• CB1982

IVF hösten 2014

Ananas skrev 2014-10-05 21:51:44 följande:

Min mage är superuppsvälld och det är även tungt att andas emellanåt och att dra djupa andetag. Jag känner igen symptomen från när jag var ÖS, men när jag pratade med mitt sjukhus idag (som jag låg inlagd en vecka på när jag var ÖS), så tyckte de att jag skulle avvakta med att komma in. Kan Lutinus ge sådana här besvärliga biverkningar? Det blir sjukskrivning för mig imorgon för jag skulle inte ens ta mig till kontoret. Jag har bara legat ner hela helgen och inte tagit mig utanför dörren. Har ni några ideér/råd att ge?

Jag var själv väldigt uppsvullen (såg ut att vara i 6 månaden eller nåt ) och hade svårt att andas från äggplock till ca en vecka efteråt.

Kan vara helt normalt men jag tror att man generellt ska själv känna efter vad man tror och gå på ens magkänsla.

Ibland är det dessutom bättre att åka in och kolla upp det en gång för mycket än en gång för lite. Dessutom om det inte är ÖS så kan du åtminstone slappna av
  • CB1982

Hej!

Fick tid för VUL den 20/10, inte särskilt långt fram egentligen men är så sjukt nervös.

Fick lite ljusröd igår och blev ännu nervösare då det tidigare enbart varit ljusrosa flytningar.

Men försöker tänka att det är inget jag kan påverka ändå (lättare skrivit än gjort förstås) och att tiden får utvisa. Men önskade ändå att man visste oavsett så man slipper ovissheten.

• CB1982

Tror tyvärr att jag har fått missfall nu.

När jag gick på toa idag så kom det mörkrött blod samt små klumpar i.

Kan inte vara annat än att det är kört nu

Känns som om det var för bra för att vara sant att vi äntligen skulle lyckas.

Hoppas att du det går bättre för er andra.

Kram

• CB1982
    calabalic skrev 2014-10-09 09:00:31 följande:

Åååh hoppas att det inte är det ändå! :( Har du testat också så du sett att strecket blivit svagare?

Har inga tester kvar nu, vet inte om jag ska köpa ett eller be att få komma till gyn.
  • CB1982

Har köpt två nya digitala tester.

Tog ett nu och det stod samma 2-3 veckor som det gjorde för en vecka sedan så jag nivån stiger inte så det är väl kört då.

• CB1982
    calabalic skrev 2014-10-09 15:19:18 följande:

Vilken dag är "befruktningsdagen", ägglossningsdagen alltså? Jag har aldrig fattat riktigt varför det står 2-3 osv.. alltså om det betyder att det kan vara antingen på vecka 2 eller vecka 3 efter befruktningen, eller om det betyder att man kan vara mellan 2+0 och 2+6..

Enligt deras tester är det att embryot är 2-3 veckor gammalt alltså 1-2,6 veckor.

Jag vet ju att jag är 5+3 vilket skulle vara i deras test 3+3 alltså bör det stå 3 +

Ska testa igen på lördag morgon men jag blöder fortfarande så känns hopplöst.
  • CB1982
    calabalic skrev 2014-10-09 18:50:32 följande:

Skit också! Usch så himla tråkigt!! :( Fick ni nåt till frysen på det här försöket?

Jag är ju också så himla orolig för missfall. Än så länge inga tecken på det men jag är ju bara på rd12 (med tvådagars) så vecka 3+6.. låååång väg kvar och mycket som kan gå snett. Har ju fått missfall i vecka 4-5 två gånger förut oxå.

Nej inget gick till frysen tyvärr och därför känns det extra tungt.

Förstår din oro, kände ju så innan med och var konstant rädd. Detta blir vårt tredje missfall (för tror knappast att det är något annat) också men detta var vårt första försök via ivf...

Hoppas verkligen att det är er tur nu.
  • CB1982

Hej alla!

Jag blöde för några dagar sedan mörkt blod med två klumpar i. Helt plötsligt slutade det och höll upp två dagar, kom lite till och har nu kommit ytterst lite varje dag.

Testet igår visade fortfarande 2-3 veckor men mina graviditetssymtom har blivit mer, brösten större och fått fruktansvärt illamående.

Pratade med en barnmorska i fredags och hon trodde att jag blöder från livmodertappen. Fick tid på fredag hos en läkare för att kolla men väntan känns olidolidlig

• CB1982

Hej alla!

Jag blöde för några dagar sedan mörkt blod med två klumpar i. Helt plötsligt slutade det och höll upp två dagar, kom lite till och har nu kommit ytterst lite varje dag.

Testet igår visade fortfarande 2-3 veckor men mina graviditetssymtom har blivit mer, brösten större och fått fruktansvärt illamående. 

Pratade med en barnmorska i fredags och hon trodde att jag blöder från livmodertappen. Fick tid på fredag hos en läkare för att kolla men väntan känns olidligt lång tills dess.

Funderar på att gå till gynakuten imorgon. Fler som har haft det så här?

• CB1982
    karro 2014 skrev 2014-10-12 11:30:35 följande:

Nu får ni hålla tummarna för mig, imorgon är det dags för de första ultraljudet (injektionsdag 6).. Hoppas att det inte dyker upp några cystor, så jag inte behöver avbryta behandlingen igen.

