• Mallan82

IVF hösten 2014

Speck skrev 2014-09-25 22:35:08 följande:

Ja lycka till imorgon! Imorgon kväll tar jag min sista gonal F och på lördag ovitrelle! Jag är nervös inför äp också, jag fick så ont förra gången... De har gjort en anteckning om det i min journal.. De har lovat att ge mig citodon jag kan ta med mig hem efter äp så det känns bra iaf. Sist tog jag bara Alvedon.

Tack tack. Mitt är klart nu och jag är hemma. 11 ägg fick vi denna gång. Planerat ET på måndag :) 

Lycka till själv på måndag!! 
  • Mallan82
    Chasingdreams skrev 2014-09-26 13:47:23 följande:

Äggplocket gick smidigt idag och gjorde inte alls ont. Åtta ägg lyckades de hitta. Det känns riktigt bra med tanke på den dåliga starten och att vi riskerade få försöket avbrutet för en vecka sen. Om minst fem ägg befruktas blir det insättning på onsdag, annars är det måndag som gäller. Vi kommer få besked imorgon.

Kul att allt gick bra för dig också Mallan82 :).

åh vd bra!!! Nu får vi njut av helgen och se fram emot ruvardagarna :) 
  • Mallan82
    MiWe skrev 2014-09-26 14:01:20 följande:

Grattis Mallan och Chasingdreams till lyckade ÄP!

Tack snälla :) 
  • Mallan82
    Lokattis skrev 2014-09-26 15:45:49 följande:

Åh, grattis Mellan och Chasingdreams! Så bra det gick för er!

Tack jag håller med. Toppenbra antal för oss båda
  • Mallan82
    calabalic skrev 2014-09-26 18:16:14 följande:

Härligt Mallan82 och Chasingdreams! Hoppas ET går bra också sen.

Själv ska jag göra FET imorgon förmiddag!

Hoppas det gick bra med FET idag
  • Mallan82
    Speck skrev 2014-09-27 21:23:57 följande:

Så nu var sista dosen nässpray och ägglossningsspruta tagen! Nu är min del gjord fram till måndag då. 

Hurra!! Stort lycka till i morgon.  
  • Mallan82
    Chasingdreams skrev 2014-09-28 16:54:28 följande:

Jag är nu inne på andra dagen efter äggplock. De första dagarna var jag lite öm och det gjorde ont att kissa. Men nu gör det plötsligt jätteont. Känner mig spänd i magen och svullen på äggstockarna. Det gör så ont att det är svårt att gå, sitta och stå. Kan det va så utan att man är överstimulerad? Är rädd att det ska påverka mina möjligheter imorgon när återföring är inplanerat.

Jag fick också mer ont idag Efter första lutinus imorse hade jag tokont i typ en timme... nu är det bättre, men jag ligger i soffan och tar det mkt lugnt. Jag kan inte minnas att det var så här förra gången, men kanske har jag glömt eller så kanske det är olika mellan korta och långa metoden... blä!
  • Mallan82
    Speck skrev 2014-09-28 22:38:52 följande:

Chasingdreams : men usch då!! Vad jag minns av mitt äggplock var väldig smärta första dagen (dagen för äp), andra dagen "bara" smärtsam men tredje då det var dags för ET så hade jag inte alls samma smärta. Du får rådgöra med läkaren imorgon innan återföring! Lycka till imorgon!

Mallan : har du också ET imorgon? Isf lycka till till dig med!

Lokattis : håller fortfarande tummarna för dig! Ja progesteron kan störa mensen och påverka både när och hur den kommer. Men fortsätter hoppas för dig!

Ego: imorgon är det dags för äggplock och jag är så grymt nervös! Dels för hur det kommer att gå såklart, hur många ägg och senare embryon blir det, men även för smärtan! Håll tummarna för oss imorgon...

Japp, ET idag Så tack  

Det kommer gå toppenbra med plocket. Snart är det klart! 
  • Mallan82
    Speck skrev 2014-09-29 12:34:36 följande:

Äggplock var väldigt smärtsamt som sist, fick massa smärtstillande. Sen efteråt sov jag en timme. De fick ut tio ägg!

Grattis!!
  • Mallan82
    MiWe skrev 2014-09-29 16:31:38 följande:
    Hur har det gått?
    Det gick bra Den är på plats och ska nu gosa till sig fram till den 14. Då ska den bekräfta för mig att den tänker stanna kvar i ytterligare 8 mån. Sån är planen. 
  • Mallan82
    Chasingdreams skrev 2014-09-29 19:39:52 följande:
    Vad kul att det gick bra för dig. Nu återstår en spännande väntan :)
    Tack detsamma Ja verkligen... 
  • Mallan82
    Melmum skrev 2014-09-29 21:04:29 följande:
    Tänkte på dig idag. Vad skönt att det gick bra. Låter bra att den gosar in sig å stannar där!
    Taack!!
  • Mallan82
    Lisa 236 skrev 2014-09-30 19:39:00 följande:
    Hej på er alla som kämpar!

Har i Lördags satt tillbaka 2 st blastisar som har toppkvalitet.... 
    och nu hoppas vi så hårt som det går att det är vår tur. 

Denna omgång är vårt 12:e så vi har en hel del i bagaget. Har av de 12 varit gravid 8 ggr men med antingen missfall eller utomkveds som resultat.

Tänkte ansluta mig till denna grupp å stöta å blöta alla frågor... skönt att kunna dela 
    Hej Lisa!

Oj, vad tungt med så många missfall.... har man kunnat hitta någon anledning eller är sånt inget man kan få reda på? Hoppas det går bra denna gång för dig!
  • Mallan82
    Speck skrev 2014-10-01 14:57:17 följande:

Så, utav 10 ägg var 8 mogna och 3 blev befruktade. Två ska de försöka odla till blastocyster och en är i mig! Testdag 20/10.

Ruvare- grattis! Hoppas de andra växer till sig och att du kryar på dig snart!
  • Mallan82
    Ananas skrev 2014-10-10 19:58:19 följande:

Mallan82: hur går det för dig?

Jo då, jag är på dag 11 nu. Förra gången började jag få lite spottings dag 11, lite mer dag 12 och fick mens dag 13 så vi får se under helgen. Hoppas innerligt på att det gått bra den här gången... men TD först på tisdag. 

Hoppas du blir bättre snart, vila ordentligt!!! 
  • Mallan82
    Ananas skrev 2014-10-10 21:24:14 följande:
    Håller tummarna att du plussar på tisdag & att du slipper spottings!!
    Tack tack, det hoppas jag med
  • Mallan82

Hej alla, 

Nu har vi testat och det blev neg. Lämnar tråden och tar en paus. Lycka till allihop!

Svar på tråden IVF hösten 2014