• Lisa 236

IVF hösten 2014

Hej på er alla som kämpar!

Har i Lördags satt tillbaka 2 st blastisar som har toppkvalitet.... 

och nu hoppas vi så hårt som det går att det är vår tur. 

Denna omgång är vårt 12:e så vi har en hel del i bagaget. Har av de 12 varit gravid 8 ggr men med antingen missfall eller utomkveds som resultat.

Tänkte ansluta mig till denna grupp å stöta å blöta alla frågor... skönt att kunna dela 
  • Lisa 236
    Mallan82 skrev 2014-09-30 20:06:15 följande:
    Hej Lisa!

Oj, vad tungt med så många missfall.... har man kunnat hitta någon anledning eller är sånt inget man kan få reda på? Hoppas det går bra denna gång för dig!
    Man har kollat upp och kollat upp men inget är fel säger de.... kan säga att bara det är frustrerande i sig. Men skam den som ger sig, bara att fortsätta hoppas.
  • Lisa 236
    Niisan skrev 2014-09-30 20:13:18 följande:
    Lisa 236- Håller tummarna för dig!!
    Hur många av dessa 12 har varit ET och FET?
    Får du stöd av progesteron nu när/om du blir gravid?

Jag fick missfall idag på rd 19. Jag slutade med Lutinus på lördag kväll och fick en mycket lätt blödning på pappret på måndag morgon.
    Efter det kom det bara brunt men inte mycket (behövde inget skydd ens). På måndag kväll slutade det och i morse var det lugnt. Ibland liite brunt på pappret efter toabesök.
    Nu på kvällen har det dock satt igång och missfallet är ett faktum.
    Vi ska sätta igång med ett FET så snart jag får ägglossning.
    Jag är glad ändå att jag blev gravid på första försöket. Känner mig hoppfull för att det ska gå bra för oss tillslut.
    Jag kände på mig det här redan i söndags och var säker redan igår så jag är inte ledsen längre.
    På det viset blir inga barn gjorda.
    Nya tag snart igen!
    Beklagar verkligen missfallet. Är du säker på att det är ett missfall så det inte är kvar trots allt. Två av mina blödde jag mycket på men blev utomkveds av dom istället för missfall men var kvar i allafall.

Har gjort 5 ET och resten FET. och ja jag får crinone som stöd och ska inte sluta även om jag blir gravid.
  • Lisa 236
    Speck skrev 2014-09-30 22:34:02 följande:
    Hoppas allt såg bra ut!

Lisa236: välkommen hit, har ni gjort mf utredning? Gör de något annorlunda denna gång så det ska gå vägen?

Nissan: tråkigt att höra, men bra att höra du låtit dig va ledsen o går vidare.
    Ja har gjort missfallsutredning men utan resultat. Gjorde FET denna gång .Fick nu innan Letrozole för att få en ännu tjockare slemhinna ( dock inte varit tunn innan heller)och får prednisolon denna gång plus crinone. 
  • Lisa 236
    Niisan skrev 2014-10-01 10:10:39 följande:
    Lisa 236- Nej det vet jag inte. Eller hur ska jag kunna veta det? Jag har ont och blöder en hel del så jag tvekar ju inte så. Det är inga klumpar än men det kommer väl ut.
    Testerna har blivit markant svagare också.
    Hur fick du reda på att det var utomkveds?
    fick göra blodprov och då ser man att hcg inte stiger som det ska... håller tummarna att det ska gå bra ändå. Annars får ni ta nya friska tag, lätt å säga jag vet .....
  • Lisa 236
    Chasingdreams skrev 2014-10-01 10:23:24 följande:
    Lokattis: Stort grattis.

Speck: Jag hade influensa när jag blev gravid med sonen, så att vara sjuk behöver inte vara negativt.

Jag är inne på ruvardag tre och börjar bli stressad. Känner efter och oroar mig över vad jag känner och inte känner. Jämför mycket med hur det var när jag var gravid med sonen. Då kände jag tidigt och tydligt att det var nåt. Tycker generellt att förutom ägglossningsvärken från plocket känns det lite för lite.
    Grattis till ruvning då ligger vi nästan lika är på ruvardag 4 idag å känner heller inte så mycket... så jobbigt med denna väntan. Om man kunde sova förbi den eller nått.....lycka till i allafall
  • Lisa 236

Åh vad dagarna när man ruvar går långsamt.... får halvt panik . Är på Rd 5 idag å känns som det är en evighet.... men bara vänta antar jag. Man går runt å känner efter och känner efter ibland tror man att det känns bra men enklast är ju att tänka negativt som ett försvar för en själv så man inte kraschar för djupt..... men vem vet kanske går denna gång

• Lisa 236
    calabalic skrev 2014-10-02 16:24:58 följande:
    Vi är på samma ruvardag. :) Fast du ligger ju tre dagar före mig iofs, eftersom du satt in blastisar. Du tar också progesteron efter FET tyckte jag att jag läste? Du hade visst gjort väldigt många försök såg jag, låter väldigt jobbigt. Hur långt gångna var graviditeterna som blev missfall/utomkveds? Jag har gjort 2 ET och 1 FET tidigare men inget har lett till graviditet (bortsett från kemisk graviditet på första ET). Nu har jag gjort FET med tvådagars igen, än så länge inget som tyder på graviditet men det är väl lite för tidigt att säga antar jag..
    Ja vi är på samma Rd Ja jag tar crinone med allt vad det innebär, ömma bröst trötthet mm Har gjort en hel del detta är min 12 återförande. Mina missfall och utomkveds har varit allt från v 8 till v20.

Har liksom fått för mig att det ska gå denna gång vet inte vad det är men nån känsla. Vi får väl se vad tiden lider... Klart det ska gå för dig denna gång. Man ska aldrig ge upp hoppet.
  • Lisa 236
    calabalic skrev 2014-10-02 16:47:44 följande:
    Men fy vad hemskt! Då innebär det ju att du inte kan glädjas så mycket åt ett plus heller antar jag? Alltså att få ett plus för dig är kanske som att precis ha gjort en återföring för mig tänker jag.. en lättnad och man har lite hopp, men långt ifrån säkert att det funkar. Det är så himla orättvist, när man äntligen får det där plusset kan man väl få ett barn också!! Hur länge har ni försökt totalt? Och av vilken orsak gör ni IVF? Fick ni missfall även innan IVF?
    Jag blir ju fantastiskt glad vid varje plus så klart men som du säger är det ju svårt att slappna av även då. Vi har försökt i  5 år med en massa trassel på vägens lopp så som oeration av livmoder som var hjärtformad , polyper som sitter på fel ställen med mm och så naturligtvis skrapningar efter utomkveds mm Vi är trotts detta som de kallar det helt oförklarligt barnlösa. Jag har väl känt att det är mitt fel även om de inget hittar då sambon har en son sedan tidigare som är 11 år. Inga missfall innan ivf utan de har kommit under vägens gång.

Av vilken orsak gör ni? Har du/ni varit gravida innan?
  • Lisa 236
    Liil skrev 2014-10-02 18:53:06 följande:
    Om det är ok så hoppar jag gärna in här med er! Första ivf försöket och är på ruvardag 7 idag. Känns fint att det är några flera som är runt samma dag.
    Hej hej å välkommen ja skiljer inte så många dagar mellan oss
Svar på tråden IVF hösten 2014