• LinneaSvea

IVF hösten 2014

Hej alla!
    Jag brukar hålla till i 40+ trådarna då jag precis har fyllt 44. Jag försöker desperat få till ett syskon men det vill sig av naturliga skäl inte riktigt fast alla mina värden ser jättebra ut. Jag får pergotime utskrivet av min läkare men eftersom man inte ska äta det för ofta och det tydligen inte så bra för äldre heller för den delen undrar jag om det finns någon som har menopur kvar att sälja till mig.

Jag har fått köpa lite i en annan  tråd och denna gången hade jag 3 äggblåsor i stället för 1 som jag brukar samt att slemhinnan var tjock och fin också. Menopur ska ju också förbättra äggkvaliteten och det är verkligen vad jag behöver.

Så snälla, om det är någon som har lite över, det spelar ingen roll om den är färdigblandad så köper jag jättegärna!!!!

• LinneaSvea

Hej,
    Jag är en tjej på 44 som försöker få ett litet syskon. Tyvärr är jag för gammal för att få göra IVF. När jag blev gravid med min dotter som nu är 4 år gjorde jag en hemmasimulering med menopur. Därför undrar jag om det finns någon vänlig själ  som har menpur över till försäljning så jag kan köra samma protokoll nu igen. Jag har möjlighet att min privata gyn att gör VUL men han får inte skriva ut menopur till mig.

Jag skulle vara hemskt tacksam om det finns någon där ute som har lite menopur över!
    Tack snälla!

• LinneaSvea

pco, vad är det för klister? Kan man använda det när man kör naturligt också? Vart beställde du det?? Berätta gärna mer!

Saturnus, vart går du i DK, är det något du kan rekommendera? Vad kostar det? Jag har gått på akupunktur i ett år med en massa konstiga örter men på mig har det tyvärr inte funkat men jag vet flera som det funkat på. Eller rättare sagt vet man ju aldrig vad det är som funkar när/om det nu tar sig. Jag har också kassa ägg, har haft lätt att bli gravid tidigare, alltid med hjälp av pergotime men nu vill det verkligen inte lyckas....

• LinneaSvea

Hej Saturnus, Jag har också kikat på vitanova. Känner du att du inte riktigt litar på dem? Vilka skulle du välja idag om du ska göra om det? Jag bor i Göteborg så jag har gått hos två akupunktörer, dels Kinesiska kliniken och även AM-kliniken. Har gått i ca 1 år, varje vecka med lite längre uppehåll vid sommar och jul. Fått massa pulver mm som jag skulle dricka olika dagar i cykeln men det verkar inte hjälpa för mig. Jag fyller ju 45 i sommar. Har alltid haft lätt att bli gravid. Fast nu har vi försökt i 1 och 1/2 år så jag misstänker att mina ägg är för gamla och dåliga. Har två kompisar som är ett år äldre än mig som blivit gravid under året så jag hoppas ju fortfarande lite men ett sånt mirakel som det innebär verkar inte hända mig tyvärr. Menar du att du också blivit gravid med Pergo men att det inte lyckats med IVF??

Svar på tråden IVF hösten 2014