Inlägg från: Hopp och sorg om vartannat |Visa alla inlägg
  • Hopp och sorg om vartannat

IVF hösten 2014

Hej!
    Kan vara med på ett hörn också. 
    Ruvdag1 med en blastocyst och har TD 26 Dec. Kan bli en spännande jul på gott och ont.
    Detta är 5:e försöket (el hur man nu räknar? Har gjort 1 ET och 3 FET innan och detta är ET nr 2)

Mår ruskigt dåligt av lutinus: spärrballong mage, illamående och yrsel. 

Kakan1976 - Tack så mycket. 

Lustigt hur man fungerar: från att ha molvärk och svullen mage då man tyckte det var jobbigt till att molvärken lugnat ned sig så pass att man nu nästan saknar molvärken eftersom man vett att ngt händer då i alla fall. 

Klarar ni av att vara avslappnade under ruvartiden? För mig känns det mest som en transportsträcka och jag tänke rpå det hela tiden och typ räknar ned dagarna till TD samtidigt som man knappt vill komma närmare då det finns chans att man får veta att det inte blir något. Suck? måste försöka bli mer relxed.

Kakan1976 skrev 2014-12-10 21:17:37 följande:
    Jag är ett nervöst vrak. Ruvarperioden är tortyr... Första dagarna klarar jag av okej men nu är jag på RD 6 och det börjar bli riktigt nervöst.

Håller tummarna för oss båda.
    Ja jag håller tummarna för oss all i denna tråd som är i olika stadier av väntan.

Det är så svårt att vara hoppfull (jag vågar liksom inte helt). Sedan är det lite jobbigt i umgängeskretsen: man vill vara hoppfull samtidigt som man mycket väl vet att det kan gå åt skogen (det har ju gjort det tidigare? 4 ggr + 2 utomkved) och ibland kan jag nästan bli irriterad på de som käckt typ förutsätter att det kommer gå vägen denna gång samtidigt som jag absolut inte vill att de ska vara åt motsatta hållet. Suck.. jobbigt att vara så knäpp i hjärnan. Vara relaxed och våga hoppas fullt ut och vara positiv. Jo tjena, lättare sagt än gjort.  
    Saturnus skrev 2014-12-10 23:04:39 följande:

Jag går på Vitanova i Danmark.

Välkommen hopp och sorg om varannat. Ruvar du på ett eller flera ägg? Antar att du fått många att frysa med tanke på dina fet och det är grymt! Jag har jättemycket privat o undrar om stressen påverkar men jag försöker ta det lugnt! Hinner inte tänka så mycket men till helgen lär det bli annorlunda. :) jag är bara på ruvardag 2. Gillar inte heller medicinerna. Har ni sett alla biverkningar på progynon? Äter ni också det? Jag som avskyr piller och medicin tycker det är läskigt! Har någon av er barn sedan tidigare? Min 2,5åring sussar här bredvid mig!

Tack! Jag ruvar på 1 ägg. De sätter inte in fler. Vet inte hur många som kunde frysas denna gång. De 4 som fortf utvecklades hade utvecklats lite långsamt så de skulle se om det gick att odla 1 dag till. Vi får brev hemskickad m info om hur många som de frös in. 

Är på ruvardag3 idag och magen är som värst på kvällen. Då ser jag ut att vara i femte månaden. Jag tror personer som INTE genomgår eller genomgått IVF fattar hur mkt väntan och hur mkt känslor som bollas fram o tillbaka + hur man de facto fysiskt mår? den här gången involverade jag mina närmsta vänner i alla steg: 1 spruta, 2 sprutor, VUL, ÄL spruta, ÄP, ET, Hormoner etc. de har faktiskt mkt större förståelse nu för hela processen. oerhört skönt. 

Jag äter Lutinus. Är progynon ngt liknande?

Har inte barn sedan tidigare tyvärr. 
    Saturnus skrev 2014-12-11 23:32:19 följande:
    Har du fått två utomkveds? Är det vanligt, jag har nämligen haft ett. Har det varit under ivf behandling? Håller tummarna. Nu är det vår tur! :)
    Båda utomkveden har varit spontana graviditeter. Har drabbat en gång per äggledare så det blir ivf för oss nu. Läkarna vet ej vad det beror på men att ägget rör sig långsamt i äggledarna så att det hinner växa fast. 

Så nu håller vi tummarna att det funkar m ivf även om risken finns att råka ut för utomkved då med. 
    Kajo skrev 2014-12-12 22:52:33 följande:

Det gick inte för oss denna gången:( är så himla besviken, trött och sliten. Usch, vill bara skita i allt.

Vad tråkigt. Jag håller tummarna för att det går bra nästa gång.  
    Saturnus skrev 2014-12-13 15:40:56 följande:

Några andra med tidiga gravidsymptom? Jag är bara på ruvardag 5 men mår illa av och an. Kaffet smakade illa idag och molvärken började igår, trodde jag skulle få mens i morse. På toppen av isberget så somnade jag i soffan mitt på dagen. Kanske bara är vintertrött och hormonladdad.... :)

Hur mår/mådde ni andra?

Jag är på ruvardag 6 och har superömma bröst och svullen mage men det beror med största sannolikhet på Lutinus. Det känns som håll i magen särskilt på vänster sida. Har inte någon vätska i buken (det kollade de vid ET). 
    Är självklart nervös att det är utomkved igen men lite för tidigt att känna ngt.. tidigare har det varit i v5 och v6. 
    Någon mer som har som "kramp/håll" känning i magen? Ensidigt?
Svar på tråden IVF hösten 2014