• Saturnus

IVF hösten 2014

Efter hopp och förtvivlan lyckades jag få ett bra ägg som hade delat sig i 5 delar på två dagar. Puh! :) Nu är jag med ruvare. :) Uppdaterar listan.

Lilla0 - ET 25/8

MiaMorot - ET 27/8

TreTriss - ET 27/8

Moolie - FET 30/8

Calabalic - FET 2/9, TD 16/9

Saturnus - ÄP 1/9, ET 3/9, TD 17/9

Nickidocka - ÄP 3/9, ET 5/9

lucylight - Sprutstart 29/8 planerat ÄP v. 37

Lokattis - Sputstart 31/8

Speck - Spraystart 2/9

trex2013 Spraystart 20/8 Spraystart ?, Planerat ÄP v. 39 (3:e försöket)

• Saturnus
    Moolie skrev 2014-09-06 06:47:03 följande:

Och tack för alla grattis!! :D

Testat ett rejält starkt plus idag på RD 7! underbart!! Har ju testat sedan dag två efter återföringen. Så det där plusset har inte betytt lika mycket som det förra gjorde på RD 10. Men nu "ska jag ha mens" imorgon och inte minsta tillstymmelse till mens! Så nu får jag nog ropa hej! ;)

Stort grattis! Njut!

Hur länge var ägget odlat? Räknar man RD ett som samma dagen som insättning?

Stort lycka till!
  • Saturnus

Jag har alltid plussat tidigt vid andra graviditeter. Undrar lite när man kan börja testa efter insättning...

På vilken dag tänker ni andra testa?

• Saturnus
    calabalic skrev 2014-09-06 21:40:13 följande:

Jag är på RD4 med tvådagars och har redan tagit mitt första test! :) Egentligen bara för att få en minus-referenssticka att jämföra med.. men har så himla många graviditetstester och de går ut snart, så varför inte liksom.. Det var en jättesvag liten rosa skugga där redan idag faktiskt, som kom upp inom 3 min. Sådär svagt så man undrar om man inbillar sig, men mannen såg det också direkt. Men jag vet ju att det absolut inte är nånting, det är ju biologiskt omöjligt såhär tidigt. Embryot har väl knappt hunnit påbörja infästningen än och från att den är klar så tar det ju ytterligare några dagar innan hcg ska kunna upptäckas på ett test. Gjorde ju FET i naturlig cykel utan tillsatta hormoner så det är konstigt att det kan ske, men det är väl nåt fabrikationsfel gissar jag.

Hoppas hoppas! Jag ska beställa hem nya tester. Jag är också på RD4.
  • Saturnus
    Bubby skrev 2014-09-06 22:35:08 följande:

Jag har testdag den 16:e och tiden har aldrig gått saktare. Men jag vågar inte testa innan, det känns som domedagen...

Dessutom fick vi veta idag(pga slarv med post som hamnat bland reklamen) att inget av våra ägg gick till frysen. Så nu känns det hela ännu viktigare, jag vill verkligen inte behöva gå igenom allt med nedreglering och hormoner igen. Det var så sjukt tufft.:(

Idag är vi ledsna, vi hade ändå satt så stort hopp till att få nåt till frysen, om inte annat för ett framtida syskon...

Jaja,all kraft till " bollen " som vi satt tillbaka i onsdags :).

Jag sitter i samma sits som er! Fick inte heller något till frysen. Det känns lite hopplöst jag vet men det behövs bara ett guldägg! Nu hoppas vi på att dom gror i våra magar :)
  • Saturnus

TreTriss - Vad lyxigt med så många bra ägg till frysen. Grattis!

MiaMorot - vilken RD är du på nu? Det kan ta tid för kroppen att skapa hcg. Håller tummarna!

Nickidocka - Jag var med om något liknande samma dag som insättningen. Jag var på toa och var lite hård i magen och tryckte på. 5min senare fick jag jordens smärtpådrag och kallsvettades. Jag flåsade och hade värkar precis som när jag skulle föda barn. Jätteotäckt. Kröp till sist av sängen o tog mig till köket o hittade på en Ipren. Var ensam med min son och var beredd på att ringa ambulans. Det blev bättre med iprenen och enligt gynakuten kunde det vara att hormonerna/medicinen gör äggstockarna/ligament rörliga och mjuka. Därav kan en ihopväxning brustit som jag ev fått efter operationen från utomkvedet. Mer fick jag inte till svars. Dagen efter var jag öm sedan släppte det. Mår du helt bra nu?

Jag hoppas verkligen inte på ett nytt utomkveds. Kan man få det vid ivf också?

• Saturnus
    MiaMorot skrev 2014-09-09 05:44:32 följande:

TreTriss - gud vilken underbar känsla det måste vara att ni fick så många till frysen! Grattis!

Jag har testdag den 16:e.. så det är väl i mitten på nästa vecka eller nåt sånt. Men jag testar ju varje dag :-P har du testat något?

Saturnus - jag är på ruvardag 12 idag (ET=rd 0). Ja jag hoppas såklart att det är kroppen som är lite seg, men sist fick jag plus på rd 9 så det är ju inte utan att man misströstar lite. ..

Jag har inte testat något ännu fick testdag den 17:e dagen. Jag brukar också plussa tidigt men det kan vara olika. I morgon är det första dagen jag kan testa då Ovitrellen är ute ur kroppen men jag tror jag väntar tills på fredag. Idag är det RD 7 om man räknar ET=1. Jag har köpt flera billiga test ifrån testlagret för att jag är så nyfiken av mig :)
  • Saturnus
    Nickidocka skrev 2014-09-09 10:54:41 följande:
    Jag mår bättre nu, är mer öm en tidigare dagar dock. Jag har aldrig hört talas om utomkveds vid IVF. Då måste ju ägget liksom klättra upp och fastna. Hoppas inte det kan hända! Det kom mycket blod i rören på den sidan vid plocket, beror nog på det, att han skadade mig där runt omkring. Nu vill jag bara att allt ska gå över så jag kan börja leva som vanligt igen ????
    Bra att det är bättre! Jag förstår det! Krya på dig!
  • Saturnus
    TreTriss skrev 2014-09-09 13:00:28 följande:
    Grr mensen har börjat ge sig tillkänna.. Hoppas det INTE är så..
    Men tilltar blödandet blir det fasen test imorgon bitti..
    Håller tummarna hårt för dig. Man kan få en blödning trots att man är gravid!
Svar på tråden IVF hösten 2014