IVF hösten 2014
Chasingdreams: jag håller också tummarna för att ni kan fortsätta.
Chasingdreams: jag håller också tummarna för att ni kan fortsätta.
Nu har jag gjort en arkeologisk utgrävning och lyckats få fram listan, jag tror att detta är den senaste versionen. Jag uppdaterade Speck, men det kanske finns fler som vill vill lägga till sig eller uppdatera informationen.
Under behandling:
Lilla0 - ET 25/8
MiaMorot - ET 27/8
TreTriss - ET 27/8
Moolie - FET 30/8
Calabalic - FET 2/9, TD 16/9
Bubby - ÄP 29/8, ET 3/9, TD 16/9
Saturnus - ÄP 1/9, ET 3/9, TD 17/9
Blomflugan - FET 4/9, TD 17/9
Nickidocka - ÄP 3/9, ET 5/9
lucylight - ET 10/9, TD 28/9
Niisan - ÄP 11/9. Planerat ET 13/9
Lokattis - ET 18/9
Speck - Spraystart 2/9, VÚL 22/9 och ev. ÄP 29/9
trex2013 Sprutstart 11/9, Planerat ÄP v. 39 (3:e försöket)
Frugis- beräknad sprutstart 17/9
MissEmman: Sprutstart 5/9. ÄP v.38
Gravida:
Nu är jag ruvare, testdag 6 oktober, men jag kommer veta långt innan dess (kort lutealfas). Alla 5 som befruktades hade delat sig och vi fick 1 in och 4 till frysen! Känns fantastiskt! Hurra!
Tack MiWe!
Lucylight: På första ET fick jag mens på RD9, jag har också 10-11 dagars lutealfas. Japp, tog lutinus då. Dessutom fick jag en "mens" till, efter att jag slutat med lutinus efter testdagen, men det var den första blödningen som var den rätta. Det räknade jag ut i efterhand eftersom ÄL stämde med den.
Men däremot var jag även helt övertygad om att mensen skulle dyka upp efter mitt förra FET på RD 8-9, det kändes exakt likadant som vanligt men det blev plus istället! Så ge inte upp hoppet ännu!
Alltså.. jag fick ju mens kring rd 12, men fortsatte såklart med lutinus till testdagen rd 18. (Testade ju också negativt vilket inte var så oväntat. ) men något som var oväntat var att jag idag plötsligt började blöda igen. 2 dagar efter att jag slutat med lutinus. Vad är detta? Har jag inte redan haft min mens? Eller får man ofta en blödning som en reaktion på att man slutat med lutinus? Vet ju inte från när jag ska räkna nya menscykeln..
Grattis igen, MiWe! Så härligt! Om jag inte missminner mig så kan de se hjärtat vid ca v 7-8?
Vi berättade tidigt för mina föräldrar (bara ett par dagar efter plusset) men det var för att vi skulle bo hos dem över påsk och jag inte orkade "smuggla" med öl vid påskbordet I efterhand är jag glad att vi berättade så tidigt eftersom min mamma gick bort 2 veckor senare... Hon var sjuk men det var oväntat att det skulle gå så snabbt.
Övrig släkt fick veta i v 9-10. Sedan fick vi ju MA i v12...
Jag antar att man ska göra det som känns bra, berätta när man själv vill.
Niisan: jag har också fått mens på ungefär samma dag som vanligt (+/- 1 dag).
Fast de där med att om man sett ett hjärta slår, de stämmer inte!! De kan se jätte bra ut enligt bm när man är där, o Det kan infalla precis när som, jag var på ul när jag var i v8 o då såg allt jätte bra ut, v 11 gjorde jag ett ul till o då visade sig att fostret dött v9, alltså en vecka efter!!
Man skall inte stirra sig blind för mycket när d gäller sånt, man blir bara så besviken om d skulle hända!!
Jag har en fråga.. När ni började med sprutorna och sprayen samtidigt, fick ni i slutet av behandlingen innan ni tagit ovitrellen en ägglossningsflytning? Fick en imorse och ja, känslan av panik var ganska överhängande, var oförberedd på det. Äggen får ju inte släppa innan äggplockning!
Niisan: Grattis!!!