• Sälma Riit

IVF hösten 2014

Saturnus skrev 2014-12-17 19:38:42 följande:

Jag har haft rejält med molvärk av och an och är trött och svettig och känslig i brösten. Jag äter lutinus och progynon, nu undrar jag om det är biverkningar från medicinen? Det började ruvardag 5 och jag är nu på ruvardag 9.

Nyfiken om ni andra som gjort flera ivf:er känner igen symptomen på medicin eller om ni känt liknande och varit gravida. :)

Jag har gjort många ifv och det stämmer att alla graviditetstecken kan vara symptom från medicinen. Det är för jäkligt, eller hur :) 

Är själv på ruvardag 13 och fick en liten, liten blödning idag. Nojar som fasen, men alla andra gånger har jag fått mens på ruvardag 11 eller tidigare så jag är försiktigt positiv. 
  • Sälma Riit
    Saturnus skrev 2014-12-17 19:49:36 följande:

Har du haft molvärk med? Håller tummarna för dig och hoppas, hoppas!

quote=74537179][quote-nick]Sälma Riit skrev 2014-12-17 19:45:59 följande:[/quote-nick]

Jag har gjort många ifv och det stämmer att alla graviditetstecken kan vara symptom från medicinen. Det är för jäkligt, eller hur :) 

Är själv på ruvardag 13 och fick en liten, liten blödning idag. Nojar som fasen, men alla andra gånger har jag fått mens på ruvardag 11 eller tidigare så jag är försiktigt positiv. 

[/quote]

Japp, molvärk hela helgen. Nu inte så farligt längre. Springer på toa hela tiden men verkligen nada. Alla andra gånger har det kommit mer och mer.

Hur många har du gjort? För mig är det fjärde behandlingen, åttonde insättningen.
  • Sälma Riit
    Kakan1976 skrev 2014-12-17 20:33:12 följande:
    Skillnaden för mig när jag var gravid var att jag fick ont i brösten RD 10, av progesteronet hade jag bara ont i bröstvårtorna. Sen fick jag mer molvärk från RD 9 och det kändes som att mensen var på väg men den kom ju aldrig. På nåt sätt kändes det annorlunda. När jag testade RD 11 var jag rätt säker på ett pluss.

Inte som den här gången alltså.

Det känns inte lika avgrundssvart idag men tårarna bränner bakom ögonlocken och de tränger fram titt som tätt...
    Jag har också varit gravid men minns verkligen inte vad jag kände då. Minns smärtan i brösten och den är just nu enorm. Men jag har som sagt gjort sju insättningar före den här som alla slutat i mens så jag vet inte om jag borde hoppas. Skillnaden för mig den här gången är att mensen inte har kommit än.
  • Sälma Riit
    Kakan1976 skrev 2014-12-17 20:33:12 följande:
    Skillnaden för mig när jag var gravid var att jag fick ont i brösten RD 10, av progesteronet hade jag bara ont i bröstvårtorna. Sen fick jag mer molvärk från RD 9 och det kändes som att mensen var på väg men den kom ju aldrig. På nåt sätt kändes det annorlunda. När jag testade RD 11 var jag rätt säker på ett pluss.

Inte som den här gången alltså.

Det känns inte lika avgrundssvart idag men tårarna bränner bakom ögonlocken och de tränger fram titt som tätt...
    Och jag är hemskt ledsen för din skull att det inte ser ut att lyckas för dig den här gången! 
  • Sälma Riit
    Lisa 236 skrev 2014-12-18 15:09:13 följande:

Hej igen...

Är tillbaka igen efter alla motgångar men nu på lördag ska vi ha återförande nummer 13 med två embryo så nu får ni alla hålla tummarna ordentligt.

Denna gången med all möjlig medicinering så som prednisolon, intralipid dropp och progesteron mm. Vi håller tummar å tår att denna 13:e gång ska lyckas. Har ju varit gravid 9 av de tolv tidigare men avslutats på olika sätt dock inte i något barn ännu.

Så nu får vi vänta och hoppas över jul.

Kram på er alla kämpare

Nej, någon som gjort fler försök än jag :( Mina sju tidigare försök har alltid slutat i minus. Börjar tro att det inte går att fastna, men jag har ett barn så bevisligen går det ju.

