• Längtan 34

IVF hösten 2014

Kajo skrev 2014-11-19 20:01:02 följande:
    Igår fick vi återfört det ena ägget! Så nu hoppas jag på att det tar sig och fäster. Vi skulle testa oss om 17 dagar, hur i hela världen ska jag kunna vänta i 17 dagar? Åh hoppas hoppas det går hela vägen nu. 

Jag gjorde kort protokoll, så enbart stimulering med sprutor. Det va lite jobbigt i början med sprutorna men sen blev det nästan en kvällrutin. Jag mådde ganska bra rent psykist men kände av det ganska mkt rent fysiskt. Blev svulllen om buken och magen. Såg nästan gravid ut. Plocket gick ganska snabbt, det kändes stort! Lite omtumlande men häftigt. Det gjorde bara lite ont emellanåt. Jag trodde ni redan hade börjat? Är detta första gången? Usch känner mig dum som inte kommer ihåg... 
    Åhh va underbart att ni fick ett  ägg återfört :)!! Haha ja fy, 17 dagar är ju verkligen en evighet när man väntar på något så spännande. Håller tummarna för att allt ska gå jättebra för er!

Känn dig inte dum!! Inte så lätt att komma ihåg och hålla reda på allt som skrivs :). Nej jag började med nässpray idag och de har beräknat äggplock till v. 51. Det är första gången vi gör detta. Hoppas verkligen att vi ska lyckas!!
  • Längtan 34

Hejsan alla!
    Har gått ett tag sedan jag skrev här. Började med sprutorna igår och det känns riktigt bra att vara igång :). Är dock lite nervös över vad som väntar framöver. Har ju läst en del om äggplocket. Tycker att det låter obehagligt med morfin och hoppas verkligen att smärtan är uthärdlig. Hur var era äggplock och hur mådde ni efteråt? Egentligen ska man väl inte tänka för mycket på det utan ta det som det kommer.

Hur går det för er andra?

• Längtan 34
    Kakan1976 skrev 2014-12-04 21:32:32 följande:
    Morfinet är det bästa med hela äggplocket! För mig har det varit lite olika från gång till gång. De första två ggr kändes knappt och de senaste två kändes lite under själva plocket med desto mer efteråt. Det har dock funkat att ta Alvedon och Panocod för smärtan men det känns ju lite ömt och svullet några dagar efteråt ändå.

Spännande att du är igång. Lycka till!
    Åh skönt att höra att det inte kändes så mycket under själva plocket. Just nu känns det som om att det får göra hur ont det vill efteråt så länge jag fixar plocket :). 

Tack så mycket och lycka till du med!! Det känns verkligen jättespännande :D!
  • Längtan 34
    Saturnus skrev 2014-12-04 22:32:22 följande:
    Det gick jätte bra. Tog inga värktabletter efteråt. Jag har bara gjort ett försök ännu men i helgen blir mitt andra och förhoppningsvis sista. Fick däremot en hemsk värk efter insättning vad nu det berodde på.

Stort lycka till, det kommer att gå bra!
    Underbart att höra att ditt äggplock gick så bra! Ännu mer underbart att läsa att du ruvar på två ägg :D!! Hoppas att febern stannat borta och att du mår bra nu!

Stort lycka till du med :)!
  • Längtan 34
    Chasingdreams skrev 2014-12-05 05:36:32 följande:

Hej! Påfrestningarna efter vårt första misslyckade ivf var för stora. Jag vågade därför inte skriva här igen när det var dags för frysförsök. Idag en vecka efter insättningen av vår blastocyst har jag fått beskedet gravid. Jag kände dock tidigt att något var annorlunda den här gången. Och till er som inte lyckas få så många ägg, vill jag bara säga att det finns hopp. Vi hade bara fyra som delade sig, men det räckte. Kul att se att det fortfarande är liv i tråden, men jag hoppas att ni alla får orsak att gå vidare snart :) Kram!

Åh va kul att höra :D!! Ser ditt startinlägg varje gång jag loggar in och har undrat varje gång hur allt går. Verkligen härliga nyheter! Hoppas på att kunna göra dig sällskap i din fortsättningstråd snart :).

STORT GRATTIS!!
  • Längtan 34
    Kajo skrev 2014-12-12 22:52:33 följande:

Det gick inte för oss denna gången:( är så himla besviken, trött och sliten. Usch, vill bara skita i allt.

Åh fy va tråkigt! Ledsen för er skull :(! Jag pratade med sambon om detta igår...att vi måste försöka tänka att det inte är säkert att det fungerar första gången. Det är ju dock mycket lättare sagt än gjort. Är ju klart en ännu större besvikelse när man gått igenom hela denna processen.

