IVF hösten 2014
Mallan : gissar att ultraljudet gick bra idag? :)
Mallan : gissar att ultraljudet gick bra idag? :)
Mallan82: Yes! Första sprutan är avklarad här också. Känner mig oövervinnerlig. Nu fixar vi resten :).
Jag smög upp och testade, min son sover och jag vill bara skrika högt av jubel. Idag fick jag ett synligt plus på stickan(dock svagt). Känt mig gravid några dagar här :) Är på RD11 och det känns så fantastiskt. Jag hoppas så att pyret vill stanna och är friskt.
Idag ska jag ta min femte dos gonal-f. Blodprovet (östradiol) som togs i morse visade dock att jag fortfarande är alldeles för nedreglerad. Jag ska nu öka min dos från 150 till 225. Är nu oroad för att detta inte ska gå vägen... =(
Mallan: så du som tar maxdos låg lågt? Oj! Men började inte du just med sprutorna? Vad sa de till dig om dina blödningar? Jag glömde fråga idag för jag har Fortf småblödningar sen mensen förra veckan och jag tänkte på dig som fick åka in för vul för det...
5 av de 7 ägg som vi tog ut igår hade befruktats tills idag, jag är så lättad! Nu är det bara att hålla tummarna så att åtminstone något utvecklas fint tills på torsdag...
chasingdreams: Hur gick det på provet? Har tänkt på dig idag!!
Fick precis besked om att vi ska fortsätta. Dosen ska ökas från 225 till 300 (från början hade jag 150). På måndag blir det nytt ultraljud. Jag tycker att det känns bra att mina ägg får en ärlig chans. Även om jag sammanlagt sprutat i en vecka var jag ju kvar i klimakteriet till för tre dagar sen. Tror ni att de kan avbryta behandlingen om mina fyra ägg fortsätter att växa till måndag?