Lycka till och jag håller alla tummar och tår!
  • Sälma Riit
    Saturnus skrev 2014-12-18 17:30:33 följande:

Är på ruvardag 10 och testade i morse, ett väldigt svagt sträck så nu går jag och hoppas. Håller tummarna för starkare sträck i morgon! :)

Kram och kämpa på allihopa!

Grattis! Hoppas verkligen det går bra för dig. Jag har blött mer, men nu ingenting. S här är det berg- och dalbana. Tänker dock inte tjuvtesta :)
  • Sälma Riit
    Saturnus skrev 2014-12-17 21:31:42 följande:

Det är min andra ivf försöker få syskon. Jag har aldrig fått något till frysen. Fick två embryon tillbaka den här gången. Jag har kört inseminationer tidigare och har ett barn. Känner mig gravid och känner mig varm och halvskum i kroppen. Lite sjukkänsla. Tyvärr har jag bara använt hormoner i förra försöket som inte tog sig så svårt att minnas o jämföra. Minns inte att det var så här...

Men det måste jag säga som gjort det så många gånger att det är supersvårt att jämföra. Varje gång är unik. Jag räknar istället på mensdagen och blir extra nervös den dagen den inte ska komma. Där har det varit ungefär det samma från gång till gång. 

Jag känner mig också halvskum i kroppen! Ungefär som att hålla på att bli sjuk. Hoppas att det är ett gott tecken fall du nu hade plussat :)
  • Sälma Riit
    Lisa 236 skrev 2014-12-18 19:21:33 följande:
    Tack.... Ja sju är verkligen ingen dålig skara av omgångar men ha tålamod så kommer det fungera för er igen !
    Att det fungerar i detta nu är ju vad jag hoppas på :D
  • Sälma Riit
    Saturnus skrev 2014-12-25 21:15:24 följande:

God fortsättning alla ivf-kämpare!

Jag har precis testat neg på testdag och slutat medicinera. Vart så fruktansvärt trött av hormonerna så det kändes skönt att avsluta medicinen men det känns som ett stort nederlag. Jag har gjort 6 inseminationer och två ivf och har nu ett försök kvar. Börjar känna mig uppgiven, fick tillbaka två den här gången ändå ingen bebis. Tur jag har en 2,5 åring hemma. Vill så gärna ha ett syskon. Det dryga av allt är att jag fick ett utomkveds och har plussat 3ggr tidigt som sedan inte ökat.... Är 40 och känner att tiden rullar iväg och att det blir dyrt och äggkvalitet verkar inte direkt bli bättre. När ska det hända.....

Stor kram och lycka till allihopa.

Åh vad jag lider med dig! Vi är lite i samma sits så jag känner extra för dig. Nu testade jag positivt den här gången och är givetvis själaglad. Jag berättar inte det för att "rub it in" utan för att du inte ska tappa hoppet! Kram och fortsätt kämpa!
  • Sälma Riit
    Saturnus skrev 2014-12-28 23:57:26 följande:
    Läste igenom dina inlägg. 8 försök, vilken kämpe du är! Vilken medicin har du fått? Har du förändrat medicineringen något? Var det det ett ET eller FET du gjorde nu? Hur gammalt är ditt barn? :) Mitt är snart 3år.

Håller tummarna för dig!
    Det är åtta insättningar (jag har aldrig lärt mig var ET och FET betyder...). Detta var två färska ägg efter mitt fjärde äggplock i den här omgången. Min son är tre, snart tre och ett halvt och han kom till på första och enda försöket, dvs inget till frysen den gången.

Jag har kört med synarela nässprej, Gonal-F sprutor och sedan lutinus. Under mina införanden av frysta ägg har jag tagit lite Gonal-F och sedan tre ovirtrell-sprutor istället för lutinus. Mina behandlingar har alltid varit oerhört bra och fina, det är bara det att äggen inte varit livsdugliga och det är ju inte mycket att göra nåt åt :(

Vad har du tagit för mediciner?
  • Sälma Riit
    Saturnus skrev 2014-12-29 14:15:31 följande:

Hej!

Nu när du blivit gravid kanske detta inte är intressant men jag skriver ändå. :)

ET=embryo transfer(färska)

FET = frozen embryo transfer

Fick du två ägg tillbaka vid senaste ET? Jag har kört gonal-f och ovitrell och sedan lutinus. Jag producerar tydligen inte många ägg men min gyn säger att det är bra att jag har ägg kvar med tanke på min ålder. Hur gammal är du? Fått ut 4 ägg vardera gång. Första gången bara ett dugligt, inget till frysen. Andra gången två ET, inget till frysen. Nu vill dom prova menopur. Vet inte om det gör någon skillnad. Jag har ett försök kvar och gonal f kvar så jag funderar på om det verkligen har så stor skillnad. Kul att våra barn nästan är jämngamla :) Håller tummarna för att det går vägen den här gången. Kram & lycka till!

