• Kakan1976

IVF hösten 2014

Lisa 236 skrev 2015-01-05 16:48:41 följande:

Känns läskigt att mina test ökar så lite.... vill ha starka test nu efter alla dessa 13 försök  med 10 missfall så ska det bara gå.
    Och ja de har gjort alla möjliga test de säger att vi inte direkt har några fel lite förhöjt immunförsvar som de dämpar nu med kortison bla. 

Men som sagt vill bara det ska gå.

Första är ruvardag 12 det andra är ruvardag 14 Dock är det svårt på bild att få det att bli bra

Jag vet inte hur mkt testen ska öka men tycker i alla fall att det ser starkare ut på test två. På min klinik ska man inte testa förrän RD 20, kanske bra att ge det lite tid till? Förstår dock att du är orolig med den historia ni har. Håller verkligen tummarna för er!
  • Kakan1976
    Lisa 236 skrev 2015-01-24 11:21:30 följande:

Hej tänkte bara såga att då var det konstaterat igen... ytterligare ett missfall. nummer 10. Känns inget vidare... men bara på det igen. Nästa provrörsförsök i februari .... Lycka till alla

Nämen va fan?! Herregud vad jobbigt. Jag lider med dig.

Stor kram
  • Kakan1976
    Längtan 34 skrev 2015-01-24 19:06:21 följande:

Hej alla! I torsdags konstaterades det missfall för oss. Känslomässigt har det varit ett par riktigt jobbiga veckor. Så snabbt den obeskrivliga glädjen kan förvandlas till lika obeskrivlig smärta. Snart är det dock dags att ladda om för nytt försök!
    Hoppas det går bra för er andra!

Usch vad tråkigt att höra. Jag vet dessvärre hur det känns. Så jäkla orättvist och sorgligt.

Stor kram till dig!
  • Kakan1976
    karro 2014 skrev 2015-01-27 17:42:50 följande:

Det var allt en liten krabat där inne med ett tickande hjärta. Nu får vi hoppas att detta går vägen denna gången.

Härligt! Grattis!
  • Kakan1976
    karro 2014 skrev 2015-01-28 12:02:59 följande:
    Tack tack, men den lyckan vara inte så länge:(( Gick på toa imorse och fick syn på att jag har färgade flytningar nu (gul/brunaktiga) aldrig haft de innan... Nu är jag orolig kan jag säga..slängde mig på telefon o sjukanmälde mig.. Kan inte jobba o vara såhär orolig!!
    Usch då, men känner du någon värk? Om allt ser bra ut på UL vecka 7 så har jag hört att det är 95% chans att allt går bra resten av graviditeten och det är väldigt vanligt med olika sorters blödningar under en tidig graviditet. Min väninna blödde i flera veckor pga. känslig livmodertapp t ex. Men förstår att du sjukskrev dig, man tänker det värsta och jag lider med dig och förstår hur orolig du är.

Stor kram
  • Kakan1976
    karro 2014 skrev 2015-01-28 12:14:50 följande:
    Har ju molvärk till o från, haft två mf innan så jag vet hur den smärtan känns.. Mitt senaste mf dog fostret 8+4 (hade då vart o sett hjärtat 7+1) så man blir ju som ett vrak tyvärr..kan ju hoppas att de är något liknande din väninna hade, orkar inte med mer tråkigheter.. :(
    Håller tummarna för dig och hoppas verkligen att det inte är någon fara.
  • Kakan1976
    karro 2014 skrev 2015-01-29 16:34:03 följande:
    Tack för ditt stöd<3 var helt knäckt imorse då jag hade lite mer bruna flytningar och kände av värk ner till.. Tänkte att nä såhär vill jag inte ha de i helgen med dagarna fylld av oro.. Åkte in till gynakuten fick dock sitta där i 6 timmar.. De va värt de, fick åter igen se ett pickande hjärta.. Jag var helt övertygad om att jag fått mf, symtomen är försvunna nämligen.. Men vad fel man kan ha...
    Vad skönt att du åkte in och fick UL! Heja dig och det lilla hjärtat!
  • Kakan1976
    CB1982 skrev 2015-01-30 21:03:56 följande:

Jaha då är man åter "ruvare" och riktigt nervös. Har nog aldrig varit så orolig som jag är nu förut.

Jag vågar inte hoppas och vågar inte tro, så rädd för att ha förhoppningar som sedan raseras.

Har först testdag 17/2 så lång väntan men som vanligt kommer jag mest troligt inte kunna hålla mig och fuskar å testar innan ;-P

Förstår dig. Ruvningen är den värsta tortyr jag varit med om. Håller tummarna för dig!
  • Kakan1976
    Moolie skrev 2015-02-22 06:30:56 följande:
    Vår behandling lyckades denna gången också, men med ett lyckligt slut denna gången. :)
    Grattis!
  • Kakan1976
    Saturnus skrev 2015-02-23 18:42:34 följande:

Grattis Moolie! Åh hoppas verkligen att det går vägen för dig Längtan34 nästa gång. Hur går det för dig Kakan? Åh er andra?

Jag ska byta medicin till Menopur. Någon fler som bytt o fått positiv effekt! Gissar att det är dags om ca 1v. Det blir troligtvis sista försöket för mig så det känns lite pressat att medicinen funkar och att jag får befruktade ägg.

Kram allihopa!

Det har gått bra för mig! 4+6 idag :). Sjukt orolig för missfall men ett stort steg på väg.

Jag bytte från Gonal-f till Elonva och Menopur sista försöket. Funkade fint!

Lycka till!!!
  • Kakan1976
    Saturnus skrev 2015-02-23 20:17:14 följande:

Åh grattis! Håller tummarna! Det ger hopp! Vad är Elonva för något? Var det puligt med sprutorna?

Tack!

Elonva är som gonal-f fast man tar den som en engångsdos. Dag 7 gör man UL och ser om man ev. behöver lägga till ytterligare och den här gången lade jag till Menopur i tre dgr.

Kika på bloggen om du vill! Där finns inlägg om detta.
  • Kakan1976
    Saturnus skrev 2015-02-23 21:38:29 följande:
    Vad blev resultatet på antal ägg och antal befruktade när du bytte från gonal till menopur?
    Jag hade tidigare haft 9 ägg ut som mest. Med 6-7 mogna. Nu var det 12 varav 10 mogna. Satte tillbaka ett fyrcelligt och ett sexcelligt och odlade vidare de 3 som blivit befruktade. Dessvärre klarade de inte odlingen. Men 10 mogna! Hade hoppats på fler befruktade men spermakvaliteten är inte den bästa...
Svar på tråden IVF hösten 2014