• Kakan1976

IVF hösten 2014

veraicon skrev 2014-12-17 17:51:45 följande:
    Hur går det för dig, har du vågat testa igen?
    De där dagarna kring 11-15 tyckte jag var hemska förra gången. Känns som att mensen ska komma hela tiden och det är för tidigt att lita på några test.

Jag försöker hålla mig lugn ett par dagar till (det går så där), men jag kommer börja noja på lördag, söndag (RD 11-12). Förra gången fick jag min första blödning då, testade positivt 2 dagar efter, blödde mer, fick starkt positivt på testdagen men missfall 3 dagar efter.... Snacka om berg-och dalbana. Hoppas slippa det denna gång. Antingen får det skita sig så att man fattar att det skiter sig eller så ska det banne mig hålla hela vägen ut!

Kram till dig. 
    Fick mens igår. Tänkte testa imorgon på RD 14 för att vara alldeles säker men har verkligen inga förhoppningar.

Håller tummarna för dig och alla andra i tråden!

Kram
  • Kakan1976
    Saturnus skrev 2014-12-17 19:38:42 följande:

Jag har haft rejält med molvärk av och an och är trött och svettig och känslig i brösten. Jag äter lutinus och progynon, nu undrar jag om det är biverkningar från medicinen? Det började ruvardag 5 och jag är nu på ruvardag 9.

Nyfiken om ni andra som gjort flera ivf:er känner igen symptomen på medicin eller om ni känt liknande och varit gravida. :)

Skillnaden för mig när jag var gravid var att jag fick ont i brösten RD 10, av progesteronet hade jag bara ont i bröstvårtorna. Sen fick jag mer molvärk från RD 9 och det kändes som att mensen var på väg men den kom ju aldrig. På nåt sätt kändes det annorlunda. När jag testade RD 11 var jag rätt säker på ett pluss.

Inte som den här gången alltså.

Det känns inte lika avgrundssvart idag men tårarna bränner bakom ögonlocken och de tränger fram titt som tätt...
  • Kakan1976
    Lisa 236 skrev 2014-12-18 15:09:13 följande:

Hej igen...

Är tillbaka igen efter alla motgångar men nu på lördag ska vi ha återförande nummer 13 med två embryo så nu får ni alla hålla tummarna ordentligt.

Denna gången med all möjlig medicinering så som prednisolon, intralipid dropp och progesteron mm. Vi håller tummar å tår att denna 13:e gång ska lyckas. Har ju varit gravid 9 av de tolv tidigare men avslutats på olika sätt dock inte i något barn ännu.

Så nu får vi vänta och hoppas över jul.

Kram på er alla kämpare

Lycka till!

Vad jobbigt det låter med 13 försök! Just misslyckats med mitt 6:e och är helt slut.

Vad är det som gått fel om du ändå blivit gravid 9 gånger?
  • Kakan1976
    Saturnus skrev 2014-12-18 17:30:33 följande:

Är på ruvardag 10 och testade i morse, ett väldigt svagt sträck så nu går jag och hoppas. Håller tummarna för starkare sträck i morgon! :)

Kram och kämpa på allihopa!

Grattis!
  • Kakan1976
    Saturnus skrev 2014-12-25 21:15:24 följande:

God fortsättning alla ivf-kämpare!

Jag har precis testat neg på testdag och slutat medicinera. Vart så fruktansvärt trött av hormonerna så det kändes skönt att avsluta medicinen men det känns som ett stort nederlag. Jag har gjort 6 inseminationer och två ivf och har nu ett försök kvar. Börjar känna mig uppgiven, fick tillbaka två den här gången ändå ingen bebis. Tur jag har en 2,5 åring hemma. Vill så gärna ha ett syskon. Det dryga av allt är att jag fick ett utomkveds och har plussat 3ggr tidigt som sedan inte ökat.... Är 40 och känner att tiden rullar iväg och att det blir dyrt och äggkvalitet verkar inte direkt bli bättre. När ska det hända.....

Stor kram och lycka till allihopa.

Åh vad tråkigt. Det är orättvist och sorgligt med ofrivillig barnlöshet. Det kom många tårar igår på Julafton pga just det. Vi får kämpa på.

Kram
  • Kakan1976
    Längtan 34 skrev 2014-12-29 20:51:18 följande:

Vet inte riktigt vad jag ska tro....men det är troligen kört. Igår på ruvardag 11 fick jag en blödning. Först jättelite på Crinonestickan på morgonen men sen kom troligen mensen igång under eftermiddagen. Har inte kommit alls så mycket blod som vid en vanlig mens (brukar blöda jättemycket de två första dagarna) men ändå rätt riklig. Blev så himla ledsen...jobbigt :(.

I morse gjorde jag ett gravtest bara för att kolla (har egentligen testdag på fredag) och det visade faktiskt positivt. Har haft ont i både mage och ner i svanken. Antar att det är ett tidigt missfall men sen finns det ändå en liten gnutta av hopp kvar i mig. I vilket fall kändes det fint att se ett plus för det innebär ju att det fungerar.

Hoppas det går bra för er andra! God fortsättning!

Åh vad jobbigt att inte veta! Jag håller en stenhård tumme för att blödningen inte innebär tidigt missfall. Det är många som blöder där det ändå slutar med en fin liten bebis.

Kram
  • Kakan1976
    Zaza skrev 2015-01-02 09:30:42 följande:

Åh grattis. Gud vad kul. Vilken bra början på dagen. Själv fick negativt på mitt digitala, dock var det inte mitt morgon urin. Vet inte om jag ska trösta mig med det och testa igen imorn? Fattar inte varför jag plussade för 2 dagar sen.

Hur har det gått för dig?

Hoppas på bra!
  • Kakan1976
    Lisa 236 skrev 2015-01-02 09:56:22 följande:
    Förstår hur du känner dig, Ta nytt test i morgon med morgon urin så ska jag hålla tummarna .....och tår smile1.gif

Dock vet jag med säkerhet att jag är gravid men frågan är bara om det går åt rätt håll men inget tecken på annat i och för sig, Men har ju gjort så många försök innan så varje sak som strular blir man knäpp av. Detta är mitt 13 försök och varit gravid 10 av de tidigare ggr. 
    Har de gjort någon utredning på varför du får missfall? 10 missfall är extremt många och måste vara otroligt tufft att genomlida. Jag har haft ett och var helt knäckt. Håller tummarna för att detta är gången det går vägen!
  • Kakan1976
    Zaza skrev 2015-01-05 11:13:50 följande:
    hej snälla du

testade mig igen för 2 dagar sen, blev negativt igen. Och samma morgon började jag blöda. vet inte om de är mens eller missfall.

har varit såååå nere, inte kunnat sova. Ska försöka hitta mig något kul att se fram emot så man kan komma bort ifrån denna jäkla klump i magen. 

hur mår du?
    Åh nej vad tråkigt! Förstår att det känns väldigt jobbigt.

Jag misslyckades på försök nummer 5 för några veckor sen. Ska till kliniken nästa vecka och hoppas både på att få sätta igång direkt vid nästa mens men också på att de ska vilja testa nåt nytt. Jag vill gärna få lite fler bra ägg...

Kram till dig!
Svar på tråden IVF hösten 2014