• Moolie

IVF hösten 2014

calabalic skrev 2014-09-04 22:58:03 följande:

Fantastiskt Moolie! :) Vad kul! Är det trådens första plus?

Om strecket kommer efter 10 min så räknas det inte som giltigt. Jag har dock fått veta av labb-folk som jobbar med detta att det är omöjligt att få ett streck där om det inte finns hcg i urinen, även om strecket kommer efter 10 min-gränsen. Dock handlar det då om en s.k kemisk graviditet, dvs att embryot själv utsöndrar lite hcg som tas upp i kroppen via livmodern trots att embryot inte fäst ännu. Det är därför man ska ignorera streck som uppkommer efter 10 min-gränsen, det är ju först när embryot fäst som det är en "riktig" graviditet.

Ah! :) Ja nä... Strecket syntes svaaaaagt efter tre minuter redan. Man ska ju vänta fem minuter egentligen. Så då är det ju inte fel att låta det torka.

Funderar på att göra en liten bok om graviditeten. Hur efterlängtat barnet är och skriva ner datum som allt händer. Kan vara trevligt sen när man är mitt uppe i värsta hormonflödet sen. :) Eller om det misslyckas, att man läser det inför nästa försök och peppar sig själv att det är detta man vill. För fy för TUSAN va jobbigt det är att fortsätta vara bestämd när man misslyckats så.... :(
  • Moolie
    karro 2014 skrev 2014-09-05 06:16:27 följande:

Grattis grattis..

Vill inte komma här o göra dig besviken, men du vet väl om att läkemedlet ovitrell kan ge positiva utslag på gravtester (om du tagit d)

Jag är helt ostimulerad. Så länge ovitrellen inte ger utslag sedan jag tog dem sist i januari. ;)
  • Moolie
    MiaMorot skrev 2014-09-05 12:14:54 följande:

TreTriss- jag använda bara införanden en gång, jag tyckte det var för krångligt. Når ju ändå hela vägen med fingrarna, så jag tyckte det var lättare. Märker ingen större skillnad mer än att livmodertappen sitter högre upp nu. Tjuvtestade ett fett minus imorse på rd 8, inte så konstigt kanske eftersom det är så tidigt.. plussade sjukt svagt på rd 9 sist. Har du testat något? Ska du testa något snart?

Jag märkte faktiskt att det blev jobbigare efter ett tag (i januari)... Råkade rispa mig själv med instrumentet och så med... Blev ganska obehagligt. Fingrarna testade jag aldrig med eftersom instrumentet är smalare! :P Det kanske är alla hormoner som gör att det svullnar upp?
  • Moolie
    TreTriss skrev 2014-09-05 19:48:20 följande:

Skönt att jag inte är ensam om det :)Ajaj, låter obehagligt!

Ja har också gissat på hormonerna.. Inbillar mig att det är positivt att det känns trängre :)Alla verkar räkna olika.. har tänkt på ET som dag 1 haha.. håller nog fast vid det så jag inte loosar en dag ;)

Låter värre än vad det var....! ;)
  • Moolie

Och tack för alla grattis!! :D

Testat ett rejält starkt plus idag på RD 7! underbart!! Har ju testat sedan dag två efter återföringen. Så det där plusset har inte betytt lika mycket som det förra gjorde på RD 10. Men nu "ska jag ha mens" imorgon och inte minsta tillstymmelse till mens! Så nu får jag nog ropa hej! ;)

• Moolie
    Saturnus skrev 2014-09-06 21:15:20 följande:

Stort grattis! Njut!

Hur länge var ägget odlat? Räknar man RD ett som samma dagen som insättning?

Stort lycka till!

Jag testade sedan RD2 och fick positivt på RD5.

Man räknar samma som insättningen. När jag fyller i appen så blir det samma datum ändå. :) Så jag tänker att det inte spelar någon roll direkt. :)

Om det här med att testa... Jag hade nästan ångest inför testet sist... Fick ont i magen för att jag inte var duktig och väntade. Så jag köpte ett gäng test sist som inte alla blev använda. Så jag började testa på RD två för jag ville "vara med hela resan". :) Föe vad spelar det för roll egentligen?? ;)
  • Moolie
    calabalic skrev 2014-09-06 21:40:13 följande:

Jag är på RD4 med tvådagars och har redan tagit mitt första test! :) Egentligen bara för att få en minus-referenssticka att jämföra med.. men har så himla många graviditetstester och de går ut snart, så varför inte liksom.. Det var en jättesvag liten rosa skugga där redan idag faktiskt, som kom upp inom 3 min. Sådär svagt så man undrar om man inbillar sig, men mannen såg det också direkt. Men jag vet ju att det absolut inte är nånting, det är ju biologiskt omöjligt såhär tidigt. Embryot har väl knappt hunnit påbörja infästningen än och från att den är klar så tar det ju ytterligare några dagar innan hcg ska kunna upptäckas på ett test. Gjorde ju FET i naturlig cykel utan tillsatta hormoner så det är konstigt att det kan ske, men det är väl nåt fabrikationsfel gissar jag.

Rd4 är väl inte omöjligt? :) jag testade positivt på rd5. Den dagen är viktig iofs....!
  • Moolie
    MiaMorot skrev 2014-09-07 19:02:03 följande:

Jag böjar ställa in mig på att det inte blev någon bebis den här gången, och jag har då börjat fundera på om man  ska byta klinik till nästa gång..? Vi har nu gjort två behandlingar med sprutor och äggplock och hela baletten på RMC Linköping, och ingen av gångerna fick vi embryon till frysen, och vi körde exakt samma medicinering båda gångerna.  

