Saturnus skrev 2014-12-29 14:15:31 följande:
Hej!
Nu när du blivit gravid kanske detta inte är intressant men jag skriver ändå. :)
ET=embryo transfer(färska)
FET = frozen embryo transfer
Fick du två ägg tillbaka vid senaste ET? Jag har kört gonal-f och ovitrell och sedan lutinus. Jag producerar tydligen inte många ägg men min gyn säger att det är bra att jag har ägg kvar med tanke på min ålder. Hur gammal är du? Fått ut 4 ägg vardera gång. Första gången bara ett dugligt, inget till frysen. Andra gången två ET, inget till frysen. Nu vill dom prova menopur. Vet inte om det gör någon skillnad. Jag har ett försök kvar och gonal f kvar så jag funderar på om det verkligen har så stor skillnad. Kul att våra barn nästan är jämngamla :) Håller tummarna för att det går vägen den här gången. Kram & lycka till!
Tack för ordlista ;)
Jag tror vi har fått ut 7-10 varje gång. Min man hävdar dock med bestämdhet att vi aldrig fått så många som 10. Om vi bortser från sonen så var omgång 1 en ET och inga till frysen, omgång 2, 1 ET och 2 FET, omgång 3, 1 ET och 2 FET. Och så omgång fyra 2 ET och inga till frysen. Jag är 37, snart 38.
Vet du varför dina tidigare misslyckades? Jag vet att allt var bra och att det bara var genetiskt fel på embryot. Typ otur.
Gör du privat? Vi har gjort på Sophiahemmet.