• Saturnus

IVF hösten 2014

MiWe skrev 2014-09-19 00:53:46 följande:
    Fy vad jobbigt! Usch,nu blev jag ännu mer nervös... har TD på lördag.

vilken RD plussade du på? Lider verkligen med dig! :'(
    Tack! Riktigt tufft o inget blev det till frysen. :(

Jag plussade på RD 11 efter ett ET. Det blev inte starkare. På TD(14dagar efter insättning) var det negativt så jag antar att det var ett tidigt missfall. Ingen mens ännu.

Vilken testdag fick ni? Fick ni köra igång direkt i nästa cykel?
  • Saturnus

Nu har jag fått mens och slutat med progynon och lutinus. Åh jag har fått värsta vallningarna, ont i huvudet, ont i lilla magen och känt mig allmänt off i kroppen. Någon som känner igen sig? Är det hormonerna som ska ur kroppen?

• Saturnus
    MiWe skrev 2014-09-20 09:22:19 följande:

Tjohooo!!! :D plusset är kvar!! Digitala testet visade "gravid 2-3" och det blev två streck på det vanliga (men det tog längre tid än det digitala, och fortfarande är ena strecket mycket svagare).

Äntligen!

Nu vet vi att vi kan, att det går! Hoppas hoppas att det går hela vägen nu.

4+3 enligt gravidguiden, heeelt galet! :D ?

Någon som vet vilken vecka man får kolla med UL efter hjärtljud? Och hur länge ska man vänta innan man vågar berätta för släkt o vänner?

Håller verkligen tummarna för alla andra här på forumet nu, detta ska bli bebis-hösten med stort B!!!!!!

Stort grattis! Härligt att höra! Önskar dig ett stort lycka till! Håller tummarna :)
  • Saturnus
    Niisan skrev 2014-09-21 08:35:55 följande:

phpLwRemN76869.jpg

Testade nyss svagt positivt på rd 8 :D

Åh grattis! :)
  • Saturnus
    Nickidocka skrev 2014-09-21 13:43:02 följande:

Sådär då!

Åh vad härligt! Stort grattis!
  • Saturnus
    pco skrev 2014-09-21 17:47:34 följande:

Hej tjejer! Jag har valt att avstå från fm lite då allt kändes som om det skulle skita sig. i onsdags morse kom det ut 3st stora bruna klumpar och senare på kvällen kom en störtblödning va då i v 6+0 i fredags (6+2). Va jag inne på vul för att konstatera mf men till våran förvåning så fanns en liten där inne med ett tickande hjärta. Kommer fortfarande små små bruna klumpar. Ska tillbaka för vul nästa v och är då i v 7+1 .. Känner mig livrädd för att förlora detta.

Hur går det för er andra?

Puh vad skönt! Håller tummarna! Kram
  • Saturnus
    pco skrev 2014-09-21 21:20:37 följande:

Saturnus: tack för tumhållningen det lär behövas. Ursch tänker hela tiden på mf för det är typ det enda man hittar om när man googlar (såklart man gör) haha

Hur går det för dig?

Hej! Det blev inget här och inget i frysen. Tidigt mf. Jag ska vänta tills i november med mitt nästa försök. Får hålla mig till tåls. Då jag är ensamstående och åker till DK så krävs det mycket planering. Jag har en son här hemma också :)

Håller tummarna för dig. Vanligt att blöda i tidig graviditet och såg du hjärtat slå bådar det mycket gott! :)
  • Saturnus

Hej allihopa!

Jag är så förundrad men glad. Jag kände mig illamående idag och tänkte jag testar en sista gång. Det var nu på kvällen(2tim sedan jag kissade sist) och helt sjukt så plussade jag igen! Jag plussade tidigare på dag 14 och sedan negativt ända till dag 19 då jag fick min mens. Hade TD den 17:e och slutade då med medicinen.

Någon som varit med om liknande, ska testa igen ikväll och i morgon bitti och begära tidigt VUL och blodprov.

Nu undrar jag hur en ev graviditet reagerat på att jag slutat med medicinen.

• Saturnus

Hej! Här plussar jag av och an med testlagrets tester. Jättekonstigt. Så jobbigt att gå emellan hopp och besvikelse. Idag fick jag göra hcg blodprov hos gyn. I morgon hoppas jag få svar! Borde inte få tillstymmelse till plus om jag inte hade hcg i kroppen men först är det positivt för att sedan bli negativt ovs.... Börjar misstänka att det är fel på testerna....

Ingen som hört eller varit med om liknande?

Svar på tråden IVF hösten 2014