karro 2014 skrev 2014-08-30 12:23:37 följande:
Ahh okej men d låter ju bra... Vi kan tyvärr inte utnyttja bruttolöneavdrag, så vi betalar allt själva.. Vårt tre-packs behandling kostar 66000kr, vart på konsultation för 2000kr och hämtat ut medicinerna för 2200kr så sammanlagt lägger vi 70200. Sen kommer man ju att vara borta från jobbet o så.. Men pengar är inte allt:) tur att man har god ekonomi och har råd att lägga dessa, tycker synd om dem som inte har pengar när behandling behövs..
Vi startar så fort min mens kommer, den skall komma i mitten på september. Kör de korta protokollet..:)
När har du tänkt dig att ta kontakt med klinik o så då:)?
Nä, jag säger likadant.. Min sambo hör till dom hög avlönade så vi har väl egentligen inga problem att bekosta det själv, men det skadar nog inte att kolla upp bruttolöneavdraget ändå.. Just nu skiter jag fullständigt i hur mkt det kommer kosta i slutändan då ett pluss kommer vara värt varenda krona.. :)..
Blir nog att kolla upp IVF Kliniken i Umeå först. Låter ju inte så fasansfullt dyrt om man ändå måste bekosta boende på annan ort.
Vi har ett test kvar (17 sept) innan IVF ens blir på tal, men som det såg ut på sambons tidigare test så ska det inte vara några problem. Spermierna såg allt annat än många och pigga ut vid första provet. Vi har nämligen aldrig plussat naturligt på dessa 2 år.