Tack för ordlista ;)

Jag tror vi har fått ut 7-10 varje gång. Min man hävdar dock med bestämdhet att vi aldrig fått så många som 10. Om vi bortser från sonen så var omgång 1 en ET och inga till frysen, omgång 2, 1 ET och 2 FET, omgång 3, 1 ET och 2 FET. Och så omgång fyra 2 ET och inga till frysen. Jag är 37, snart 38. 

Vet du varför dina tidigare misslyckades? Jag vet att allt var bra och att det bara var genetiskt fel på embryot. Typ otur.

Gör du privat? Vi har gjort på Sophiahemmet.
  • Sälma Riit
    Saturnus skrev 2014-12-29 21:36:08 följande:
    Ingen aning men det var inga toppembryon jag fick tillbaka tyvärr men inte av sämsta kvalité heller. Har du fått toppkvalitet? Jag går privat i Danmark så det är lite drygt att ta sig dit med. Nåväl hoppas på nästa försök.
    Mina ägg var sk guldägg och läkaren sa efter varje insättning att nu handlar det bara om genetik.
  • Sälma Riit
    Lisa 236 skrev 2015-01-01 10:47:06 följande:
    HEJ och gott nytt år alla kämpar smile1.gif En för mig viktig fråga!!!!!!

Jag drack en hel del vätska (såklart ingen alkohol smile1.gif ) igår under kvällen. 

Sov sen typ 3 timmar och var sen tvungen att gå upp och kissa. Då var urinen typ som vatten och sen sov jag ca 4.5 timme till för att sedan upp och kissa igen. 

Då var fortfarande urinen som vatten. 

Någon som vet hur mycket  en större mängd intagen vätska gör på utseendet på gravtest (HCG) 

Testar fortfarande positivt så klart men tycker det borde ökat till nu på morgonen men funderar på om det har med vätskeintaget att göra??????

Tacksam för svar och funderingar
    När har du testdag? Jag tror att det bästa är att vänta tills dess och inte hålla på med hobbyteorier. Det är nog tämligen lönlöst och försöka gissa varför testet inte visar starkare.
  • Sälma Riit
    Lisa 236 skrev 2015-01-01 12:40:41 följande:
    Hmm alltså mitt inlägg hade mer med intresse och nyfikenhet att göra.... inte särskillt orolig har liksom varit gravid ett antal ggr förut men som sagt undrade mest av nyfikenhet om någon visste.....
    Jag menade inget illa, jag har bara sett många som frågar om testens olika styrkor och tänkte mest att det nog inte går att säga något alls :)
  • Sälma Riit
    Längtan 34 skrev 2015-01-24 19:06:21 följande:

Hej alla! I torsdags konstaterades det missfall för oss. Känslomässigt har det varit ett par riktigt jobbiga veckor. Så snabbt den obeskrivliga glädjen kan förvandlas till lika obeskrivlig smärta. Snart är det dock dags att ladda om för nytt försök!
    Hoppas det går bra för er andra!

Jag är ledsen att höra det! Jag drog mig undan direkt efter mitt vul förra måndagen som också konstaterade missfall. I veckan kom det ut. Nu har jag repar mig så pass mycket att det känns ok igen. Hoppas du repar dig fort och kommer igen!
  • Sälma Riit
    Längtan 34 skrev 2015-01-25 19:11:00 följande:
    Åhh fy så tråkigt att höra :(! Är verkligen ledsen för er skull!! Skönt att du börjat repa dig igen. Jag var riktigt nere och utan hopp ett tag men det börjat kännas bättre. Vi får samla kraft och ge oss på det igen!

Kram till dig!!
    Kram till dig också! Det går ju inte att göra annat än att komma igen. Vi har ett barn vilket också hjälper oerhört mycket.
  • Sälma Riit
    karro 2014 skrev 2015-01-26 09:40:33 följande:
    Beklagar sorgen:( vet precis hur de känns... vilken vecka var du i?
    Beklagar att du vet hur det känns :( Var i v 8 vid vul och v 9 när det kom ut.
Svar på tråden IVF hösten 2014