MiWe skrev 2014-09-17 09:29:36 följande:
Hejsan,
Har följt denna tråd och andra här på forumet. Vi är på vårt andra IVF (ICSI), endometrios samt få och slöa simmare är de troliga anledningarna till vår barnlöshet. Efter första misslyckade IVF'en (9 ägg, 5 befruktade, 3 delade sig ganska bra, men bara ett dög för ET, inga eskimåer) fick jag tack o lov operera bort en chokladcysta och en del annan endo-vävnad, samt att de spolade ur livmodern för att ge bättre möjlighet till fäste. Gått på Synarela i ungefär ett halvår därefter innan vi satte igång försök nr 2 i slutet av sommaren.
ÄP var i början av september, endast 5 ägg denna gång, varav 2 tog sig bra. Sambons simmare var fler och lite piggare (han har knaprat vitaminer o tillskott ett år nu, så det var riktigt kul att höra den nyheten!) Ett blev ett jättefint 2-dagars som fick flytta in i ugnen.
Är idag på RD12, TD på lördag. *nervöst*
Första IVF'en tjuvtestade jag några dagar före, och det var ett fett minus. Kommer ihåg det som fruktansvärt jobbigt, mycket tyngre än jag trodde. Trots detta kunde jag inte låta bli, och testade igår på TD11... först kom det ett tydligt kontrollstreck, men sen - inget. =( Men vänta!! efter ca 2 minuter började jag ana ett till svagt, svagt streck!
Idag var jag såklart tvungen att testa igen, tycker det är starkare och jag tror det syntes snabbare också. Bild:
Vad tror ni? Haft lite ljusbruna flytningar igår o idag (har förresten Lutinus denna gång, Crinone förra ggn), men har ju hört att många t.o.m får rejäla blödningar utan att det blivit minus. Vågar jag hoppas på att det äntligen är vår tur...? :')
Måste inhandla fler tester! Dessa var Apotekets egna, vågar man lita på dem..?Usch, är så sjukt nervös inför TD!!
Oh, så roligt! Stort grattis! :D
Har du känt några symptom?