• Lisa 236

IVF hösten 2014

Suck vet inte hur jag ska tänka.....för 4 dagar sedan testade jag med clearblue digital fick då gravid 1-2... Nu är jag i vecka 4+5 och tog ett nytt test idag men fortfarande gravid v1-2 ..... Så orolig med 8 missfall i ryggen så vill man inte ha detta.... Vad tror ni?

• Lisa 236
    veraicon skrev 2014-10-11 10:03:46 följande:
    Håller tummarna för dig Lisa 236, har läst dina inlägg i tråden och kan ju bara konstatera att det verkligen är din tur nu! Så länge testet fortfarande visar positivt så tycker jag att du ska fokusera på det!
    Tack försöker men inte lätt....
  • Lisa 236
    Speck skrev 2014-10-11 10:11:46 följande:
    Lisa: kan du inte prata med kliniken och be om hcg blodprov eller extra tidigt vul? Det behöver inte betyda något.
    Har pratat med kliniken och har vul den 29/10 och de sa att det inte behöver betyda att det är dåligt men jag blir så orolig... vill att det ska vara snäppet före än efter då skulle jag vara lugnare...De ville att jag skulle vänta i allafall till den 29/10
  • Lisa 236
    Speck skrev 2014-10-11 10:13:30 följande:
    Är inte 4+5 två veckor då typ? Eller tycker du att det borde stå 2+3? Håller med veraicon, fokusera på att det är plus...kram
    Jo men igentligen tycker jag som du skriver att det borde stå 2-3 veckor... men tack i allafal för omtanke Kram
  • Lisa 236
    calabalic skrev 2014-10-11 10:44:39 följande:
    Jag är ju 4+1 och igår på TD (rd13) fick jag gravid 2-3, men då borde det varit precis på håret då jag var precis på dagen 2 veckor efter ägglossning. Jag tänker att det kanske är lite annorlunda för dig om det är eller har varit tvillingar, att det går lite långsammare i början då på nåt sätt. Men du har fortfarande inte fått nån blödning? Har du testat med vanliga stickor också så du ser om det ökar/minskar där? Å, jag hoppas verkligen att det tar fart igen för dig!
    Ja jag vet inte... men i allafall inte minsta blödning över huvud taget ... så det är bra. Och vanliga stickor stiger sakta men säkert....men inte som mina tidigare gjort men försöker tänka att det kanske är bra att det tar tid på sig denna gång... inte vet jag Tack i allafall kram
  • Lisa 236
    calabalic skrev 2014-10-11 12:37:42 följande:
    Om de stiger tycker jag absolut att det finns mycket hopp i alla fall! :) Men förstår att det måste vara jättejobbigt att vänta på vul.. det tycker jag också, trots att testerna just nu visar precis vad de ska.
    Mm hur mycket gravidsymtom har du? vi ligger ju rätt lika i tid Jag har huvudvärk hela tiden..( mycket säkert kort för mig vad det gäller graviditet) och lite ömma bröst men annars inget.
  • Lisa 236

Så här ser mitt plus ut i allafall... när tror ni det blir omslag från 1-2 till 2-3?

testlagrets så här
    Obs! De två starka är från idag de övriga är huller om buller så kan inte räknas precis:
    Och de är starkare i verkligheten

• Lisa 236
    calabalic skrev 2014-10-11 13:57:02 följande:
    Inte så mycket faktiskt. Är mycket tröttare än vanligt, lite hungrigare och känner ilningar i livmodern från och till, annars ingen större skillnad. Känner mig egentligen inte särskilt gravid såhär långt.
    mm jag är trött med och som du säger ilningar i livmodern. Undrar hur det är med bröstspänningarna kan det gå och komma precis som de övriga symtomen?
  • Lisa 236
    calabalic skrev 2014-10-11 14:45:22 följande:
    Jag tycker det ser ut som det kommer slå om vilken dag som helst. Ser ju jättelovande ut med stegringen på de senaste två! :) Undrar om det inte var så då trots allt att en tvilling "trillade av" och då blev det en liten dipp men nu är det på väg upp igen. Om vi jämför med mina test:

De ligger i ordning, längst till höger är idag, rd14 (med tvådagars) eller vecka 4+1. På den fjärde från höger (rd11) fick jag 1-2 på CB, och andra från höger (rd13) fick jag 2-3 på CB. Det är ju svårt att jämföra exakt men jag tycker inte dina två från idag ser mycket svagare ut än mina 3 senaste? Jag tror mycket väl du kan få 2-3 imorgon eller i övermorgon om det fortsätter stiga som det gjort nu.
    Tack det där behövde jag verkligen  
  • Lisa 236
    Speck skrev 2014-10-11 23:11:41 följande:
    Rd 10 här med ett tvådagars och än ingen mens, *peppar peppar * Men jag är helnojjig för att testa, jag har typ fått för mig att jag kommer få mf om jag testar.. Förra gången jag gjorde ET så testade jag, fick plus och senare samma dag jättesmärtor i magen och mf. Alltså, att jag kissar på en sticka gör ju rent fysiskt ingen skillnad, det sitter helt och hållet i huvudet.. Skulle vilja veta säkert om det lyckats, men två mornar nu har jag bangat på att testa. Nån mer som är så knäpp?? Jag vet de flesta här inne verkar vara testomaner så risken är att det bara är jag som är knäpp :P
    Känslan var så för mig med... men bytte den mot just testoman... enda sättet som jag känner jag har kontroll.
Svar på tråden IVF hösten 2014