Ska tänka på dig och hålla en tumme. (Art hålla två betyder otur har jag hört )
  • CB1982

Varit på gynakuten nyss.

De fann inget embryo vilket han sa att man bör göra i min vecka så det ser tyvärr ut som om det är ett missfall

Lämnade blodprov och dom ringer angående det imorgo sedan får jag antagligen komma tillbaka på torsdag eller fredag och ta ett nytt prov.

Tappat andan nu, vill gråta men kan inte....

Känner mig tom...

• CB1982

Hej alla!

Var ett tag sedan jag skrev här. Det var aldrig ett missfall utan igår konstaterades utomkvedshavandeskap och jag fick en cellgiftsspruta för att stöta ut embryot.

Mår skit och nu måste jag vänta 3 månader innan vi får börja på ett nytt försök.

Får hoppas att det går bättre nästa gång istället.

Kram på Er <3

• CB1982
    veraicon skrev 2014-11-01 16:14:30 följande:

Kram på dig!

Jag är också tillbaka här. Fick missfall igår. Det var inte länge man fick prova på livet som gravid. Och det var faktiskt mest otroligt jobbigt för vår del eftersom jag hade småblödningar hela tiden som de dock sa var ofarliga. Men nu har det skitit sig helt.

Hej då liten säger vi och hoppas att vi får chansen att bli gravida igen. Hur länge brukar man få vänta med att gå vidare efter ett missfall, någon som vet?

Tack <3

Åhh nej

Hoppas att det går bättre nästa gång.

Man ska haft en normal menstruation innan man påbörjar ett nytt försök.

Kram
  • CB1982

Hej alla!

Jag är nu inne på försök nummer 3.

Trodde inte att jag skulle våga nu efter utomkvedshavandeskapet för 4 månader sedan. Det värsta var att det var tvillingar och ena satt rätt men andra fel. Tyvärr förlorade vi även det som satt rätt.

På onsdag blir det ägguttag och antingen ägginsättning på fredag eller måndagen veckan efter.

Hoppas på tur men oerhört rädd.

Någon mer som haft utomkvedshavandeskap här?

Har inte följt tråden på någon månad nu....

• CB1982
    Saturnus skrev 2015-01-23 22:32:35 följande:
    Spännande att du är på gå gång igen! :) Håller tummarna hårt! Jag förstår känslan, jag försöker tänka att det är liten chans att få det två ggr. Jag fick utomhavandeskap i april förra året och gick därefter över till ivf. Opererade du bort eller blev det medicin? Varför förlorade ni båda?

Lycka till och försök tänka att det kommer att gå bra. 99% av allt man oroar sig för inträffar aldrig :) bra mantra! :)

Embryot som satt fel satt precis utanför livmodern och det skulle vara otroligt svårt och stor risk för komplikationer och att jag skulle förlora embryo nummer två som satt rätt var stor samt att om dem skulle operera så kunde det bli skador som kunde göra det svårare att bli gravid igen.

Så läkaren rekommendera metotrexat vilket jag fick ta två gånger.

Nu tre månader senare hoppas jag att det ska sätta sig rätt men blivit lovad tidigt ultraljud denna gången om jag testar positivt.

Hoppas att det går vägen för dig också ?
  • CB1982
    Lisa 236 skrev 2015-01-24 11:21:30 följande:
    Hej tänkte bara såga att då var det konstaterat igen... ytterligare ett missfall. nummer 10. Känns inget vidare... men bara på det igen. Nästa provrörsförsök i februari .... Lycka till alla

Kram
  • CB1982

Hej!

Var på mitt äggplock igår.

Har knappt kunnat gå så ont jag har, var dock inställd på det.

Min ena äggstock sitter nämligen väldigt högt upp så dom får alltid leta och trycka och ha sig för att finna den medan andra går hur lätt som helst.

Blir ägginsättning imorgon eller måndag.

Fick dock inte ut så många ägg denna gången så är lite nere, hoppas så att det blir någon till frysen då detta är vårt sista försök åtminstone på ett bra tag då pengarna tagit slut ????

Ett fryst försök är ju billigare om det inte skulle gå vägen denna gången heller. Är rädd för utomkvedshavandeskap igen så vi har blivit lovade ett tidigare ultraljud om vi pulsar.

• CB1982

Blir frågetecken när jag använder smilisarna på mobilen tydligen så det är orsaken till de märkliga frågetecken.

• CB1982
    karro 2014 skrev 2015-01-28 12:14:50 följande:

Har ju molvärk till o från, haft två mf innan så jag vet hur den smärtan känns.. Mitt senaste mf dog fostret 8+4 (hade då vart o sett hjärtat 7+1) så man blir ju som ett vrak tyvärr..kan ju hoppas att de är något liknande din väninna hade, orkar inte med mer tråkigheter.. :(

Förstår din känsla men försök håll modet uppe.

Med min son blödde jag de tre första månaderna. Hade då också missfall bakom mig så var livrädd. Skickar med massor utav kramar <3
  • CB1982

Jaha då är man åter "ruvare" och riktigt nervös. Har nog aldrig varit så orolig som jag är nu förut.

Jag vågar inte hoppas och vågar inte tro, så rädd för att ha förhoppningar som sedan raseras.

Har först testdag 17/2 så lång väntan men som vanligt kommer jag mest troligt inte kunna hålla mig och fuskar å testar innan ;-P

Svar på tråden IVF hösten 2014