• Liil

IVF hösten 2014

Om det är ok så hoppar jag gärna in här med er! Första ivf försöket och är på ruvardag 7 idag. Känns fint att det är några flera som är runt samma dag.

• Liil
    Lisa 236 skrev 2014-10-02 19:11:12 följande:
    Hej hej å välkommen ja skiljer inte så många dagar mellan oss
    Tack snälla! Nu håller man tummarna att det ska gå bra. 
  • Liil
    calabalic skrev 2014-10-02 19:32:05 följande:
    Välkommen in i ruvargänget! :) Ruvar du på tvådagars eller blastocyst? Hur känns kroppen än så länge? :)
    Tack snälla. Jag ruvar på 3-dagars - idag på dag 8. Jag har sedan i början från de första ruvardagarna känns dragningar och som värk i livmodern, har läst att det är vanlig biverkning av Lutinus så hoppas att det är just det. 
    Detta är vårt fösta försök. Vi är oförklarligtbarnlösa. Dock fyller vi 40 inom de närmsta åren. 
  • Liil
    Speck skrev 2014-10-03 10:23:24 följande:

Lisa: tack :) jag undrar lite varför du använder Crinone och inte Lutinus? Min klinik säger att man får bättre spridning av progesteron över dygnet med Lutinus eftersom man tar det tre gånger per dygn.

Liil : hoppas att det är växtvärk och inte Lutinus du känner :)

Tack, det hoppas jag med att det är! 
  • Liil

Är på rd 8 idag som sagt, med 3-dagars. Jag har testdag den 13e, alltså om 10 långa dagar. Jag fick en länk av en vän förut där det stor att på dag 8 så börjar kroppen producera hcg, för att på dag ni fortsätta och på dag 10 kan man som allra tidigast testa plus (detta då med 3-dagars). Bara att vänta och vänta. Hur mår ni andra som ruvar? Jag känner som en oroskänsla i kroppen, precis som man vill krypa ur kroppen, det är nog av all denna väntan som tar på ens energi.

• Liil
    calabalic skrev 2014-10-03 11:02:39 följande:
    Jag är på fjärde försöket så jag är nog lite mer luttrad och har dels lite svårt att tro att det skulle funka, dels vågar jag nog inte hoppas så mycket längre. Så därför tar jag nog ruvartiden med lite mer ro än tidigare försök. Lite biverkningar av Lutinus men annars mår jag helt ok. Känner mig tyvärr totalt ogravid, men är ju bara på RD6 med tvådagars.. Angående att testa så är det du beskriver standardutvecklingen, men en del får faktiskt plus redan RD8 med tvådagars.. även om det vanligaste är att man kanske inte får plus förrän RD12 eller så. :)
    Önskar dig verkligen lycka till denna gång! Jag tar dock inte denna ruvartid med ro överhuvudtaget, det är en mycket jobbig tid. Jag hoppas verkligen att det blir första och sista försöket för min del. Hjärta
  • Liil

Nu är jag inne rd 9, den värk jag känt i livmodern känner jag inte längre nu, bara att hoppas att det var en biverkning av Lutinus som nu gett med sig och att det inte är negativt att värken är borta. Har de senaste dagarna gått upp 1.5 kg & känner mig uppblåst, så vem vet kanske mensen är påväg trots allt. Bara att hålla tummarna.

• Liil
    Liil skrev 2014-10-04 12:52:47 följande:

Nu är jag inne rd 9, den värk jag känt i livmodern känner jag inte längre nu, bara att hoppas att det var en biverkning av Lutinus som nu gett med sig och att det inte är negativt att värken är borta. Har de senaste dagarna gått upp 1.5 kg & känner mig uppblåst, så vem vet kanske mensen är påväg trots allt. Bara att hålla tummarna.

Knepigt att citera mitt eget inlägg, men på eftermiddagen så kom det en ljusröd/rosa blödning, så det var som jag trodde mensen påväg så bara inse att det inte gick vägen denna gång. Knappast att detta kan sluta med en solskenshistoria. Jag så som hade hoppats så! Tungt känns det. 
  • Liil
    Lisa 236 skrev 2014-10-05 00:07:49 följande:
    Tänkte bara säga att Gravtestet såg ut så här ikväll på RD7

Grattis! Härligt med plus! 
    Själv så vet jag inte hur mitt hopp är längre....idag rd 10 och inget mera rosa/rött så jag har inte riktigt gett upp hoppet ännu.
  • Liil
    Speck skrev 2014-10-04 22:54:39 följande:

Chasingdreams : jag förstår dig, men RD 6 är alldeles för tidigt! Ge det en vecka till åtminstone, sen borde du iaf kunna se besked på gravtest. Förlåt för dålig koll, men var ditt ett et eller fet? Hursomhelst, håller fortfarande tummarna!

Ananas och frugis : grattis till ruvarstatus!

Liil: som vi sagt tidigare är det ju vanligt med blödningar i början av graviditeten, det behöver inte vara kört! Håller tummarna för dig med!

Tack snälla. Jag har läst det jag med men vågar inte riktigt tro att jag skulle ha den turen att det ändå kan bli något trots allt. Men sen igår eftermiddag hittills inget mera rosa/rött, så får fortsätta ha lite hopp iallafall. Rd 10 idag. 
  • Liil
    Speck skrev 2014-10-05 08:57:55 följande:

Lisa: du har inte tagit ovitrelle då? Eller hade du blasto? Verkar bara så himla tidigt för ett så starkt plus. Grattis!

