• CB1982

IVF hösten 2014

Hej!

Hittade tråden idag...

Är på ruvdag 17 idag, testdag en och pulsade idag.

Är dock så orolig då jag har haft ljusrosa och ljusbruna flytningar i några dagar men enbart på kvällen lite lite de senaste kvällarna. Dock i förgår ingenting alls.

Kan inte alls glädja mig över plussat idag då jag är så rädd för att det är början på ett missfall.

Enligt kliniken ska jag nu inte ta Lutinus (vilket på ett sätt är skönt för det är så kladdigt) men jag är rädd att kroppen nu ska stötta ifrån sig embryot.

Fått missfall förut och då haft ljusrosa flytningar, någon som haft rosa och bruna flytningar men ändå inte fått missfall?

• CB1982

Tack, känner mig lite lugnare.

Det är så otroligt svårt att glädja sig då man är rädd för att det inte håller i sig. Det är ju egentligen nu jag bör "ha" min mens så ligger lite i det du skriver.

Grattis till dig också Lokattis!

Slutade du också med Lutinus när du plussade?

• CB1982
    Speck skrev 2014-10-04 10:09:48 följande:

Lorelei : jag hade också ångest inför äp, men jag sa det åt dom och dom var väldigt generösa med smärtstillande så det gick bra. Så berätta för dom att det gjorde ont sist och att du är nervös!

Sen väl hemma, två Alvedon var fjärde timme så värken aldrig han komma! Jag tog mina första två Alvedon på kliniken kl 8 (som jag fick av dom), sen kl 12 på väg hem tog jag två till. Så ta med Alvedon i handväskan så värken aldrig hinner bygga upp sig! Det kommer gå bra.

Lisa: oj jag känner inte av dom här alls! Förutom trötthet och viss spändhet i magen efter jag tagit dom.

Cb1982: jag hade blödningar de första två veckorna när jag väntade min son. Så länge det är sparsamt och inte gör ont är det ingen fara! Och det där med "inte gör ont" är så knepigt att identifiera "dålig" smärta när man som nygravid dessutom har växtvärk och ont från ligamenten! Så försök att ta det lugnt och gläd dig iaf litegrann :)

Jag konstaterades ha sköra slemhinnor och fick inte bära tungt då det ledde till rosa blödningar för mig, så ett tips är ju att undvika att bära tungt. Kram!

Tack ????
  • CB1982

Mina smilisarna blir tydligen ???? Här, ska det inte bli så att det misstolkas

• CB1982
    Chasingdreams skrev 2014-10-04 12:34:29 följande:

Här känns det hopplöst. Är inne på 6:e ruvardagen, men nu känner jag ingenting. De senaste två dygnen har alla symtom försvunnit. De första fyra dagarna kände jag masor. Misstänker att implantationen misslyckats. Känner mig riktigt nere :(.

Jag kände inte heller något förrän ruvdag 11 så ge inte upp!

Symtomen du känt innan kan bero på behandlingen, var själv väldigt öm den första veckan efter ägguttaget.

Kram
  • CB1982

Hej alla!

Peppar peppar ta i trä, har inte fått någon ljusrosa eller ljusbrun flytning varken idag eller igår.

Hoppas verkligen att det går vägen. Imorgon ska jag ringa kliniken för att boka ultraljud, någon som vet ungefär vilken vecka man brukar göra det?

Jag fryser väldigt mycket, kan det bero på graviditeten eller håller jag kanske på att bli sjuk?

Detta är min mans och mitt andra försök, dock det enda fullgångna. I våras avbröts vårt första "försök" efter att vår förra klinik helt plötsligt tvärvände 2 dagar innan äggplock. Vi bekostar våra försök själva.

Men nu hoppas vi att det går hela vägen. Vi hade ett missfall för nästan exakt ett år sedan. Jag lyckades bli gravid mot alla odds då.

Hade önskat att jag hade orkat läsa igenom hela tråden från början men ber om förståelse från er att jag inte orkar göra det. Har dock läst några sidor iallafall

Kramar

• CB1982
    MissEmman skrev 2014-10-05 14:44:44 följande:

Hej, 

Min testdag var igår 4/10 och det visade negativt. väldigt väntat då jag började blöda lite smått ons och tors och mer på fredagen osv. Känns jävligt tråkigt men kommer fortsätta försöka med frysförsöken då vi har några i frysen. Stort lycka till, till alla er andra! 

Orkade inte leta upp listan för att ta bort mig men dyker den upp kan ni ta bort mig.. 

Beklagar verkligen <3
  • CB1982

Jag har en fråga till er (många frågor jag vet :-P)

Har ni någon erfarenhet av teststickorna från www.graviditskollen.se?

Jag gjorde som många andra tjuvstartade och började testa redan ruvdag 8.

Jag hade köpt hem 10 stuckna tester. När jag testade första två ggr och det visade negativt så tänkte jag bara att det var förtidigt.

Men sen började jag få massa symtom och testade men det var negativt. Blev förvånad och köpte därför Clearblue som visade positivt (1-2 veckor). Testade igen 3 dagar senare och då var jag gravid 2-3 v kollade samtidigt för skojs skull även teststickorna från www.graviditskollen.se igen och visade fortfarande negativt. Även i går (testdagen) visade stickorna från www.graviditskollen.se negativt. Är det bara jag som har haft samma problem? Stickan från kliniken visade även den positivt...

• CB1982
    Lokattis skrev 2014-10-05 19:48:55 följande:

CB1982: Om du fryser väldigt mycket, be att de kollar ditt sköldkörtelhormon. Underproduktion kan skapas av graviditet, och det ska medicineras Jag fick så i våras när jag var gravid sist. Frös supermycket då.

Tack för rådet och ditt svar

Dum fråga kanske, ska jag kontakta vårdcentralen eller kliniken?
  • CB1982
    karro 2014 skrev 2014-10-05 20:16:32 följande:

Åhh vad jag e avis på er som är under behandling o ruvar!!!!

Hade också vart en ruvare nu om allt gått bra vilket de inte gjorde:((

Fick ju avbryta min behandling redan på dag 6 pga dem hittade en cysta på ultraljudet...

Hade både glädjen o hoppet, men nu känns allt så lång borta!!

Trodde att jag o sambon inte skulle ha några fler motgångar med två missfall och nästan två års försök och äntligen få se ljuset ur tunneln Men ne här är de bara motgång efter motgång!!

Blir naturligtvis glad av att höra att folk blir gravida, men blir samtidigt så ledsen!! Jag skulle ju också vart gravid nu...

Är nog extra känslig med eftersom jag skulle haft bf nu i oktober o november.

Beklagar verkligen

Även om det inte är någon tröst så vet jag hur jobbigt det är med motgång på motgång. Tror även fler här förstår.

Hoppas att du snart kan påbörja en ny behandling.

Vet inte hur länge man måste vänta innan man får börja igen efter man tagit bort en cysta.

Även om det inte lindrar så skickar jag massor av kramar <3
Svar på tråden IVF hösten 2014