• Kajo

IVF hösten 2014

Hej!

Jag slänger mig gärna in i denna tråden. Jag och min man börjar vår ivf-resa på torsdag nästa vecka. Då ska vi träffa läkare och barnmorska som ska visa injektionsteknik. Är grymt nervös och samtidigt väldigt förväntansfull. Vi har försökt bli gravida i 2år nu utan något resultat. Vi är helt normala (tydligen mkt bra hormonvärden och spermier). Hur lång tid tar det innan man kommer igårng med sprutorna? Jag beräknar mens kring den 6 nov. Tror ni vi kan komma igång då?

• Kajo
    TreTriss skrev 2014-10-21 14:23:38 följande:

Välkommen :)

Vi är i samma sits - väldigt bra provsvar vid utredningen (frusterande nog?!).

Förmodligen börjar ni redan denna mens som kommer :)

Vilken klinik går ni på?

Jag hoppas på det med! Vi går på rmc Skånes universitetssjukhus i Malmö, och ni? Hur många försök har ni gjort?
  • Kajo

Hej!

Det är så skönt att höra om andra som sitter i samma situation! Det är som du säger, man känner sig inte så ensam längre. Min bästa vän blev gravid strax efter att vi försökt i 1,5år. Det är grymt kämpigt att stötta henne och lyssna på hennes grivadupplevelser.

Så ni har blivit tilldelade det långa protokollet? Om man har tur blir det då en återföring i december?

Var bor ni?

Längtan 34 skrev 2014-10-22 19:34:58 följande:

Hejsan!

Vi var på vårt första möte på RMC Malmö förra veckan. Jag var också nervös innan men allt gick jättebra :). Läkaren var jättetrevlig och väldigt positiv. Vi fick mycket information och injektionstekniken gick fint. Kände oss väldigt hoppfulla när vi gick därifrån. Väntar min mens nästa vecka så då kommer vi troligen att påbörja behandling ungefär samtidigt :). Spännande!

• Kajo
    Längtan 34 skrev 2014-10-24 22:08:32 följande:
    Hejsan!
    Ja det är verkligen tufft. Plötsligt började alla runt omkring en bli gravida. Vi började försöka långt före de flesta av våra vänner och de har alla barn idag. Precis som du skriver så försöker man stötta, glädjas och lyssna. De försöker göra detsamma men det är svårt när de inte riktigt förstår smärtan och längtan man känner. Så himla frustrerande att alla undersökningar ser så bra ut men att det ändå inte fungerar. Fast sen är det så klart ändå skönt att veta att allt är ok.

Fast efter besöket på RMC har jag hopp igen. Va spännande att ni ska dit på torsdag. Nu är det minsann vår tur :)!! Ja det står beskrivet att från dag 1 (då mensen kommer) tar processen ca 7 veckor så det borde bli i december. Vi bor i Blekinge. Var bor ni?
    Läser här i tråden att Tgj har pco och det då är lättare att överstimuleras. När jag blev undersökt senast på rmc så såg läkaren att jag hade pco på ena äggstocken, men jag har regelbunden ägglossning trots pco (vilket inte va ovanligt). Så då antar jag att jag också kommer tilldelas det långa protokollet. Vilken fin julklapp det hade varit om det nu kan ta sig innan jul :) 
    Gud jag håller alla tummar jag har att det ska gå för alla oss nu innan jul! 
  • Kajo

Vi bor strax utanför Malmö. Hur ligger ni till? Var i processen är ni?

• Kajo

Lycka till Buddy! Du måste berätta hur det var sen. Hoppas du har många fina ägg :)

Bubby skrev 2014-10-28 06:45:52 följande:

Idag är det dags för äggplock, sjukt nervös.

Nu kör vi!!!

• Kajo

Så spännande! Då är det drygt 2 veckor kvar till äp? Har du märkt av hormonsprayet? Ja nu är det två dagar kvar sen ska vi dit och få vår plan. Längtar ihjäl mig :)

Längtan 34 skrev 2014-10-27 22:05:10 följande:

Ja då blir det kanske långa för dig också. Snart dags för ert besök :). Kändes så himla skönt när vi hade varit där. Läkaren var himla trevlig och bland det första hon sa var "Jaha då ska vi göra er gravida". Vi gick därifrån med mycket hopp! Jag tror att min mens kommer idag eller imorgon och då är det dags att ringa in och berätta det. Första gången på länge som jag verkligen längtar tills att den ska komma. Sen skickar de hem en plan med alla datum.

Åhh ja vilken fantastisk julklapp det skulle vara . Håller verkligen också tummarna för oss alla!!

