IVF hösten 2014
kontaktade kliniken idag och frågade om status på odling av embryon. En hade slutat dela sig men en är i frysen! Skönt att iaf ha nåt där! Men nu hoppas jag på den som är i magen!
kontaktade kliniken idag och frågade om status på odling av embryon. En hade slutat dela sig men en är i frysen! Skönt att iaf ha nåt där! Men nu hoppas jag på den som är i magen!
Ligger med mensvärk och jag är så nervös! Hoppas att det är molvärk /växtvärk jag känner och att det inte är mensen som är på g...
Calabalic : du har ju fått plus så det är klart det är växtvärk du känner! Min cykel är rätt oregelbunden så bim kan vara allt mellan igår till måndag nästa vecka. Men som jag skrev igår är den genomsnittliga längden 24,4 dgr (torsdag är cd 24) men jag brukar räkna på en längd av 26 cd. (lördag) Idag är dag 10 sen otrivelle så snart kan jag testa utan falskt positivt svar, men jag törs inte testa, är rädd jag ska jinxa det :) är bara på RD 6.
Förra gången jag blev gravid plussade jag på RD 11. Då hade jag inte testat nåt mer innan. Jag tänkte nog vänta så länge den här gången också. Min man är extremt anti att testa före testdagen öht.
Trots typ som mensvärk stor del av dagen så har jag tack o lov inte fått någon mens. Jag är hyfsat övertygad om att det är växtvärk jag känner, jag kan ha fel, men jag tror det tagit sig. Dock förra gången jag gjorde ET så testade jag plus på RD 12 och fick tidigt missfall samma dag, så även om jag tror att det fäst så är jag inte mindre nervös för det.
En normal graviditet ökar ju i hcg så det verkar väldigt lovande för dig!
Åh önskar att jag visste snart!! Eftersom jag köpt ett cb tvåpack funderar jag ibland på att testa på RD 8 jag med, men jag är rädd att det skulle vara negativt... Rd 8 är bim-4, som cb säger de kan testa positivt från...
(bim-4 räknat på min längsta cykel)
Haha alltså jag är inte hyfsat övertygad om att det har tagit sig, men jag hoppas hoppas och önskar.. Ikväll när jag borstade tänderna kom jag åt tandköttet dåligt o skar mig lite så jag blödde, och bara jag spottade blod så blev jag rädd att försöket inte skulle tagit sig för att jag såg blod.. Haha snacka om att gå på högvarv här nu, nervös att gå på toa o se blod...
Chasingdreams : nej! :( sörj och ta nya tag. Kram
Tretriss : kul att komma igång igen!
Cb1982 : jo jag förstår det känns jobbigt, men försök ta det lugnt och tänk att det är trots allt vanligt. Men helst vill man ju inte se ett spår av blod ens, vanligt eller ej.
Cb: åh va tungt :( nu vet jag två tjejer via fl som fått friska barn trots rikliga blödningar med klumpar. Oddsen är väl emot dig men chansen finns än! Du kan söka dig till gynakuten och be om ett tidigt vul o se om hjärtat slår... Kram
Veraicon : när vi gjorde vår första IVF för fyra år sen så berättade vi för närmsta familjen. Några vänner visste vi behövde IVF men visste inte när vi började med behandlingen då vi ville inte bli frågade så mycket om det lyckades eller ej. Nu andra gången när vi gör syskonförsök vet en nära vän till mig och en vän till min man. Inga andra.
Veraicon : jo, men för min del hade vi gärna kunnat berätta för familjen iaf men det var maken som ville vi skulle hålla det för oss själva. Om vi plussar nu kommer det garanterat bli diskussioner mellan oss om när vi ska berätta för familjen. Jag kommer vilja berätta för dom på en gång medan han helst skulle vänta till efter rul, men det kommer aldrig att funka för förra gången hade jag bula redan i v 13 som knappt gick att dölja :P och andra graviditeten sägs man ju få mage tidigare...
Rd 9 här idag och jag börjar bli lite sugen på att testa. Men jag väntar. Å väntar. Å väntar.
Lisa: kan du inte prata med kliniken och be om hcg blodprov eller extra tidigt vul? Det behöver inte betyda något.
Är inte 4+5 två veckor då typ? Eller tycker du att det borde stå 2+3? Håller med veraicon, fokusera på att det är plus...kram
Rd 10 här med ett tvådagars och än ingen mens, *peppar peppar * Men jag är helnojjig för att testa, jag har typ fått för mig att jag kommer få mf om jag testar.. Förra gången jag gjorde ET så testade jag, fick plus och senare samma dag jättesmärtor i magen och mf. Alltså, att jag kissar på en sticka gör ju rent fysiskt ingen skillnad, det sitter helt och hållet i huvudet.. Skulle vilja veta säkert om det lyckats, men två mornar nu har jag bangat på att testa. Nån mer som är så knäpp?? Jag vet de flesta här inne verkar vara testomaner så risken är att det bara är jag som är knäpp :P
Lokattis : ET 2010: testade Rd 12, - mf, fet 2010 plus på RD 11- blev min son. Jag testade imorse och det var negativt och nu har jag fått blodiga flytningar :( Så besviken, jag trodde verkligen att det lyckats. Idag är RD 11 så ett plus borde synts nu.