• lucylight

IVF hösten 2014

Bubby, jaa känns som att dagarna kommer gå väääääldigt långsamt nu! :( Ingen på jobbet vet vad jag går igenom, finns ingen som jag skulle vilja öppna mig för gällande detta :/ Har du berättat? 

Jag har helt sonika fått sjukanmäla mig med hittepå-sjukdom! 

Speck, tack så mycket! :D 

• lucylight
    Niisan skrev 2014-09-13 14:04:11 följande:

Har nyss gjort en återföring idag på Cvl (ET) och fick även information om de övriga som blev befruktade.

Av ca 20 äggblåsor var det 16 ägg. Av dom 16 var 14 mogna och skulle befruktas med icsi.

2 av dessa 14 ägg gick sönder så då blev det 12 ägg kvar som fick en spermie var.

Dagen efter hade 11 ägg blivit befruktade av dessa 12.

Idag på dag 2 var det 6 av dom 11 som var toppembryo!

Så det blev ett till oss och 5 toppembryo till frysen på vårt första försök :)

Läkaren på cvl sa att det är sällan som det är något embryo som dom anser att duger till frysen så det här var sensationellt sa han :)

Härligt!! :D och grattis till ruvstart :) 
  • lucylight
    Saturnus skrev 2014-09-14 06:40:19 följande:

Jag smög upp och testade, min son sover och jag vill bara skrika högt av jubel. Idag fick jag ett synligt plus på stickan(dock svagt). Känt mig gravid några dagar här :) Är på RD11 och det känns så fantastiskt. Jag hoppas så att pyret vill stanna och är friskt.

Åhh, grattis! Vilken lycka :D
  • lucylight
    calabalic skrev 2014-09-14 11:39:55 följande:

Här kom mensen i fredags så detta försök blev det inget med. Men har fyra kvar i frysen så vi gör nog ett nytt försök så snart som möjligt.

Ledsen för er skull! Hoppas guldägget ligger i frysen! 

Kram 
  • lucylight
    Lokattis skrev 2014-09-15 11:07:26 följande:

Då var ÄP avklarat för vår del även den här gången. Allt gick bra, det stack till lite när de satte lokalbedövningen men annars kändes det helt okej. 7 ägg blev resultatet!

Får väl se hur det känns senare idag när smärtlindringen klingar av...

Vad skönt! :D 
  • lucylight
    Bubby skrev 2014-09-16 07:06:35 följande:

Jag är helt förkrossad... Stort minus på stickan, jag som verkligen trodde att det skulle gå vägen.

Nu känns allt skit, piss och åt helvete,!!!!!! Inget i frysen heller så nu är frågan om man orkar gå igenom skiten igen...

Åhhh,jag är så ledsen....

Åh vad tråkigt :( Jag beklagar! 
    Ta den tid ni behöver och ta sen nya tag, hoppas ni får guldägget nästa gång! 

Kramar
  • lucylight

Vi fick hem brevet från kliniken idag och vi fick 3 blastisar till frysen, av de 4 som odlades vidare! :) :) Känns skönt att antingen ha syskonförsök i frysen, eller att slippa sätta igång med sprutor & hela processen ifall detta försök inte lyckas. 
    RD 6 idag. Känner mig såå himla otålig. 

När har ni tjuvtestat, om ni har gjort det dvs? :) Och vad visade det? 

• lucylight
    MiWe skrev 2014-09-17 09:29:36 följande:

Hejsan,

Har följt denna tråd och andra här på forumet. Cool Vi är på vårt andra IVF (ICSI), endometrios samt få och slöa simmare är de troliga anledningarna till vår barnlöshet. Efter första misslyckade IVF'en (9 ägg, 5 befruktade, 3 delade sig ganska bra, men bara ett dög för ET, inga eskimåer) fick jag tack o lov operera bort en chokladcysta och en del annan endo-vävnad, samt att de spolade ur livmodern för att ge bättre möjlighet till fäste. Gått på Synarela i ungefär ett halvår därefter innan vi satte igång försök nr 2 i slutet av sommaren.

ÄP var i början av september, endast 5 ägg denna gång, varav 2 tog sig bra. Sambons simmare var fler och lite piggare (han har knaprat vitaminer o tillskott ett år nu, så det var riktigt kul att höra den nyheten!) Ett blev ett jättefint 2-dagars som fick flytta in i ugnen.

Är idag på RD12, TD på lördag. Förvånad *nervöst*

Första IVF'en tjuvtestade jag några dagar före, och det var ett fett minus. Kommer ihåg det som fruktansvärt jobbigt, mycket tyngre än jag trodde. Gråter Trots detta kunde jag inte låta bli, och testade igår på TD11... först kom det ett tydligt kontrollstreck, men sen - inget. =( Men vänta!! efter ca 2 minuter började jag ana ett till svagt, svagt streck! 

Idag var jag såklart tvungen att testa igen, tycker det är starkare och jag tror det syntes snabbare också. Bild:

Vad tror ni? Haft lite ljusbruna flytningar igår o idag (har förresten Lutinus denna gång, Crinone förra ggn), men har ju hört att många t.o.m får rejäla blödningar utan att det blivit minus. Vågar jag hoppas på att det äntligen är vår tur...? :')

Måste inhandla fler tester! Dessa var Apotekets egna, vågar man lita på dem..?Usch, är så sjukt nervös inför TD!! 

