• Längtan 34

IVF hösten 2014

Vet inte riktigt vad jag ska tro....men det är troligen kört. Igår på ruvardag 11 fick jag en blödning. Först jättelite på Crinonestickan på morgonen men sen kom troligen mensen igång under eftermiddagen. Har inte kommit alls så mycket blod som vid en vanlig mens (brukar blöda jättemycket de två första dagarna) men ändå rätt riklig. Blev så himla ledsen...jobbigt :(.

I morse gjorde jag ett gravtest bara för att kolla (har egentligen testdag på fredag) och det visade faktiskt positivt. Har haft ont i både mage och ner i svanken. Antar att det är ett tidigt missfall men sen finns det ändå en liten gnutta av hopp kvar i mig. I vilket fall kändes det fint att se ett plus för det innebär ju att det fungerar.

Hoppas det går bra för er andra! God fortsättning!

• Längtan 34
    Kakan1976 skrev 2014-12-29 21:04:11 följande:
    Åh vad jobbigt att inte veta! Jag håller en stenhård tumme för att blödningen inte innebär tidigt missfall. Det är många som blöder där det ändå slutar med en fin liten bebis.

Kram
    Tack snälla :)!!
    Ja det är rätt jobbigt. Är ju så ledsen eftersom att det verkligen känns kört men sen tänker jag ändå att kanske...kanske. Har ju hört just det där med att blödningar är relativt vanligt och sen gav ju testet mig lite hjärnspöken.

Konstig känsla när vi tittade på testet. Så glada över att se vårt första plus men samtidigt så ledsna för att det troligen inte leder hela vägen fram till vår dröm. Tänker testa om ett par dagar men har inte alltför mycket hopp. Det är nog lika bra för man blir ju så himla ledsen när man inser att det inte gått vägen.

Stor kram!!
  • Längtan 34
    Lokattis skrev 2014-12-29 21:17:53 följande:
    Jag fick blödning rd11 på min senaste ET, och blödde dag 11-13 (mindre än mens men mer än blodiga flytningar) men så slutade det. Hade molvärk också, kändes exakt som mens. På rd14 testade jag positivt och nu är jag i v18. Håller tummarna!
    Åh tack Glad!! Så härligt att höra för kanske finns det lite hopp ändå. Jag har precis vad du beskriver. Känns precis som mensvärk (fast sticker dock till lite konstigt ibland) och har inte alls den blödning jag brukar ha. Tänk om min kunde försvinna och plusset stannar kvar. Är dock försiktigt hoppfull för jag vill inte känna som jag gjorde igår. Fy va ledsen och uppgiven jag var!

Är verkligen glad för er skull...stort grattis :)!
    Kram!

• Längtan 34
    Saturnus skrev 2014-12-29 21:30:12 följande:
    Åh men ett pluss är ett pluss. :) Det är vanligt att blöda! Håller tummar och tår för er! Håll oss uppdaterade.Kram
    Tack så jättemycket! Lovar att hålla er uppdaterade :)!
    Stor kram!
  • Längtan 34
    Kajo skrev 2014-12-30 09:41:59 följande:

Åh så härligt att få se ett efterlängtat plus Längtan!! Jag är så glad för er skull, nu hoppas vi det stannar så:)

Jag väntar på mens så vi kan komma igång med andra omgången. Mensen får ju gärna utebli också...på ett positivt sätt då:)

Grattis igen!!!!!

Åhh tack snälla du :)!!
    Även om vi inte vet vad plusset slutar med var det himla skönt att se det. Vi har försökt så himla länge och aldrig sett det förut. Detta fungerar verkligen!
    Hoppet har växt lite under dagen eftersom mensen upphört. Den var som bortblåst i morse. Detta innebär att den endast varade i drygt två dagar och mängden var väldigt begränsad jämfört med min vanliga mens. Hoppas, hoppas, hoppas :)!! Ska göra ett test imorgon och på testdag (fredag).

Sen finns ju funderingar kring ifall blödningen var en vanlig blödning eller något annat. Fast tycker att hormoner borde försvinna ur kroppen rätt snabbt om det var ett missfall så här tidigt?! Sen borde det ju vara värre, på alla sätt och vis, än en vanlig mens?! Haha ja som du förstår går jag här och analyserar allting. Får se vad testet imorgon visar.

Hoppas att din mens uteblir...på ett positivt sätt!! I annat fall ska det gå i omgång 2. Nu är det vår tur :)!

Tack igen och stor kram!!!
  • Längtan 34

I morse var det dags att ta ett nytt test och jag var rätt nervös. Hade just då ganska stort hopp men var ändå rädd för att få det där jobbiga negativa resultatet som vi fått sååå många gånger.
    Efter bara några få sekunder dök ett starkt plus upp Skrattande!!! Mycket starkare än det jag fick i måndags. Fy fasiken så galet. Jag är GRAVID! Kommer nog att ta ett tag innan detta sjunker in för jag fattar knappt det Glad.

Om allt går som det ska kommer år 2015 bli det bästa i vårt liv. Önskar verkligen att det blir allas vårt år så jag håller tummarna för en massa positiva nyheter här framöver.
    Gott Nytt År alla fina!

Stor kram Hjärta!!

• Längtan 34
    karro 2014 skrev 2014-12-31 04:55:34 följande:

Godmorgon=))

Ville bara passa på o önska er ett gott nytt år och hoppas att ni får en fin dag=)

På 00:00 slaget skålas det med Pommac=))

Kram till er alla!!!

STORT GRATTIS, är verkligen glad för er skull Skrattande!! I morse fick vi ett klart besked om att det får bli att skåla i Pommac här med ;). Känns helt fantastiskt bra!

Gott Nytt År och en jättestor kram!!!
  • Längtan 34
    Lokattis skrev 2014-12-31 09:35:19 följande:
    Exakt som jag hade! Många blöder lite i början. Grattis igen! Kram och gott nytt år!
    Tack <3!!
    Ja exakt som du hade! Idag på Rd 14 fick jag ett starkt plus Skrattande! Är så himla glad!!
    Tack för dina uppmuntrande ord som gav mig nytt hopp!

Stor kram och Gott Nytt År!!
  • Längtan 34
    Kakan1976 skrev 2014-12-31 09:42:53 följande:

Grattis Längtan och Karro!

Tack <3!!

Gott Nytt År och en stor kram!!
  • Längtan 34
    karro 2014 skrev 2014-12-31 09:56:07 följande:
    Åhh va roligt:)))) är glad för eran skull med,

Grattis till er med, lyckades du vid ivf denna gången?

Själv så fick vi ett misslyckat ivf försök i november, skulle vara en mens i mellan o sen köra på igen om inte mensen skulle krocka i julledigheten vilket den gjorde, var så ledsen och besviken... Men sen nu en månad senare så blev jag spontantgravid istället=) vilken känns underbart, så nu för vi hoppas att detta går vägen för oss båda, 2015 blir ett fint år för både oss och alla andra som kämpar där ute<3

Kram kram
    Tack :D!!! Ja detta var vårt första IVF-försök. Ja, jag tänkte nästan att ni lyckats spontant och kollade tillbaka i det som skrivits. Du skrev om att sambon var bortrest :D!! Haha så himla underbart!! Jag fick för några dagar sedan besked om att inga embryon gick till frysen vilket kändes tungt. Det verkar dock som om att de hittade det där berömda guldägget ;D!

Hoppas också verkligen att allt går som det ska för oss båda och alla andra som kämpar på <3!

Kram och ha en riktigt fin nyårsafton!
Svar på tråden IVF hösten 2014