Hoppas att ni snart får nya krafter och nytt hopp!! Ta hand om dig!

Stor kram!
  • Längtan 34

Kajo: Av någon anledning kan jag inte citera. Hoppas du ser detta i vilket fall!!
    Ledsen över mitt sega svar. Har hänt mycket de senaste dagarna. I fredags var vi på UL och de gav oss då tid för äggplock. Vi gjorde detta igår och imorgon får vi besked om när återföring ska göras. Man är verkligen nervös hela tiden. Först var man orolig för att det inte skulle finnas så många ägg, sen var man orolig för att inga skulle bli befruktade och nu är jag orolig för att de inte ska dela sig och vara bra. Hoppas på ett positivt besked imorgon så att de även kan frysa in ett par stycken.

Nej, det är nog rätt många som inte lyckas på första försöket utan istället på andra eller tredje. Man vet men bygger ändå upp så mycket hopp att man så klart blir jättebesviken. Förstår helt och hållet att du inte orkar umgås med svägerskan och hennes små. Så har jag känt många gånger med mina vänner och deras barn. Tycker så mycket om dem men det känns för mycket när man påminns om sin egen längtan. Den där längtan som man inte förstår om man inte är eller varit i vår situation.

Tiden går så himla fort nu och snart är ni igång med ett nytt försök! Passa på att njuta i julhelgen och ladda riktigt mycket energi :)!!

• Längtan 34
    Lisa 236 skrev 2014-12-18 15:09:13 följande:

Hej igen...

Är tillbaka igen efter alla motgångar men nu på lördag ska vi ha återförande nummer 13 med två embryo så nu får ni alla hålla tummarna ordentligt.

Denna gången med all möjlig medicinering så som prednisolon, intralipid dropp och progesteron mm. Vi håller tummar å tår att denna 13:e gång ska lyckas. Har ju varit gravid 9 av de tolv tidigare men avslutats på olika sätt dock inte i något barn ännu.

Så nu får vi vänta och hoppas över jul.

Kram på er alla kämpare

Håller så klart alla tummar jag har så hårt jag bara kan!! Är så imponerad av er styrka. Riktiga kämpar!!
    Vi gjorde återföring igår så nu ruvas det för fullt ;). Det kändes rätt stort att vara där och se bilderna av embryot. Blir liksom mer verkligt! Nu hoppas jag bara att det vill stanna kvar därinne!! Rätt nervöst och jag känner hela tiden molande värk...precis som om innan mensen ska komma. Obehaglig känsla :(. Har dock känt denna värk sedan äggplocket och hört att medicinen kan medföra lite värk så jag försöker tänka bort det.

Lycka till på lördag :)!!
  • Längtan 34
    Saturnus skrev 2014-12-25 21:15:24 följande:

God fortsättning alla ivf-kämpare!

Jag har precis testat neg på testdag och slutat medicinera. Vart så fruktansvärt trött av hormonerna så det kändes skönt att avsluta medicinen men det känns som ett stort nederlag. Jag har gjort 6 inseminationer och två ivf och har nu ett försök kvar. Börjar känna mig uppgiven, fick tillbaka två den här gången ändå ingen bebis. Tur jag har en 2,5 åring hemma. Vill så gärna ha ett syskon. Det dryga av allt är att jag fick ett utomkveds och har plussat 3ggr tidigt som sedan inte ökat.... Är 40 och känner att tiden rullar iväg och att det blir dyrt och äggkvalitet verkar inte direkt bli bättre. När ska det hända.....

Stor kram och lycka till allihopa.

Åh va tråkigt att höra :(! Kan förstå att det känns riktigt tungt. Själv är jag på ruvardag 10 och har börjat bli rätt nervös. Har funderat på hur jag kommer att fixa ifall detta inte går vägen. Försöker dock att slå bort de tankarna och tänka att det ska gå vägen. Om inte denna gången så nästa!

Hoppas på att du snart finner nya krafter och orkar kämpa på!!
    God fortsättning och stor kram!
  • Längtan 34
    Sälma Riit skrev 2014-12-25 23:18:41 följande:
    Åh vad jag lider med dig! Vi är lite i samma sits så jag känner extra för dig. Nu testade jag positivt den här gången och är givetvis själaglad. Jag berättar inte det för att "rub it in" utan för att du inte ska tappa hoppet! Kram och fortsätt kämpa!
    Stort grattis!! Underbart :)!
Svar på tråden IVF hösten 2014