IVF hösten 2014
Om det är ok så hoppar jag gärna in här med er! Första ivf försöket och är på ruvardag 7 idag. Känns fint att det är några flera som är runt samma dag.
Om det är ok så hoppar jag gärna in här med er! Första ivf försöket och är på ruvardag 7 idag. Känns fint att det är några flera som är runt samma dag.
Lisa: tack :) jag undrar lite varför du använder Crinone och inte Lutinus? Min klinik säger att man får bättre spridning av progesteron över dygnet med Lutinus eftersom man tar det tre gånger per dygn.
Liil : hoppas att det är växtvärk och inte Lutinus du känner :)
Är på rd 8 idag som sagt, med 3-dagars. Jag har testdag den 13e, alltså om 10 långa dagar. Jag fick en länk av en vän förut där det stor att på dag 8 så börjar kroppen producera hcg, för att på dag ni fortsätta och på dag 10 kan man som allra tidigast testa plus (detta då med 3-dagars). Bara att vänta och vänta. Hur mår ni andra som ruvar? Jag känner som en oroskänsla i kroppen, precis som man vill krypa ur kroppen, det är nog av all denna väntan som tar på ens energi.
Nu är jag inne rd 9, den värk jag känt i livmodern känner jag inte längre nu, bara att hoppas att det var en biverkning av Lutinus som nu gett med sig och att det inte är negativt att värken är borta. Har de senaste dagarna gått upp 1.5 kg & känner mig uppblåst, så vem vet kanske mensen är påväg trots allt. Bara att hålla tummarna.
Nu är jag inne rd 9, den värk jag känt i livmodern känner jag inte längre nu, bara att hoppas att det var en biverkning av Lutinus som nu gett med sig och att det inte är negativt att värken är borta. Har de senaste dagarna gått upp 1.5 kg & känner mig uppblåst, så vem vet kanske mensen är påväg trots allt. Bara att hålla tummarna.
Chasingdreams : jag förstår dig, men RD 6 är alldeles för tidigt! Ge det en vecka till åtminstone, sen borde du iaf kunna se besked på gravtest. Förlåt för dålig koll, men var ditt ett et eller fet? Hursomhelst, håller fortfarande tummarna!
Ananas och frugis : grattis till ruvarstatus!
Liil: som vi sagt tidigare är det ju vanligt med blödningar i början av graviditeten, det behöver inte vara kört! Håller tummarna för dig med!
Lisa: du har inte tagit ovitrelle då? Eller hade du blasto? Verkar bara så himla tidigt för ett så starkt plus. Grattis!
Simsalabim : jag fick också ont i bröstvårtor av hormonerna. En v efter äp o de är fortfarande ömma men inte lika mycket längre.
Liil: va skönt! Du vet att Lutinus /crinone kan ge blödningar också?
Vad tråkigt MissEmman.. :(( Här är den uppdaterade listan, jag tog bort dig därifrån. Skönt att ni har några i frysen iaf, hoppas ni repar er snart och orkar ge er på ett nytt försök.
Under behandling:
Emmli: ÄP 6/10
lucylight - FET v. 42
Ruvare:
Calabalic - FET 27/9 (4:e försöket), TD 10/10
Chasingdreams - ET 29/9
Mallan82 - ET 29/9, TD 14/10
Speck - ET 1/10, TD 20/10
Liil - ET 25/9, TD 13/10
Ananas - ET 3/10, TD 22/10
frugis - ET 3/10
Simsalabim - ET 3/10
Gravida:
MiWe: (2:a försöket, ICSI) Sprutstart 21/8, VUL 29/8, ÄP 3/9, ET 5/9, TD 20/9 på RD15 (plus från RD11 dock), VUL 21/10
Nickidocka - (1:a försöket, ET) ÄP 3/9, ET 5/9
Lokattis - (3:e försöket, ET) ET 18/9, plus på rd14
Lisa236 - (12:e försöket) FET 27/9, plus på rd7 (blasto)
Åhh vad jag e avis på er som är under behandling o ruvar!!!!
Hade också vart en ruvare nu om allt gått bra vilket de inte gjorde:((
Fick ju avbryta min behandling redan på dag 6 pga dem hittade en cysta på ultraljudet...
Hade både glädjen o hoppet, men nu känns allt så lång borta!!
Trodde att jag o sambon inte skulle ha några fler motgångar med två missfall och nästan två års försök och äntligen få se ljuset ur tunneln Men ne här är de bara motgång efter motgång!!
Blir naturligtvis glad av att höra att folk blir gravida, men blir samtidigt så ledsen!! Jag skulle ju också vart gravid nu...
Är nog extra känslig med eftersom jag skulle haft bf nu i oktober o november.
Rd 11, i morse kom även en flytning med mörkt blod i. Sedan har det som de 2 tidigare dagarna kommit rosa på papper vid toalett besök. Detta är så jobbigt! Ringde i morse och prata med kliniken som utfört detta IVF, som sa att det är väldigt vanligt med blödningar. Men känns ändå som mitt hopp snart är på noll.
Liil: hoppas fortfarande! När har du bim?
Calabalic : va härligt att testerna blir starkare! Mensvärk kan ju vara växtvärk...
Lisa: försök finn tröst i att det är åtminstone positivt, det kommer nog gå bra.
Ego: min cykel är mellan 21-28 dagar så jag har trots bara på RD 5 börjat noja. Räknade igår ut att de senaste 13 månaderna så har min cykel varit i snitt 24,4 dagar. Det borde betyda att jag inom denna vecka vet om det gått vägen. Va nervös jag blev när jag insåg det...