• Niisan

IVF hösten 2014

Hoppar in här jag med!

Vi ska göra IVF på Carl von Linnekliniken.

Vi började med spray (synalera) lördagen den 16/8 och ska nu börja med sprutorna (gonal f) på lördag den 30/8.

På fredag den 5/9 ska jag in och kolla äggblåsorna med blodprov och vul.

Äggplock är beräknad till v 37 :)

• Niisan
    Mallan82 skrev 2014-08-30 11:02:05 följande:

Hej, 

Spännande - då är du cirka en vecka före mig i tid. Kör också Synarela och ska ha gonal-f sedan. Är på spraydag 8 :) 

Är det första ivf? För mig andra, men första med den längre metoden.

Lycka till :) 

Vad roligt :)

Gör du också på CvL?

Det är vårt första försök överhuvudtaget med IVF.

Lycka till ni med!! :)
  • Niisan

Okek! Jag började att känna av dom igår (dag 5) men det är inte speciellt mycket.

Ska in i morgon bitti för blodprov och vul.

Kör på Gonal-f 150.

• Niisan

I morse på sprutdag 7 var jag till KK för att ta blodprov och kolla med vul.

Allt gick bara bra och han såg 16 blåsor och min slemhinna var 11,5 mm tjock :)

Så nu ska jag öka upp gonal-f från 150 till 225 till på måndag för att ge en extra skjuts och på tisdag är det dax att ta ägglossningssprutan.

På torsdac morgon äggplock och på lördag insättning :D

• Niisan

Kan någon vilja vara så snäll att lägga in mig i listan? Sitter här bara via mobilen.

Vi har äggplock 11/9 och planerad insättning 13/9.

Det är vårat första IVF. På vul i fredags (5/9) räknade dom till 16 äggblåsor :)

• Niisan

Jag går hos Carl von Linné och kollade inte heller med varken blodprov eller vul om jag var nedreglerad. Om man fått symtom på klimakterium och fått mens så är man nedreglerad.

Ang sprutorna så fick jag ta 150 IE de första 6 dagarna och sen öka upp till 225 de sista 4 dagarna för att ge en extra skjuts.

Har gjort ett vul under tiden och det var efter 6 sprutdagar och det var då som de räknade till 16 blåsor :)

• Niisan

Jag börjar faktiskt bli lite orolig nu. Tycker att jag läser överallt att man blir så svullen de sista dagarna innan äggplock och får ont i magen.

Jag är knappt märkbart svullen och har inte alls ont. När jag sätter mig ner så kan jag känna av äggstockarna men ont gör det absolut inte.

Om jag inte hade varit aktiv under vul:et och sett alla 16 äggblåsor så hade jag nog trott att det här inte alls hade gått vägen. I går tog jag Ovitrellen och i morgon blir det äggplock.

Hela IVF resan har gått väldigt bra för min del. Det har bara varit väntan som varit jobbig.

Någon mer som känt likadant eller går det här åt skogen?

• Niisan

Tack :)

Känner att det finns något där iaf om jag hoppar/springer ;)

• Niisan

Nu ligger man i sängen på Carl von Linné kliniken och väntar på att gubben ska komma tillbaka ;)

Snart blir det äggplock :)

Svar på tråden IVF hösten 2014