• Kajo
    Längtan 34 skrev 2014-11-03 21:40:03 följande:
    Hejsan! Gick besöket bra :)? Idag fick vi vår plan på posten. De har beräknat ägguttag till veckan innan jul. Härlig känsla när man ser datumen på papper. Blev mer verkligt :)!
    Hej! Det gick bra. Personalen är väldigt vänlig och stöttande så det känns bra. Vi fick tilldelat kort protokoll, jag ska ta gonal-f och orgalutran dag 5 och 6 (den är bromsande pga min pco). Fick mensen idag så nu väntar jag på att de ska ringa tillbaka och tala om om vi får plats eller får vänta till januari. Vi hoppas vi får starta imorgon! Nervöst.
  • Kajo

Jag har inte skrivit på ett tag. Mkt med sprutor och tankar. Vi gjorde iaf äggplock i lördags, de plockade ut 8 ägg. PÅ söndagen ringde labbet och berättade att två hade blivit befruktade, det skulle bli återföring idag men de rinde för några timmar sen och sa att de va lite osäkra på vilket ägg som va bäst. Tydligen har båda haft lite för snabb celldelning så de vill vänta till imorgon. Usch, allt är bara skitjobbigt. Jag har fortfarande ont i magen efter plocket (ingen kul upplevelse), sen oroar jag mig för att äggen inte är så bra. Dem säger att de tror på äggen...
    Har någon annan haft onormal celldelning av sina ägg? 

• Kajo
    Bubby skrev 2014-11-17 11:49:00 följande:

Vårat andra försök misslyckades också. Jag liksom orkar inte ens... Nu måste vi vänta till januari innan vi kan köra en FET. Stänger ner bebistankarna nu, måste hitta mig själv igen i allt det här.

Lycka till till er som fortfarande kämpar!

Kämpa på Buddy!!! Låter klokt med nya tag efter jul och nyår. Tiden går fort, snart är vi där :)
    Styrkekramar!
  • Kajo
    Längtan 34 skrev 2014-11-18 23:36:03 följande:
    Åh kan tänka mig att det känts oroligt! Fick ni besked idag? Håller tummarna för att allt gått fint!!

Jag ska börja med nässprayet imorgon. Är faktiskt lite nervös. Förstår inte riktigt varför eftersom jag ju faktiskt lyckats använda nässpray förut. Är väl ovissheten när man inte riktigt vet vad man kan vänta sig. Hur har du mått av nässpray och sprutor? Gjorde äggplocket jätteont?

Som sagt..jag hoppas verkligen att ni fick goda nyheter idag!!
    Igår fick vi återfört det ena ägget! Så nu hoppas jag på att det tar sig och fäster. Vi skulle testa oss om 17 dagar, hur i hela världen ska jag kunna vänta i 17 dagar? Åh hoppas hoppas det går hela vägen nu. 

Jag gjorde kort protokoll, så enbart stimulering med sprutor. Det va lite jobbigt i början med sprutorna men sen blev det nästan en kvällrutin. Jag mådde ganska bra rent psykist men kände av det ganska mkt rent fysiskt. Blev svulllen om buken och magen. Såg nästan gravid ut. Plocket gick ganska snabbt, det kändes stort! Lite omtumlande men häftigt. Det gjorde bara lite ont emellanåt. Jag trodde ni redan hade börjat? Är detta första gången? Usch känner mig dum som inte kommer ihåg... 
  • Kajo

Det gick inte för oss denna gången:( är så himla besviken, trött och sliten. Usch, vill bara skita i allt.

• Kajo

Tack för pepp och stöd!! Det känns så himla tungt just nu. Det är till och med jobbigt att umgås med svägerskan och hennes små.

Jag tror jag målade upp en bild av att det va ganska vanligt att det gick första gången om det inte fanns något fel på paret. Men så är det ju inte alls, och det vet jag egentligen. Förhoppningsvis kommer vi igång med runda 2 runt den 29-31 dec. Var är du i cykeln nu?

Längtan 34 skrev 2014-12-13 16:53:10 följande:

Åh fy va tråkigt! Ledsen för er skull :(! Jag pratade med sambon om detta igår...att vi måste försöka tänka att det inte är säkert att det fungerar första gången. Det är ju dock mycket lättare sagt än gjort. Är ju klart en ännu större besvikelse när man gått igenom hela denna processen.

Hoppas att ni snart får nya krafter och nytt hopp!! Ta hand om dig!

Stor kram!

• Kajo

Åh så härligt att få se ett efterlängtat plus Längtan!! Jag är så glad för er skull, nu hoppas vi det stannar så:)

Jag väntar på mens så vi kan komma igång med andra omgången. Mensen får ju gärna utebli också...på ett positivt sätt då:)

Grattis igen!!!!!

• Kajo

Åh vad tråkigt att läsa längtan34, jag har tänkt på dig och undrat vilken vecka du varit i. Vi är inne på vårt 2a försök och har testdag den 2/2. När ska ni komma igång organ? Och vilken vecka va du i nu vid mf? Usch jag skickar en styrkekram och hoppas det snart kommer kännas bättre. Kan inte föreställa mig vilken smärta det är. Massa kramar!

Längtan 34 skrev 2015-01-24 19:06:21 följande:

Hej alla! I torsdags konstaterades det missfall för oss. Känslomässigt har det varit ett par riktigt jobbiga veckor. Så snabbt den obeskrivliga glädjen kan förvandlas till lika obeskrivlig smärta. Snart är det dock dags att ladda om för nytt försök!

Hoppas det går bra för er andra!

Svar på tråden IVF hösten 2014