IVF hösten 2014
Jag ska ta mitt blodprov imorgon så får vi se hur det är med mig. Försök att inte oroa dig.
Bubby: Beklagar verkligen. Kram!
chasingdreams: Hur gick det på provet? Har tänkt på dig idag!!
Tack MiWe och LoKattis!
Fick precis besked om att vi ska fortsätta. Dosen ska ökas från 225 till 300 (från början hade jag 150). På måndag blir det nytt ultraljud. Jag tycker att det känns bra att mina ägg får en ärlig chans. Även om jag sammanlagt sprutat i en vecka var jag ju kvar i klimakteriet till för tre dagar sen. Tror ni att de kan avbryta behandlingen om mina fyra ägg fortsätter att växa till måndag?
MiWe: Stort grattis! ????
Mallan82: Hoppas äggblåsorna växer till sig i helgen. Här har det molat och ömmat en del sen dosen ökades. På måndag får jag veta om jag får fortsätta. Hoppas att vi båda får positiva besked.
Grattis alla som har plussat!
Idag var jag på vårt andra ultraljud. Jag hade 14 äggblåsor. Pga vi fick en seg start är det bara 5-7 som har rätt storlek. Äggplock är beräknat till fredag. Nu börjar det bli spännande :).
Karro och chasingdreams va kul att vi ligger så lika i tiden! Vi kommer ju få ruva ihop! :)
Miwe: jo jag har börjat ge min man vitamin mineral tablett och så har jag bett att han ska sluta med nikotintuggummin. Dessutom har han börjat träna igen så om 4 mån har han nog bättre kvalitet (OM det nu skulle va så). Men jag hoppas de hittar några guldsimmare!
Chasingdreams, borde inte du vara med i listan, du är ju faktiskt TS :)
Under behandling:
Lilla0 - ET 25/8
TreTriss - ET 27/8
Moolie - FET 30/8
Calabalic - FET 2/9, TD 16/9
Bubby - ÄP 29/8, ET 3/9, TD 16/9
Saturnus - ÄP 1/9, ET 3/9, TD 17/9
Blomflugan - FET 4/9, TD 17/9
lucylight - ET 10/9, TD 28/9
Lokattis - ET 18/9, TD 6/10
Speck - Spraystart 2/9, VÚL 22/9 och ev. ÄP 29/9
trex2013 Sprutstart 11/9, Planerat ÄP v. 39 (3:e försöket)
MissEmman: ET 17/9. TD 4/10.
Frugis- Sprutstart 21/9, vul 26/9
Emmli: Sprutstart 23/9, VUL 29/9
Chasingdreams: ÄP 26/9
Gravida:
MiWe: (2:a försöket, ICSI) Sprutstart 21/8, VUL 29/8, ÄP 3/9, ET 5/9, TD 20/9 på RD15 (plus från RD11 dock), VUL 21/10
Niisan: (1:a försöket, ICSI) Sprutstart 30/8, VUL 5/9, ÄP 11/9, ET 13/9. Testade positivt RD 8
Nickidocka - ÄP 3/9, ET 5/9
Jag är så himla ledsen:((
Var nyss på ul för o se hur de såg ut!!
Har fått avbryta min behandling idag pga att dem hittade en cysta (antagligen min förra ägglossning som är kvar) som har stört behandling... Så nu skall jag vänta 6 veckor, och sedan gå på ul för o se om den är borta och då kan jag starta behandlingen... Men det beror ju helt o hållet på cystan är borta... Så himla ledsen o besviken:((
Jag börjar bli lite orolig för äggplocket imorgon. Hur har ni andra känt efter ni tog ägglossningssprutan? Före den var jag jätteöm och svullen, kunde knappt kissa. Nu känns det ingenting.