• MiWe

IVF hösten 2014

Saturnus skrev 2014-09-18 18:01:22 följande:

Min graviditet blev inte långlivad! Fick minus på testdagen, känner mig så deppad! Blev så glad gör plusset!

TreTriss: ingen aning men jag sitter med samma huvudvärk som dig men det kom efter det att jag plussade. :( har du fått mens?

Någon som vet om man kan stimulera redan i nästa cykel eller om dom rekommenderar att vänta en cykel?

Fy vad jobbigt! Usch,nu blev jag ännu mer nervös... har TD på lördag.

vilken RD plussade du på? Lider verkligen med dig! :'(
  • MiWe
    Saturnus skrev 2014-09-19 06:01:05 följande:

Tack! Riktigt tufft o inget blev det till frysen. :(

Jag plussade på RD 11 efter ett ET. Det blev inte starkare. På TD(14dagar efter insättning) var det negativt så jag antar att det var ett tidigt missfall. Ingen mens ännu.

Vilken testdag fick ni? Fick ni köra igång direkt i nästa cykel?

Jag har TD i morgon på rd15, plussade på rd11, 12 och digitalt igår på 13. ET var ett tvådagars toppembryo.

Efter första sprutorna som vi fick avbryta innan ÄP var det nog bara en par månader emellan innan vi gjorde ny stimulering. Den andra resulterade i 9 ägg men utplocket var en mardröm då de var tvungna att gå igenom en chokladcysta med nålen. Maxade morfinet men det gjorde ändå så ont att tårarna rann, hejdlöst alltså, aldrig varit med om liknande. ..

Det blev dessutom inget till frysen, och efter minus på stickan förra hösten fick jag istället tid för operation där man rensade bort cystan och en massa gammal endo-vävnad.

Det var i februari, efter op har jag gått på nedreglering (synarela) till sprutstarten i augusti.

Vet inte varför jag fick vänta så länge.
  • MiWe

Blev tvungen att tjuvtesta idag med, och nu är strecket mycket svagare än i förrgår :((

Betyder det att allt är kört..? Snälla lilla liten, stanna kvar!!! :'(

• MiWe
    Speck skrev 2014-09-19 08:46:21 följande:

Miwe: kanske du druckit mer den här gången eller andra faktorer som kan spela in. Tänk såhär : imorgon är din td, det svaret är det som spelar roll!

Hmmm... hade inga nattsvettningar iofs, det kanske påverkar om man inte svettats ut hela vätskereserven...? Borde ju vara som att ha druckit mycket om man istället inte gjort av med vätska? 

Letar halmstrån här som ni hör, tack Speck för uppmuntran!! :)

Imorgon blir det digitaltest igen för att vara säker och inte behöva gissa. Sambon vet inte att jag tjuvtestat, och han ska få hålla stickan i väntan på resultatet. Hoppas, hoppas att det visar ett stort fett PLUS.

• MiWe
    Speck skrev 2014-09-18 22:30:58 följande:

Alltså när jag ska ta sprutan på vänster sida av magen så gör det så sjukt ont, jag fattar det inte? Idag backade jag halvvägs in och stack på höger sida igen, där känns det nästan inget alls! Nån mer som haft liknande?

Allra sista sprutan jag tog på vänster sida gjorde faktiskt ont och blödde lite. Tror det var en nerv o blodkärl jag lyckades pricka. Testa att nypa hårdare i skinnet och flytta sprutan en cm åt sidan bara? Eller gör det lika ont oavsett vart du sprutar?
  • MiWe
    karro 2014 skrev 2014-09-19 16:17:51 följande:

Va jag fått lära mig så skall man inte nypa i bukfettet, utan stock dig snett nedanför naveln på höger o vänster sida.. Där har man ingen känsel!! Känns ingenting förutom när man sprutan in då kan de svida)

Vad konstigt, jag fick lära mig att jag skulle nypa tag som en "valk", fast samma ställen som du skriver alltså. :)
  • MiWe

Tjohooo!!! :D plusset är kvar!! Digitala testet visade "gravid 2-3" och det blev två streck på det vanliga (men det tog längre tid än det digitala, och fortfarande är ena strecket mycket svagare).

Äntligen!

Nu vet vi att vi kan, att det går! Hoppas hoppas att det går hela vägen nu.

4+3 enligt gravidguiden, heeelt galet! :D ?

Någon som vet vilken vecka man får kolla med UL efter hjärtljud? Och hur länge ska man vänta innan man vågar berätta för släkt o vänner?

Håller verkligen tummarna för alla andra här på forumet nu, detta ska bli bebis-hösten med stort B!!!!!!

• MiWe
    Lokattis skrev 2014-09-20 09:30:20 följande:

Grattis igen, MiWe! Så härligt! Om jag inte missminner mig så kan de se hjärtat vid ca v 7-8?

Vi berättade tidigt för mina föräldrar (bara ett par dagar efter plusset) men det var för att vi skulle bo hos dem över påsk och jag inte orkade "smuggla" med öl vid påskbordet I efterhand är jag glad att vi berättade så tidigt eftersom min mamma gick bort 2 veckor senare... Hon var sjuk men det var oväntat att det skulle gå så snabbt.

Övrig släkt fick veta i v 9-10. Sedan fick vi ju MA i v12...

Jag antar att man ska göra det som känns bra, berätta när man själv vill.

Tack Lokattis för Grattis och för dina tankar o erfarenheter. :)

Man vill ju liksom berätta för hela världen, men samtidigt är man så otroligt rädd för MA...
  • MiWe
    Speck skrev 2014-09-19 23:23:23 följande:

Jag har provat på fyra olika ställen på vänster sida av magen men det gör ont! Jag har blivit lärd som du, inte nypa hårt, men liksom greppa en bit mage och sticka i.

Jag pratade med kliniken idag pga jag har fortfarande småblödningar sen min mens förra veckan trots att jag börjat med sprutorna (det va fö trol inget att oroa sig för men de gjorde en notering så ska dr få titta på slemhinnan på mån) och då passade jag på att fråga om det där. De sa att det nog bara är nerverna som ligger annorlunda på vä sida och att det inte gjorde nåt om jag tog alla sprutor på höger sida. Skönt att höra!

Jag har för övrigt känt som en fyllnadskänsla i buken idag och haft nästan som mensvärk tofr idag. Äggstockarna reagerar nog på sprutorna!

Den känslan hade jag båda senaste ggr, heja heja! :D
  • MiWe
    Niisan skrev 2014-09-20 19:59:59 följande:

En annan fråga. Ni som känt av "mensvärk" efter återförandet. Började det när ni började med vagitorierna som t ex lutinus eller började ni känna värk först efter ett par 4 dagar?

Jag blev nog nästan överstimulerad första gången och var "öm" i äggstockarna flera dagar efter ÄP. Sen blödde jag på RD8 då, hoppades på nidblödning men testade negativt. Nu senast kändes det mycket mindre, men det kändes lite som mensvärk, var nog borta redan inom en par dar.
Svar på tråden IVF hösten 2014