• Turitella

IVF hösten 2014

Hej allihopa!
    Jag gör er sällskap här. Jag (31 år) och min man (39 år) har varit ett par i nio år. Vi har en son på 2,5 år som kom till mha IVF. Vi försökte bli gravida på egen hand i drygt ett år innan vi sökte hjälp av IVFkliniken i Falun. Mannens spermaprov har visat på nedsatt rörlighet, så vi har gjort ICSI. Vi lyckades på första färskförsöket och fick två blastocyster till frysen.
    5 sep åkte vi för att hämta hem en stjärna. Den första klarade tyvärr inte upptiningen, men den andra sattes in i mig. Efter två veckor av förväntan, oro, lycka och nervositet testade vi negativt. Världen rasar samman...
    Nu har vi börjat hämta oss lite efter sorgen och har blivit ordinerade ett nytt IVF försök. Jag börjar spraya men Synarela 9 okt och preliminärt blir det äggplock v 48.
    Känns skönt att följas åt med andra i samma situation här på familjeliv. Älta oro och funderingar och hoppas tillsammans. Det gjorde jag när sonen blev till. Håller tummarna för oss alla här framöver!

• Turitella

Ska till och börja med en ny behandlig för syskonförsök imorgon.

Vi har jämfört ordinationen vi fått nu med den som resulterade i vår son och de skiljer sig åt i styrka på Gonal-F injektionerna. Varför gör de annorlunda denna gång, när vi lyckades så bra sist. Nu ska jag ta 150 från dag ett och hela behandlingen. Sist började jag med 150, men på dag fyra minskade vi till 112,5 och fortsatte med den dosen. Då plockade de ut 18 ägg. Är inte det ganska bra? Med den högre dosen blir jag rädd för överstimulering. Det är en annan läkare nu än sist, men de borde väl kolla upp min senaste behandling? Borde jag ifrågasätta detta? Vad tror ni?

• Turitella

Hej!

Vi håller på med vårt första syskonförsök och har idag varit in på UL och blodprov på min klinik efter 9 kvällar med 150E Gonal-F. Visade på för höga världen och många äggblåsor.

Dum som man är så blir man ju helt tom i skallen framför läkaren och alla frågor och funderingar kommer när man kommit hem. Jag vet inte vad värdet var eller hur många blåsor de kunde räkna till. Varför frågade jag inte det?

Jag får i alla fall inte ta några fler sprutor, men ska fortsätta med Synarelasprayen. På onsdag fick jag tid för nytt blodprov och ultraljud. Kan antalet blåsor bara minska?

Nån som har varit med om samma sak? Har ni fått avbryta helt eller ändå gått vidare med äggplock?

Berätta om era erfarenheter!

Svar på tråden IVF hösten 2014