med läkaren en gång till. Ville väl mest ha tryckt på lite extra så man vet att man jords vad man kunde, sen litar jag på deras omdöme så inga problem med det. Nu gjorde jag vad jag kunde i vart fall :) 

Det enda jag hade kunnat göra var att ringt och fått en tidigare tid, men mja, jag var ju för feg och tänkte att det  kommer ändå inte gå.

AJA, strunt samma, nu är det på gång i vart fall :D
Svar på tråden IVF hösten 2014