Oh, så roligt! Stort grattis! :D 

Har du känt några symptom? 
  • lucylight

RD 7 idag. 
    Sticker och hugger i tjejmagen, speciellt när jag är nödig och det trycker på. Kan nästan göra ont. Kanske äggstockarna som är svullna? Eller kanske Lutinus som ger dessa biverkningar? Började på RD 5. - Hoppas såklart det är livmodern som börjat växa Drömmer

Ska tjuvtesta på lör, RD 10 om inte mensen har kommit. Har BIM allt från idag tom på söndag. Oregelbunden mens mellan 21-25 dagars. 

• lucylight
    Bubby skrev 2014-09-17 10:29:15 följande:

Det ser ju onekligen ut som om du är gravid MiWe, grattis!!!!!

Jag pratade med kliniken idag och vi ska köra igång med korta protokollet vid nästa mens, det känns bra. Vi vill inte vänta, vi kör på medans vi har ångan uppe. Den värsta besvikelsen har lagt sig och nu är det lite ny kämparglöd som börjar komma.

Dessutom känns det så himla skönt att slippa sprayen, med tanke på hur dåligt jag mådde av den.

Vi fick ju bara ut 5 ägg varav 3 befruktades (1 till mig inget till frysen) så nu ville dom testa om det skulle ge bättre utdelning av korta.

Ni som har provat båda, hur upplevde ni dem?

Vad skönt att få sätta igång så fort, och dessutom med korta protokollet :) All lycka till! 
  • lucylight
    Lokattis skrev 2014-09-18 15:41:01 följande:

Nu är jag ruvare, testdag 6 oktober, men jag kommer veta långt innan dess (kort lutealfas). Alla 5 som befruktades hade delat sig och vi fick 1 in och 4 till frysen! Känns fantastiskt! Hurra!

Åh, vad härligt! Solig Grattis! 

Hur kort lutefas har du? På vilken ruvardag fick du mens sist? Tog du lutinus då? 
    Sorry för så många frågor.. 

Jag har 10-11 dagars lutefas ungefär och är på RD 8 nu. 
    Tyvärr tror jag mensen är på väg men hoppet är väl det sista som överger en antar jag ... 
  • lucylight
    Lokattis skrev 2014-09-18 17:58:21 följande:

Tack MiWe!

Lucylight: På första ET fick jag mens på RD9, jag har också 10-11 dagars lutealfas. Japp, tog lutinus då. Dessutom fick jag en "mens" till, efter att jag slutat med lutinus efter testdagen, men det var den första blödningen som var den rätta. Det räknade jag ut i efterhand eftersom ÄL stämde med den.

Men däremot var jag även helt övertygad om att mensen skulle dyka upp efter mitt förra FET på RD 8-9, det kändes exakt likadant som vanligt men det blev plus istället! Så ge inte upp hoppet ännu!

Nej, hoppet försvinner nog inte först mensen kommer och den skulle göra det! 

Jag blir alltid febrig & får frossa innan mens, men nu har det hållt i sig i över ett dygn och ingen mens i sikte ännu. Brukar inte hålla i sig så länge! Så peppar peppar, hoppas det är en riktig förkylning istället, eller kroppen som inte riktigt hajjat. Drömmer
  • lucylight
    Saturnus skrev 2014-09-18 18:01:22 följande:

Min graviditet blev inte långlivad! Fick minus på testdagen, känner mig så deppad! Blev så glad gör plusset!

TreTriss: ingen aning men jag sitter med samma huvudvärk som dig men det kom efter det att jag plussade. :( har du fått mens?

Någon som vet om man kan stimulera redan i nästa cykel eller om dom rekommenderar att vänta en cykel?

Beklagar {#emotions_dlg.flower}
  • lucylight

Vi lyckades inte på vårt första ET. :/ Men v 42 så blir jag ruvare igen :) 

Under behandling:

lucylight - FET v. 42
    Lokattis - ET 18/9, TD 6/10
    Speck - Spraystart 2/9, VÚL 22/9 och ev. ÄP 29/9
    trex2013 Sprutstart 11/9, Planerat ÄP v. 39 (3:e försöket)  
    MissEmman: ET 17/9. TD 4/10. 
    Frugis- Sprutstart 21/9, vul 26/9
    Emmli: Sprutstart 23/9, VUL 29/9
    Chasingdreams: ÄP 26/9
    Mallan82: ÄP 26/9
    TreTriss - ET 27/8. Uppehåll, nytt FET i slutet av oktober  

Gravida:

MiWe: (2:a försöket, ICSI) Sprutstart 21/8, VUL 29/8, ÄP 3/9, ET 5/9, TD 20/9 på RD15 (plus från RD11 dock), VUL 21/10
    Niisan: (1:a försöket, ICSI) Sprutstart 30/8, VUL 5/9, ÄP 11/9, ET 13/9. Testade positivt RD 8 
    Nickidocka - ÄP 3/9, ET 5/9

• lucylight
    Saturnus skrev 2014-11-25 22:36:12 följande:

Ni som kör korta varianten. Hur många dagar från det att ni fått mensblödningen har ni startat med sprutorna?

Min första ivf fick jag börja dagen efter och den här gången två dagar efter. Någon mer som haft olika?

Det beror ju lite på vilken tid blödningen startar. Tror det är efter 17, eller 18 så räknas dagen efter som dag ett. Jag fick blödning på kvällen en onsdag och fick starta med menopur på fredagen. I alla fall så räknade de så på min klinik.  
Svar på tråden IVF hösten 2014