• Lokattis

IVF hösten 2014

Så skönt att allt gick bra Niisan! Lycka till med rivningen!

Nu har jag precis tagit Ovitrellen, och på måndag blir det ÄP för vår del! Jag har väldigt mycket att göra på jobbet just nu så det känns som dålig tajming... Men vad ska man göra? Det är bara att köra på.

• Lokattis
    Längtan74 skrev 2014-09-14 15:50:19 följande:

Har bestämt mig för Ivf i Danmark, var igång M utredning här i Sverige när min sambo bara bestämmer sig för att lämna mig nu. Ensam o rädd känns det som just nu,känns som en lång krånglig väg och just detta hur ensam man känner sig.....därför jag söker mig hit hoppas på tips å lite peppning

Åh, vilken jobbig situation... Men ändå bra att du har bestämt dig för vad du vill, och tänker satsa! Kram.
  • Lokattis

Då var ÄP avklarat för vår del även den här gången. Allt gick bra, det stack till lite när de satte lokalbedövningen men annars kändes det helt okej. 7 ägg blev resultatet!

Får väl se hur det känns senare idag när smärtlindringen klingar av...

• Lokattis
    Speck skrev 2014-09-15 13:52:32 följande:

Lokattis : skönt att det är gjort! Återföring på onsdag då?

På torsdag, faktiskt. Trodde också att det skulle bli på onsdag men så verkar de inte jobba. Så det blir 3-dagars igen för oss, och det fungerade ju bra i våras. Bara att hålla tummarna och hoppas på det bästa.
  • Lokattis
    MissEmman skrev 2014-09-15 20:53:50 följande:
    Lokattis, bra att allt gick bra! Hur var resten av dagen, haft ont?

Jag var på ultraljud idag och ska på äggplock på onsdag, spännande! :) 
    Jag hade väldigt ont i natt, men nu mår jag bättre igen. Vet inte om det blir knas när jag försöker ligga på sidan, jag sover gärna så men det verkar inte vara en hit just nu... Lycka till på ÄP imorgon!
    Bubby skrev 2014-09-16 07:06:35 följande:

Jag är helt förkrossad... Stort minus på stickan, jag som verkligen trodde att det skulle gå vägen.

Nu känns allt skit, piss och åt helvete,!!!!!! Inget i frysen heller så nu är frågan om man orkar gå igenom skiten igen...

Åhhh,jag är så ledsen....

Stooor kram...

• Lokattis
    Bubby skrev 2014-09-16 12:02:02 följande:

Tack.

Ja idag var min testdag. Fick tillbaka en 5-dagars den 3:e september.

Ni som har gjort flera försök, hur orkar ni? Hur tar man sig vidare? Nu känns det som om det aldrig kommer gå för oss... Och dessutom får vi ju lov att betala allt själva.

Jag tror att knepet är att tillåta sig att bli ledsen, förbannad och uppgiven och sörja ett tag innan man fattar beslut om nya försök. Precis när man fått minus på stickan känns allt hopplöst, men styrkan kommer tillbaka efter ett tag. Vilket försök i ordningen var detta för er?
  • Lokattis

Bubby: Jag förstår att du är ledsen, man satsar ju så mycket på de här försöken... Jobbigt att du mår så dåligt av sprayen. Kram.

• Lokattis

Lucylight: så skönt med 3 i frysen, grattis!

Speck: lycka till med första sprutan!

• Lokattis

5 av de 7 ägg som vi tog ut igår hade befruktats tills idag, jag är så lättad! Nu är det bara att hålla tummarna så att åtminstone något utvecklas fint tills på torsdag...

• Lokattis

Grattis MiWe! Jag hade också lite bruna flytningar när jag plussade, men mensen höll sig borta.

Svar på tråden IVF hösten 2014