• Mallan82

IVF hösten 2014

Speck skrev 2014-09-11 22:11:15 följande:

Mallan : gissar att ultraljudet gick bra idag? :)

Ja, det gick bra. Det var dock det virrigaste läkarbesöket jag varit på hahaha. jag fick vänta 50 min för läkaren hade glömt mig, sen hade han typ ingen koll. Men barnmorskan redde ut allt sen. knasigt! Men men, allt verkade normalt så nu är jag igång. Skönt att det inte blev ngn mer fördröjningen aller avbrytning av det hela :D
  • Mallan82
    Chasingdreams skrev 2014-09-11 21:56:34 följande:

Mallan82: Yes! Första sprutan är avklarad här också. Känner mig oövervinnerlig. Nu fixar vi resten :).

Visst gör vi! Skönt att du känner dig bra efter sprutan. Jag ska ta blodprov igen på tisdag och troligen vul på fredagen den 19e. Hoppas det inte blir så många fler dagar än så.. men jag har förstått att det ofta krävs fler dagar med den långa metoden än den korta. Korta hade jag bara 8 sprutdagar. 

Wiiiii snart är det vår tur!
  • Mallan82
    Saturnus skrev 2014-09-14 06:40:19 följande:

Jag smög upp och testade, min son sover och jag vill bara skrika högt av jubel. Idag fick jag ett synligt plus på stickan(dock svagt). Känt mig gravid några dagar här :) Är på RD11 och det känns så fantastiskt. Jag hoppas så att pyret vill stanna och är friskt.

GRATTIS!!! 
  • Mallan82
    Chasingdreams skrev 2014-09-15 13:34:59 följande:

Idag ska jag ta min femte dos gonal-f. Blodprovet (östradiol) som togs i morse visade dock att jag fortfarande är alldeles för nedreglerad. Jag ska nu öka min dos från 150 till 225. Är nu oroad för att detta inte ska gå vägen... =(

Åh vad segt. Det kommer säkert gå bra ändå, men kanske blir några dagar senare bara. Du hade ju en låg utgångsdos. Som jag förstått är det ganska vanligt att man får justera upp eller ner längs vägen. 

Jag ska ta mitt blodprov imorgon så får vi se hur det är med mig. Försök att inte oroa dig. 
  • Mallan82
    MissEmman skrev 2014-09-15 20:53:50 följande:
    Jag var på ultraljud idag och ska på äggplock på onsdag, spännande! :) 
    Härligt! Lycka till!! 
  • Mallan82
    Chasingdreams skrev 2014-09-16 09:11:46 följande:
    Tack. Gör så gott jag kan för att inte oroa mig, men det är inte lätt. Tog ökad dos igår, men fortfarande är det bara nedregleringssymtom som jag märker av. Kanske var tre veckors nedreglering lite väl mycket för mig... Känner mig dock riktigt snuvad om jag inte ens får chansen till äggplock. 
    Jag förstår... det är aldrig lätt att inte grubbla.. mycket lättare att säga till andra än att göra själv har jag märkt

Jag hade blodprov idag. Det var också lite lågt, men tydligen inom ramen för ok. Jag har inte känt av ngt förrän idag när jag haft liiiite svullnadskänsla i magen. I övrigt inget. Hoppas din tillväxt får sig en skjuts nu! Ska hålla tummarna för att det ser bra ut på din nästa koll.
  • Mallan82
    Speck skrev 2014-09-16 20:24:09 följande:

Mallan: så du som tar maxdos låg lågt? Oj! Men började inte du just med sprutorna? Vad sa de till dig om dina blödningar? Jag glömde fråga idag för jag har Fortf småblödningar sen mensen förra veckan och jag tänkte på dig som fick åka in för vul för det...

Jag är på dag 6 med sprutorna. Men jag har just maxdos för att det krävs för min del så jag är inte så oroad över att det var lite lågt, det kommer nog igång, och det var inte oroväckande lågt. Jag kommer aldrig få 20 ägg eller några sådana mängder, men kanske 5-10. Det är bara gilla läget och hoppas att få några som är bra. Cool

De sa inget särskilt om mina blödningar, det verkar som det händer lite då och då. De kollade men såg inget konstigt alls. Har också sett fler som haft det när jag googlat och det verkar inte ha varit problem för dem heller Jag tror de mest kollade för att de egentligen sagt att det skulle vara en koll innan, men sedan missat boka in det, hehehe. 

Kul att du får börja nu, alltid skönt att komma ett steg närmare! Hejja dig!
  • Mallan82
    Lokattis skrev 2014-09-16 20:50:51 följande:

5 av de 7 ägg som vi tog ut igår hade befruktats tills idag, jag är så lättad! Nu är det bara att hålla tummarna så att åtminstone något utvecklas fint tills på torsdag...

Hurra! Grattis!!!
  • Mallan82
    Chasingdreams skrev 2014-09-18 14:29:49 följande:

Fick precis besked om att vi ska fortsätta. Dosen ska ökas från 225 till 300 (från början hade jag 150). På måndag blir det nytt ultraljud. Jag tycker att det känns bra att mina ägg får en ärlig chans. Även om jag sammanlagt sprutat i en vecka var jag ju kvar i klimakteriet till för tre dagar sen. Tror ni att de kan avbryta behandlingen om mina fyra ägg fortsätter att växa till måndag?

Härligt att du får fortsätta. Jag hade mitt vul idag och är inte heller klar än. De större äggen är för få och några till små hoppas de ska komma igång. Jag ska in igen på tisdag, men han sa att det är stor risk att det inte kommer vara klart då heller...  

När jag körde korta protokollet tog jag bara 8 sprutor, men tydligen tar det mycket längre tid med detta. Kanske inte så konstigt eftersom man är nedreglerad. De sa till mig att "åtminstone 12-14 dagar" sprutor bör jag räkna med med den här metoden... 

Håller tummarna för att vi båda får en riktig tillväxthelg!
Svar på tråden IVF hösten 2014