• trex2013

IVF hösten 2014

Hej, jag är inne i nedregleringen och kommer börja hormonstimuleringen nästa vecka.

Lilla0 - ET 25/8
    MiaMorot - ET 27/8
    TreTriss - ET 27/8
    Moolie - FET 30/8
    Calabalic - FET 2/9, TD 16/9
    Saturnus - ÄP 1/9
    Nickidocka - ÄP 3/9, ET 5/9
    lucylight - Sprutstart 29/8 planerat ÄP v. 37
    Lokattis - Sputstart 31/8
    Speck - Spraystart 2/9
    trex2013 Spraystart 20/8 Spraystart ?, Planerat ÄP v. 39 (3:e försöket)

• trex2013
    Moolie skrev 2014-09-04 20:59:39 följande:

Testade positivt idag på RD 5. Nu hoppas vi att vi får behålla denna lilla guldklimp.

Grattis! :)
  • trex2013
    Niisan skrev 2014-09-05 16:25:28 följande:

I morse på sprutdag 7 var jag till KK för att ta blodprov och kolla med vul.

Allt gick bara bra och han såg 16 blåsor och min slemhinna var 11,5 mm tjock :)

Så nu ska jag öka upp gonal-f från 150 till 225 till på måndag för att ge en extra skjuts och på tisdag är det dax att ta ägglossningssprutan.

På torsdac morgon äggplock och på lördag insättning :D

lycka till nu, det låter ju som att det kan blir en bra skörd! :)

• trex2013

grattis! :)

Moolie skrev 2014-09-06 06:47:03 följande:

Och tack för alla grattis!! :D

Testat ett rejält starkt plus idag på RD 7! underbart!! Har ju testat sedan dag två efter återföringen. Så det där plusset har inte betytt lika mycket som det förra gjorde på RD 10. Men nu "ska jag ha mens" imorgon och inte minsta tillstymmelse till mens! Så nu får jag nog ropa hej! ;)

• trex2013

hej uppdaterar listan lite

Lilla0 - ET 25/8
    MiaMorot - ET 27/8

TreTriss - ET 27/8
    Moolie - FET 30/8
    Saturnus - ÄP 1/9, ET 3/9, TD 17/9
    Speck - Spraystart 2/9
    trex2013 Sprutstart 11/9, Planerat ÄP v. 39 (3:e försöket)
    sesanka - FET i naturlig cykel 17/9
    Frugis- beräknad sprutstart 17/9
    MissEmman: .Sprutstart 5/9. ÄP v.38

Har också aldrig fått något till frysen.. ja ni vet det stressar ju något oerhört. :( denna gång har jag fått läkaren att gå med på lite lägre dos av menopuren. har läst mig till att lägre doser kan ge färre ägg men av bättre kvalitet så det testar jag gärna denna gång.

• trex2013
    Bubby skrev 2014-09-08 17:05:24 följande:

Konstigt, jag föll visst bort från listan:(.

Provar igen då.

Lilla0 - ET 25/8

MiaMorot - ET 27/8

TreTriss - ET 27/8

Moolie - FET 30/8

Bubby - ÄP 29/8, ET 3/9, TD 16/9

Speck - Spraystart 2/9

sesanka - FET i naturlig cykel 17/9

Jag fick som sagt tillbaka en blastis förra onsdagen och börjar på allvar få gravidsymtom :).

Mår illa som en gris, liknande illamåendet jag hade med min dotter. Fast jag vågar ändå inte hoppas på för mycket, så jag håller mig på marken ett tag till.

Håller tummarna för dig! det låter ju lovande. Hur mås det i dag då?
  • trex2013
    sesanka skrev 2014-09-09 02:07:20 följande:

Ja man kan få utomkveds även vid ivf :/

Passar på att uppdatera listan lite och plockar bort mig själv. Vi har efter noga övervägande beslutat oss för att inte genomföra vårt FET nu i september. Jag jobbar idag natt och har precis tackat ja till en dag tjänst och på nästan alla mina lediga dagar jobbar jag på nya jobbet och med den stress och så trött som jag är så känner vi att är mer eller mindre garanterat att vi återigen kommer att misslyckas. I oktober kommer jag bara att ha ett jobb och då kommer förutsättningarna för en lyckad ivf vara större :)

Mallan82 - Spraystart 23/8, sprutstart 10/9
    Lilla0 - ET 25/8 
    MiaMorot - ET 27/8 
    TreTriss - ET 27/8 
    Moolie - FET 30/8 
    Bubby - ÄP 29/8, ET 3/9, TD 16/9
    lucylight - ÄP 8/9, ET 10/9
    Speck - Spraystart 2/9 

Kan vara klokt så du få in rätt dygnsrytm i kroppen inför nästa försök. Nu har du dessutom lite extratid till att boosta kroppen med massa nyttigheter. :)
  • trex2013
    Bubby skrev 2014-09-08 20:34:12 följande:

Fick ni några restriktioner efter insättning?