Simsalabim : jag fick också ont i bröstvårtor av hormonerna. En v efter äp o de är fortfarande ömma men inte lika mycket längre.

Liil: va skönt! Du vet att Lutinus /crinone kan ge blödningar också?

Jag har Lutinus, så får hoppas att det är på grund av dom det blev som det blev igår. Nu gäller det att ta en dag i taget. Nu strax till jobbet...
  • Liil
    calabalic skrev 2014-10-05 15:35:10 följande:

Vad tråkigt MissEmman.. :(( Här är den uppdaterade listan, jag tog bort dig därifrån. Skönt att ni har några i frysen iaf, hoppas ni repar er snart och orkar ge er på ett nytt försök.

Under behandling:
    Emmli: ÄP 6/10
    lucylight - FET v. 42

Ruvare:
    Calabalic - FET 27/9 (4:e försöket), TD 10/10
    Chasingdreams - ET 29/9
    Mallan82 - ET 29/9, TD 14/10
    Speck - ET 1/10, TD 20/10
    Liil - ET 25/9, TD 13/10
    Ananas - ET 3/10, TD 22/10
    frugis - ET 3/10
    Simsalabim - ET 3/10

Gravida:
    MiWe: (2:a försöket, ICSI) Sprutstart 21/8, VUL 29/8, ÄP 3/9, ET 5/9, TD 20/9 på RD15 (plus från RD11 dock), VUL 21/10
    Nickidocka - (1:a försöket, ET) ÄP 3/9, ET 5/9
    Lokattis - (3:e försöket, ET) ET 18/9, plus på rd14
    Lisa236 - (12:e försöket) FET 27/9, plus på rd7 (blasto)

Tack för att du skrivit med mig! Jag håller mina tummar för oss alla! Hjärta
  • Liil
    karro 2014 skrev 2014-10-05 20:16:32 följande:

Åhh vad jag e avis på er som är under behandling o ruvar!!!!

Hade också vart en ruvare nu om allt gått bra vilket de inte gjorde:((

Fick ju avbryta min behandling redan på dag 6 pga dem hittade en cysta på ultraljudet...

Hade både glädjen o hoppet, men nu känns allt så lång borta!!

Trodde att jag o sambon inte skulle ha några fler motgångar med två missfall och nästan två års försök och äntligen få se ljuset ur tunneln Men ne här är de bara motgång efter motgång!!

Blir naturligtvis glad av att höra att folk blir gravida, men blir samtidigt så ledsen!! Jag skulle ju också vart gravid nu...

Är nog extra känslig med eftersom jag skulle haft bf nu i oktober o november.

Precis som CB1982 skriver så är det många här inne som förstår dina tankar även om vi inte varit med om samma sak. Hoppas att allt har gått bra för dig och att ni snart får komma igång igen. 
  • Liil

Rd 11, i morse kom även en flytning med mörkt blod i. Sedan har det som de 2 tidigare dagarna kommit rosa på papper vid toalett besök. Detta är så jobbigt! Ringde i morse och prata med kliniken som utfört detta IVF, som sa att det är väldigt vanligt med blödningar. Men känns ändå som mitt hopp snart är på noll.

• Liil
    Speck skrev 2014-10-06 14:36:49 följande:

Liil: hoppas fortfarande! När har du bim?

Calabalic : va härligt att testerna blir starkare! Mensvärk kan ju vara växtvärk...

Lisa: försök finn tröst i att det är åtminstone positivt, det kommer nog gå bra.

Ego: min cykel är mellan 21-28 dagar så jag har trots bara på RD 5 börjat noja. Räknade igår ut att de senaste 13 månaderna så har min cykel varit i snitt 24,4 dagar. Det borde betyda att jag inom denna vecka vet om det gått vägen. Va nervös jag blev när jag insåg det...

Jag har knappt nått hopp kvar alls. Idag är det Hade äp den 22a sep så min bim är här i dagarna, svårt att veta exakt dag. Men känner hela tiden att mensen verkligen snart kommer igång. Har i dag pratat med Fertilitetskliniken och hon sa att så länge det inte är vanlig mens så finns hoppet (det jag har än så länge är långt långt ifrån vanlig mens, utan då bara liten blödning) jag har testdag på måndag den 13e och fick till svar att jag kunde test på fredag om jag så ville. Men jag tror att innan dess har mensen kommit igång ordentligt. Att detta skulle vara psykiskt påfrestande hade jag redan ställt in mig på att att det skulle vara så som det verkligen är hade jag aldrig kunnat föreställa mig. 
  • Liil
    .9calabalic skrev 2014-10-06 17:14:44 följande:
    TD är på fredag så det är ju ett tag kvar. Vågar inte ta ut nåt i förskott för det är ju så svagt fortfarande, men försöker att inte vara för negativ heller. :)
    Önskar dig lycka till! :)
    Du kan få ta bort mig från listan igen, det är ett misslyckat första försök och jag kommer att lämna tråden, måste ta en paus nu för att orka vidare. 
Svar på tråden IVF hösten 2014