Jag tänker att man kanske kan göra små justeringar i behandlingen och då få bättre resultat (embryon till frysen) och då kanske det är läge att byta klinik?  Hur skulle ni tänka? Vilken klinik ska man välja?

Jag är OTROLIGT nöjd med Nordic. Men de har nog bara två kliniker. En i Gbg och en i Malmö... :/
  • Moolie

Jag fick inga restriktioner alls. Vi hade sex som vanligt och HUJ va jag fick höra om det i trådarna sen... Jag hade inte läst eller hört NÅGOT om det... Låg som en strandad säl i soffan i två veckor efter det... Skuldkänslor DELUX kan jag lova...

Bada får man inte heller göra...

• Moolie

Jo, man duschar man precis innan så är det faktiskt helt ok! ;) Förspel i duschen är väl lite mysigt med?! :P

I alla fall, nu väntade vi en vecka... Men det var inte ens i närheten av lika kul som förra behandlingen... Haha... Så ny dröjer det väl en vecka till...

• Moolie
    Nickidocka skrev 2014-09-09 10:54:41 följande:

Jag mår bättre nu, är mer öm en tidigare dagar dock. Jag har aldrig hört talas om utomkveds vid IVF. Då måste ju ägget liksom klättra upp och fastna. Hoppas inte det kan hända! Det kom mycket blod i rören på den sidan vid plocket, beror nog på det, att han skadade mig där runt omkring. Nu vill jag bara att allt ska gå över så jag kan börja leva som vanligt igen ????

Jag har hört om utomkveds inom IVF. Men vad jag uppfattat så är smärtan centrerad till EN äggledare. När man får växtvärken så är det över hela livmodern, äggledarna och äggstockarna....

Jag kan ha fel!! :) Inget ovanligt. ;)
  • Moolie
    Niisan skrev 2014-09-10 07:52:58 följande:

Jag börjar faktiskt bli lite orolig nu. Tycker att jag läser överallt att man blir så svullen de sista dagarna innan äggplock och får ont i magen.

Jag är knappt märkbart svullen och har inte alls ont. När jag sätter mig ner så kan jag känna av äggstockarna men ont gör det absolut inte.

Om jag inte hade varit aktiv under vul:et och sett alla 16 äggblåsor så hade jag nog trott att det här inte alls hade gått vägen. I går tog jag Ovitrellen och i morgon blir det äggplock.

Hela IVF resan har gått väldigt bra för min del. Det har bara varit väntan som varit jobbig.

Någon mer som känt likadant eller går det här åt skogen?

Jag hade mer ont efteråt. Innan kände jag mig mest tjock! :)
  • Moolie
    Niisan skrev 2014-09-11 11:21:54 följande:

Äggplocket gick super och efter att ha sovit i en timma och ätit lite så mår jag fortfarande bra. Svag mensvärk bara än så länge.

Ca 20 äggblåsor hade jag och hela 16 ägg :D

Jisses!! Grattis!! :D
  • Moolie
    dots85 skrev 2014-09-11 11:08:31 följande:

Hej!

Jag hoppar in här jag oxå! :)

Kör behandling nu med nässpray & Gonal-F.. Äggplock nån gång under början av nästa vecka! Ska in på ultraljud, blodprov & utvärdering imornbitti.. Fick veta på senaste träffen i måndags att jag hade 9 äggblåsor som var synliga men

endast 1 hade växt till sig ordentligt så för att de resterande 8 skulle komma igång fick det bli höjning från 175 till 225 i sprutorna.. Börjar känna mig mer svullen nu så det ska bli intressant & se om det funkat till imorn! :)

Jag går & min karl går i Linköping på RMC.

Välkommen hit! :D
  • Moolie
    Niisan skrev 2014-09-11 12:23:15 följande:

Ja, helt otroligt vad bra det har gått :)

Nu får vi se bara hur många det är som är mogna och hur många som blir befruktade.

Det blir icsi för vår del då sambon hade nedsatt antal.

Insättning på lördag kl 12.45 :D

Håller tummarna för er alla och även för oss såklart :)

Vi gör med ICSI då min man inte har någon sädesvätska för dem att simma i eftersom han gjorde en PESA. :)
  • Moolie
    karro 2014 skrev 2014-09-12 09:52:18 följande:

Hjälp mig tjejer!!!!

Vi har ju planerat lite ang när äl plocket är o så, då var ju planen att jag skulle ringa o sjukanmäla mig (har nytt jobb o har jobbat sen den 1/9) men ligger nu hemma med magsjuka o feber och jobbar även denna helgen...

Vad tror ni dem tänker? Kan man verkligen sjukanmäla sig två ggr inom två veckor? Känner mig så dum, men samtidigt är det ju viktigt!

Ingen på min arbetsplats vet om något om ivf pga jag går på ett vikariat i ett halvår o om allt går bra för både mig o att mina kollegor trivs med mig så väntas en fast tjänst! Vill därför ej säga något för att dem kanske inte vill anställa då!

Man har rätt att gå till läkaren! Så du får säga att du fått en tid som du måste gå till! :)
  • Moolie
    Saturnus skrev 2015-02-22 00:17:54 följande:

Hur går det för er allihopa?

Vår behandling lyckades denna gången också, men med ett lyckligt slut denna gången. :)
Svar på tråden IVF hösten 2014