• Speck

IVF hösten 2014

Ego: just varit inne och lämnat blodprov för att kolla så jag är nedreglerad, samt hämtat ut sprutorna och Crinone. Lite lustigt att jag fick Crinone för jag fick info och broschyrer om Lutinus. Men jag klagar inte, en gång om dagen istf tre... :)

• Speck

Bubby: tre försök säger de ju att de flesta blir gravida på. Jag har också mått pyton av nässprayen, huvudvärk eller migrän dagligen o svårt att sova etc.. Men jag föredrar långa just för att jag litar inte på min kropp (oregelbunden mens och kort cykel) och man har ju lite mer kontroll så här. Men som Lokattis skrev, man måste få krascha och sen samla sig igen.

• Speck

Jag börjar med sprutorna idag, ca 40 min kvar till första sprutan! Vul måndag 22/9 och ev äp 29/9! Nu drar det igång! :D

Jag sitter bara från tfn så om någon vänlig själ vid en dator vill lägga till den infon i listan blir jag tacksam!

• Speck

Mallan: så du som tar maxdos låg lågt? Oj! Men började inte du just med sprutorna? Vad sa de till dig om dina blödningar? Jag glömde fråga idag för jag har Fortf småblödningar sen mensen förra veckan och jag tänkte på dig som fick åka in för vul för det...

• Speck

Mallan: ok tack för svar! Känns bättre nu :) ja det var så skönt att få börja med sprutorna, men vilka flashbacks jag fick av doften av sprutan. Idag är första dagen sen jag började med nässpray som jag inte har svår huvudvärk... Min kropp sög visst upp hormonerna som en svamp igår o svarade bra på de! :)

Lokattis : håller tummarna att alla fortsätter utvecklas och att du får ett gäng till frysen!

Miwe : det verkar ha gått vägen! Grattis! Hoppas det håller i sig!

• Speck

Monsan: vår utredning tog alltsomallt typ 1,5 år. Med väntetider för undersökning och sen provsvar, remisser... Min man opererades också och det var väntetid till operation, sen väntetid för att kunna göra nytt prov och sen väntetid på resultatet... Å sen väntetid till landstinget..

• Speck

Monsan : vi gjorde utredning typ 2009-2010 och jag fick en son -11. I vårt fall hade det inte ändrats mycket om vi kört privat, provsvar tar tid och iom operationen så.. Vi gör syskonförsök nu.

• Speck

Lucylight : hoppas att det är livmodern som växer! :)

Ego: usch igår när jag tog sprutan gjorde det rätt ont och ikväll måste jag sticka mig två gånger :(( bara för jag tar så hög dos måste jag sticka mig två gånger typ varannan var tredje dag :( och jag som hatar nålar som det är, håller andan när jag tar sprutan...

• Speck

Hjälp tjejer! Hur hade ni gjort? När jag tog min spruta ikväll så vred jag in dosen 375 som vanligt, fastän jag visste att det inte fanns så mycket kvar i, eftersom det står man ska göra så och få veta hur mycket som måste i från nästa spruta! 900-375=525, -375=150, så efter jag tagit dosen förväntade jag mig det skulle stå jag skulle injicera 225ie från nästa spruta men ICKE! Det stod 175! Nu vet jag inte hur jag ska göra... Fanns det mer än 900ie i sprutan? Eller ska jag utgå från att den typ räknat fel o ta 225ie som det rent matematiskt fattas?

Jag har lämnat ett meddelande på deras jourtelefon men ingen har svarat än o jag vet inte hur jag ska göra.... Vad hade ni gjort?

Svar på tråden IVF hösten 2014