• MiaMorot

IVF hösten 2014

calabalic skrev 2014-08-14 19:35:31 följande:
    Men vadå, fick du inte smärtstillande eller? Trodde alltid man fick det. Jag fick morfin och det funkade kanon på mig. Väldigt skön känsla när morfinet börjar verka, som en varm våg av "det ordnar sig"-känsla. :) Men jag vet att en del känner en del ändå trots morfin. Sen gjorde det förstås ont när morfinet slutade verka, som väldigt kraftig mensvärk, men inget jag inte kunde stå ut med.

Det känns som de flesta som har problem med få spermier lyckas genom IVF (förutsatt att det finns några spermier), bara man inte har några ytterligare problem. Hoppas ni lyckas på första försöket även denna gång! :)
    Jag fick 2 panodil någon timme innan. sen satte de bara en infart, ifall att det skulle behövas mer. Och när jag nästan skrek rakt ut när de började plocka äggen, och tårarna sprutade så fick jag en skvätt morfin, och sen gick det iaf lite bättre. Men jag blev mest yr tyckte jag.

Denna gång ska jag säga till innan att jag upplevde förra gången som väldigt smärtsam och hoppas jag kan få mer bedövning innan, i förebyggande syfte..
  • MiaMorot

Och förresten, om man vill läsa om min förra resa så finns den i bloggen. Ska nog starta en ny imorn när nya behandlingen drar igång! Är så kul att ha i framtiden :)

• MiaMorot

Ananas : gud vad glad jag blev nu! Bedövningssprutor alltså, det låter himla trevligt ???? den infon tackar jag för!

I övrigt rullar det på här.. andra dagen med sprutor idag. Ultraljud på torsdag. Spännande spännande!

• MiaMorot

Alltså, två sprutor har jag tagit nu (tredje blir ikväll) och jag är redan öm i äggstockarna (!) Gick en golfrunda idag, och jag fick gå rejält sakta för att inte få allt för ont. Detta alltså efter 2 sprutor! Vet inte om jag vill veta hur det kommer kännas om 4 dagar när det är dags för ultraljud :-P

• MiaMorot

Nickidocka - nej de har inte sagt nåt sånt, och det är väl för att allt beror på hur väl simuleringen går. Sist tog jag sprutor i 11-12 dagar tror jag. Men på torsdag när det är dags för ultraljud så tror jag det bestäms datum för äggplock.

Tindra - Jag har alltid fått börja spruta på CD 5, för att jag är ganska lättstimulerad, men det "normala" är att börja på CD 3 annars.. men det är nog värre för en lättstimulerad att börja för tidigt, än för en "vanlig" att börja lite senare. Så jag tror nog du får börja på CD 5 om de inte har några viktiga skäl till att just du bör börja på dag 3

• MiaMorot

Idag var det ultraljud dags och än så länge ser det bra ut. Ett tiotal äggblåsor á 10-15 mm på vardera sida. Så nu kör vi på likadant några dagar till och sen blir det ägglossningsspruta på söndag och äggplock på tisdag!

• MiaMorot
    TreTriss skrev 2014-08-23 21:53:44 följande:
    Hej!
    Jag tog precis min sista gonal-f samt organutral, och äggplock på tisdag (vilket är dag 12 sedan mensstart, dag 11 sedan stimulansstart)
    Tog 150 dos av gonal-f.

Jag fick instruktion att ta nedanför naveln (alternera gärna sida från dag till dag), och de sa att bara sticka in den rakt!

Vart går ni på behandling?
    Önskar er lycka till :)
    Spännande med någon som ligger i fas med en själv! Vi har oxå äggplock på tisdag! :)  har kört 100 IE Puregon + Orgalutran. Tisdag är för oss dag 12 sedan stimulansstart. Även om jag fasar för äggplocket så längtar jag ju oxå :) Vart går ni? Vi går i Linköping
  • MiaMorot

TreTriss - mja . . Dessvärre upplevde jag förra äggplocket som sjukt smärtsamt. Låg som ett kolli i 8 timmar efteråt :-/

Men du har också gjort äp tidigare?

• MiaMorot

TreTriss - hur gick det idag?

För oss gick det fint! Är så himla glatt överraskad över hur smidigt det gick nu när man får lokalbedövning först. Jisses vilken skillnad! 17 äggblåsor tömdes, och 12 ägg hittades.

• MiaMorot

TreTriss- ja när vi gjorde våran förra behandling 2012 använde de inte sånt. RMC linköping började med det i början av 2013 tydligen. Och det är jag innerligt glad för

Svar på tråden IVF hösten 2014