• Chasingdreams

IVF hösten 2014

Äggplocket gick smidigt idag och gjorde inte alls ont. Åtta ägg lyckades de hitta. Det känns riktigt bra med tanke på den dåliga starten och att vi riskerade få försöket avbrutet för en vecka sen. Om minst fem ägg befruktas blir det insättning på onsdag, annars är det måndag som gäller. Vi kommer få besked imorgon.

Kul att allt gick bra för dig också Mallan82 :).

• Chasingdreams

Tack allihopa. Idag fick vi veta att våra åtta ägg resulterat i fyra embryon. Två ägg var omogna och två ägg blev inte befruktade. ET blir på måndag. Nu hoppas jag på kvalitet framför kvantitet. Det börjar känna pirrigt nu :).

Kul att FET gick bra Calabalic.

• Chasingdreams

Jag är nu inne på andra dagen efter äggplock. De första dagarna var jag lite öm och det gjorde ont att kissa. Men nu gör det plötsligt jätteont. Känner mig spänd i magen och svullen på äggstockarna. Det gör så ont att det är svårt att gå, sitta och stå. Kan det va så utan att man är överstimulerad? Är rädd att det ska påverka mina möjligheter imorgon när återföring är inplanerat.

• Chasingdreams

Speck: Grattis! Hoppas på fina embryon nu också :)

Jag är nu ruvare till ett perfekt tre dagars embryo. Våra tre andra embryon såg också fina ut och ska odlas i ytterligare tre dagar. Är så glad och lycklig just nu.

• Chasingdreams
    Mallan82 skrev 2014-09-29 17:19:04 följande:

Det gick bra Den är på plats och ska nu gosa till sig fram till den 14. Då ska den bekräfta för mig att den tänker stanna kvar i ytterligare 8 mån. Sån är planen. 

Vad kul att det gick bra för dig. Nu återstår en spännande väntan :)
  • Chasingdreams

Lokattis: Stort grattis.

Speck: Jag hade influensa när jag blev gravid med sonen, så att vara sjuk behöver inte vara negativt.

Jag är inne på ruvardag tre och börjar bli stressad. Känner efter och oroar mig över vad jag känner och inte känner. Jämför mycket med hur det var när jag var gravid med sonen. Då kände jag tidigt och tydligt att det var nåt. Tycker generellt att förutom ägglossningsvärken från plocket känns det lite för lite.

• Chasingdreams

Här känns det hopplöst. Är inne på 6:e ruvardagen, men nu känner jag ingenting. De senaste två dygnen har alla symtom försvunnit. De första fyra dagarna kände jag masor. Misstänker att implantationen misslyckats. Känner mig riktigt nere :(.

• Chasingdreams

Hej! Påfrestningarna efter vårt första misslyckade ivf var för stora. Jag vågade därför inte skriva här igen när det var dags för frysförsök. Idag en vecka efter insättningen av vår blastocyst har jag fått beskedet gravid. Jag kände dock tidigt att något var annorlunda den här gången. Och till er som inte lyckas få så många ägg, vill jag bara säga att det finns hopp. Vi hade bara fyra som delade sig, men det räckte. Kul att se att det fortfarande är liv i tråden, men jag hoppas att ni alla får orsak att gå vidare snart :) Kram!

Svar på tråden IVF hösten 2014