Till mig sa dom att jag bara fick ta lugna promenader, absolut ingen träning och tunga lyft på minst en vecka helst 2.

(tur att hon sa det eftersom jag annars tränar inför en tävling inom just styrkelyft, hade varit surt om allt skulle gå åt pipsvängen bara för det)

TreTriss skrev 2014-09-08 20:37:51 följande:
    Ungefär samma till mig.

För mig är det främst löpning som gäller och det var ju nono i ett par veckor eftersom äggstockarna är svullna och tunga!

I övrigt följa vanliga gravidråd typ :)
    Har också fått samma restriktioner från min klinik tidigare, ta det lungt i ca 2v tills testdagen. Promenader kan man ju roa sig med undertiden så man får ur sig lite energi. :) jag kör kettelbell så det blir en paus med det framöver efter ET.
    Lycka till nu tjejer! :)

• trex2013
    MiaMorot skrev 2014-09-08 19:13:39 följande:
    har tagit ett test om dagen nu sedan dag 9 men det visar ett stort minus varje gång.

Nej jag har inte pratat med kliniken alls om vad det kan bero på att vi inte får några till frysen.. tänker att svaret bara blir något i stil med att "embryona håller inte tillräckligt hög kvalitet för att frysas, men varför det blir så är svårt att säga".

Men när jag ringer och meddelar (det negativa) svaret så ska jag passa på att fråga hur man kan gå vidare, om man kan testa något nytt eller så. Annars byter vi kanske klinik.. jag vet inte..

Ja vi gjorde en lyckad ivf på samma klinik för två år sedan..
    beklagar att det inte gick vägen denna gång. :( vet hur tungt det är.
    Har själv aldrig fått något till frysen och det stressar ju en del. jag har endometrios och för min del är det det som påverkar äggen. har du gjort någon hysteroskopi någon gång? då kan de se så du inte har någon cysta eller polyper som ställer till det där nere. Falun är en klinik jag hade valt om jag skulle fundera på att byta klinik i Sverige. De använder sig av lite mer behandlingar och medicinering som inte andra kliniker börjat med ännu.
    Kram
  • trex2013
    MiaMorot skrev 2014-09-09 12:34:33 följande:

trex2013 - nae alltså jag tror väl inte att det är nåt fel på det viset. Vore skillnad om vi hade misslyckats massor med gånger, då skulle man ju börja fundera. Nu vet vi ju inte ens om det har misslyckats heller egentligen. Bara jag som är allmänt negativ :-P

Men så mensen inte kommit så ska man väl försöka hålla modet uppe kanske..

ah, jag har läst fel! ja men misströsta inte ännu då! :)
  • trex2013
    Chasingdreams skrev 2014-09-09 15:38:23 följande:
    Lite konstigt att de inte kontrollerar alls. För mig fick det bli både ultraljud och blodprov eftersom det var svårt att se på ultraljudet. Men resultatet visade att jag är nedreglerad. Skönt med tanke på alla symtom jag haft.
    För mig blir det sprutstart på torsdag så vi verkar hamna på ungefär samma dagar. Det känns spännande och lite pirrigt :). 
    Samma här alltid kollat både blodprov och UL för kolla att man är nog nedreglerad.
    Börjar också med sprutorna på torsdag! Vad har du puregon eller menopur?
  • trex2013
    Niisan skrev 2014-09-09 15:45:39 följande:

Kan någon vilja vara så snäll att lägga in mig i listan? Sitter här bara via mobilen.

Vi har äggplock 11/9 och planerad insättning 13/9.

Det är vårat första IVF. På vul i fredags (5/9) räknade dom till 16 äggblåsor :)

hoppas de växer till sig bra inför ÄP. :)
Svar på tråden IVF hösten 2014