• Chasingdreams

IVF hösten 2014

Mallan82 skrev 2014-09-15 18:28:13 följande:
    Åh vad segt. Det kommer säkert gå bra ändå, men kanske blir några dagar senare bara. Du hade ju en låg utgångsdos. Som jag förstått är det ganska vanligt att man får justera upp eller ner längs vägen. 

Jag ska ta mitt blodprov imorgon så får vi se hur det är med mig. Försök att inte oroa dig. 
    Tack. Gör så gott jag kan för att inte oroa mig, men det är inte lätt. Tog ökad dos igår, men fortfarande är det bara nedregleringssymtom som jag märker av. Kanske var tre veckors nedreglering lite väl mycket för mig... Känner mig dock riktigt snuvad om jag inte ens får chansen till äggplock. 

Bubby: Beklagar verkligen. Kram!
  • Chasingdreams
    Mallan82 skrev 2014-09-17 17:37:25 följande:

chasingdreams: Hur gick det på provet? Har tänkt på dig idag!! 

Tack! Provet var bättre, men fortfarande lågt. Var på ultraljud idag. Läkaren hittade fyra ägg som var 10-12 m.m. och tre ägg som var 7-8 m.m. Idag ska hon konsultera kliniken och besluta om vi får fortsätta eller om vi ska avbryta och börja om på ett annat sätt. Hon var mycket osäker på om vi ska fortsätta. Så just nu känns det åt skogen igen.
    Skönt att det gick bra för dig :).
  • Chasingdreams

Tack MiWe och LoKattis!

Fick precis besked om att vi ska fortsätta. Dosen ska ökas från 225 till 300 (från början hade jag 150). På måndag blir det nytt ultraljud. Jag tycker att det känns bra att mina ägg får en ärlig chans. Även om jag sammanlagt sprutat i en vecka var jag ju kvar i klimakteriet till för tre dagar sen. Tror ni att de kan avbryta behandlingen om mina fyra ägg fortsätter att växa till måndag?

• Chasingdreams

MiWe: Stort grattis! ????

Mallan82: Hoppas äggblåsorna växer till sig i helgen. Här har det molat och ömmat en del sen dosen ökades. På måndag får jag veta om jag får fortsätta. Hoppas att vi båda får positiva besked.

• Chasingdreams

Grattis alla som har plussat!

Idag var jag på vårt andra ultraljud. Jag hade 14 äggblåsor. Pga vi fick en seg start är det bara 5-7 som har rätt storlek. Äggplock är beräknat till fredag. Nu börjar det bli spännande :).

• Chasingdreams
    Speck skrev 2014-09-22 21:52:33 följande:

Karro och chasingdreams va kul att vi ligger så lika i tiden! Vi kommer ju få ruva ihop! :)

Miwe: jo jag har börjat ge min man vitamin mineral tablett och så har jag bett att han ska sluta med nikotintuggummin. Dessutom har han börjat träna igen så om 4 mån har han nog bättre kvalitet (OM det nu skulle va så). Men jag hoppas de hittar några guldsimmare!

Absolut kul med sällskap. Med alla tvära kast vågar jag dock inte riktigt hoppas på att få ruva än. Även om jag mentalt planerar för det :)
    MiWe skrev 2014-09-22 20:47:22 följande:

Chasingdreams, borde inte du vara med i listan, du är ju faktiskt TS :)

Jaså. Tycker du det :) Jag tar väl och skriver in mig nu när jag äntligen har ett datum att gå på. Nu gäller det att satsa allt :).
    Mallan82 skrev 2014-09-22 18:56:12 följande:
    Hurra!! Vad kul att det blir plock  
    Tack :) Har du fått något besked än?

• Chasingdreams

Under behandling:

Lilla0 - ET 25/8  
    TreTriss - ET 27/8 
    Moolie - FET 30/8 
    Calabalic - FET 2/9, TD 16/9 
    Bubby - ÄP 29/8, ET 3/9, TD 16/9
    Saturnus - ÄP 1/9, ET 3/9, TD 17/9 
    Blomflugan - FET 4/9, TD 17/9 
    lucylight - ET 10/9, TD 28/9
    Lokattis - ET 18/9, TD 6/10
    Speck - Spraystart 2/9, VÚL 22/9 och ev. ÄP 29/9
    trex2013 Sprutstart 11/9, Planerat ÄP v. 39 (3:e försöket) 
    MissEmman: ET 17/9. TD 4/10.
    Frugis- Sprutstart 21/9, vul 26/9
    Emmli: Sprutstart 23/9, VUL 29/9
    Chasingdreams: ÄP 26/9

Gravida:

MiWe: (2:a försöket, ICSI) Sprutstart 21/8, VUL 29/8, ÄP 3/9, ET 5/9, TD 20/9 på RD15 (plus från RD11 dock), VUL 21/10
    Niisan: (1:a försöket, ICSI) Sprutstart 30/8, VUL 5/9, ÄP 11/9, ET 13/9. Testade positivt RD 8
    Nickidocka - ÄP 3/9, ET 5/9

• Chasingdreams
    karro 2014 skrev 2014-09-23 10:03:39 följande:

Jag är så himla ledsen:((

Var nyss på ul för o se hur de såg ut!!

Har fått avbryta min behandling idag pga att dem hittade en cysta (antagligen min förra ägglossning som är kvar) som har stört behandling... Så nu skall jag vänta 6 veckor, och sedan gå på ul för o se om den är borta och då kan jag starta behandlingen... Men det beror ju helt o hållet på cystan är borta... Så himla ledsen o besviken:((

Beklagar verkligen. Hoppas att cystan försvinner så ni kan få börja om igen. Kram!
  • Chasingdreams
    Mallan82 skrev 2014-09-23 12:13:30 följande:
    Yep, fredag för mig också! Sista gonal-f ikväll och en sista liten sprayning imorgon - äntligen!! Heja oss på fredag!! 
    Vad vi följs åt :) Håller tummarna för oss båda.
Svar på tråden IVF hösten 2014