• Längtan 34

IVF hösten 2014

Hej alla! I torsdags konstaterades det missfall för oss. Känslomässigt har det varit ett par riktigt jobbiga veckor. Så snabbt den obeskrivliga glädjen kan förvandlas till lika obeskrivlig smärta. Snart är det dock dags att ladda om för nytt försök!
    Hoppas det går bra för er andra!

• Längtan 34
    Lisa 236 skrev 2015-01-24 11:21:30 följande:
    Hej tänkte bara såga att då var det konstaterat igen... ytterligare ett missfall. nummer 10. Känns inget vidare... men bara på det igen. Nästa provrörsförsök i februari .... Lycka till alla
    Åh så tråkigt att höra!  Verkligen ledsen för er skull och håller så klart tummarna för er i februari!!
  • Längtan 34
    Lisa 236 skrev 2015-01-24 20:07:17 följande:
    Önskar det samma att det går så bra som möjligt för er med nästa gång
    Tack  :)!
  • Längtan 34
    Kajo skrev 2015-01-24 23:43:55 följande:

Åh vad tråkigt att läsa längtan34, jag har tänkt på dig och undrat vilken vecka du varit i. Vi är inne på vårt 2a försök och har testdag den 2/2. När ska ni komma igång organ? Och vilken vecka va du i nu vid mf? Usch jag skickar en styrkekram och hoppas det snart kommer kännas bättre. Kan inte föreställa mig vilken smärta det är. Massa kramar!

Tack söta du!! Va härligt att ni är igång igen och att det snart är testdag. Hoppas verkligen att det går vägen denna gången :)!!

Jag vet inte riktigt när vi får starta igen men troligen vid nästa mens. Ringde RMC i fredags och då sa hon att hon skulle skicka information om ny planering. Jag hade små blödningar (vid några tillfällen) under ett par veckor men den större blödningen kom i slutet av vecka 7. Hann inte så långt (och man vet ju att det är väldigt osäkert de första veckorna) men ändå kändes det som om vi var så nära att lyckas. Närmre än vi någonsin varit. Första känslan var att jag inte vet hur jag ska orka gå igenom allt igen. Nu försöker jag dock släppa det och istället tänka att det var positivt att vi fick ett plus.

Massa stora kramar!!
  • Längtan 34
    karro 2014 skrev 2015-01-25 09:31:48 följande:
    Neeej:(((( beklagar sorgen.... Vet precis hur de känns:( så himla jobbigt, men vet du vad? Som ett plåster på såret kanske, efter mitt första missfall så blev jag gravid igen utn någon mens emellan.. Hur lång hann du och gå? O hur visade sig att du fick mf? Förstår om du inte vill prata om de. Styrke kramar till dig<3
    Tack för omtanken!!
    Ja fy va ont det gjorde när vi förstod att det var över. När vi hade sörjt ett par dagar och började försöka tänka positivt tänkte jag faktiskt på dig :). Jag och sambon åkte till ett spa i helgen och då berättade jag er historia för honom. Även om vi inte lyckas nu mellan behandlingarna ger er och andras historier oss hopp. Får även styrka av alla inspirerande starka människor här som kämpar på trots motgångar.

Hade små blödningar vid ett par tillfällen utspridda under ett par veckor. Blödningarna var dock väldigt kortvariga. Hoppades på att det var normala blödningar men detta var väl hotande missfall. Vid ett tillfälle hade jag rätt ont i nedre delen av ryggen. Den stora blödningen (troligen då själva missfallet skedde) kom i slutet av vecka 7. Hann inte så långt men ändå hade vi så mycket hopp. Kändes verkligen som om det var vår tur nu. Det positiva var att allt såg normalt ut nu vid sista vul vilket gör att vi troligen snart är igång med nytt försök. Var ju himla orolig att det skulle vara utomkveds eller något annat fel.

Vilken vecka är du i nu? Hoppas du mår toppen :)!!
    Stor kram <3!
  • Längtan 34
    Kakan1976 skrev 2015-01-25 09:32:34 följande:
    Usch vad tråkigt att höra. Jag vet dessvärre hur det känns. Så jäkla orättvist och sorgligt.

Stor kram till dig!
    Ja det känns väldigt orättvist och sorgligt! Man försöker fokusera på sin egen situation och att finna ny styrka men tänker tyvärr ändå på den där jädra orättvisan. Vår längtan är så vansinnigt stor och vi har så obeskrivligt mycket kärlek att ge ett barn. Ändå får vi inte uppleva detta mirakel. Sen finns det andra som överhuvudtaget inte är lämpliga som föräldrar men som ändå lyckas bli gravida gång på gång.

Men man får som sagt försöka tänka bort orättvisorna så att man inte blir alltför bitter!

Hoppas allt är bra med dig :)!! Stor kram tillbaka!
  • Längtan 34
    karro 2014 skrev 2015-01-25 11:45:48 följande:
    Förstår de, men på något sätt lyckas man att gå vidare även om det är jobbigt.. Man är starkare än vad man tror. Det positiva i de hela är ju nu att ni fått de bekräftat att du kan bli gravid:) sen att detta slutade i mf är både tragiskt o ledsamt men nästa ggn så gör de hela vägen skall du se:) håller alla mina tummar o tår för er<3

Ja de e väl härligt att ändå få hopp ifrån andra, de e ju de man lever för i princip när de gäller detta!!

Jag är i v8 nu, Mår både bra o dåligt.. Ena dagen tror jag på graviditet o allt är jätte bra o nästa dag inte, ständigt orolig för o få ett mf till.. Varje ggn jag går på toa så är jag beredd på att de skall komma rosa på pappret osv.. Men jag har kommit över en milstolpe o de va i v 5 då jag fick mitt första mf.. Mitt andra ma fick jag konstaterat i v10+5.... Då fostret dött 8+4 .. Man får helt enkelt ta en dag insänder... Tänker på dig<3<3
    Tack snälla rara du <3!

Ja, jag förstår din oro. Precis som du beskriver blir varje toabesök en läskig upplevelse. Man ska väl egentligen försöka att koppla bort de där tankarna och tänka positivt men det är sååå mycket lättare sagt än gjort. Särskilt när man har tråkiga erfarenheter i minnet. Fast du ska se att detta går jättebra :)!! Ska gå vägen nu!!!

Ha en härlig kväll <3!
  • Längtan 34
    Sälma Riit skrev 2015-01-25 15:54:46 följande:
    Jag är ledsen att höra det! Jag drog mig undan direkt efter mitt vul förra måndagen som också konstaterade missfall. I veckan kom det ut. Nu har jag repar mig så pass mycket att det känns ok igen. Hoppas du repar dig fort och kommer igen!
    Åhh fy så tråkigt att höra :(! Är verkligen ledsen för er skull!! Skönt att du börjat repa dig igen. Jag var riktigt nere och utan hopp ett tag men det börjat kännas bättre. Vi får samla kraft och ge oss på det igen!

Kram till dig!!
  • Längtan 34
    karro 2014 skrev 2015-01-29 16:34:03 följande:
    Tack för ditt stöd<3 var helt knäckt imorse då jag hade lite mer bruna flytningar och kände av värk ner till.. Tänkte att nä såhär vill jag inte ha de i helgen med dagarna fylld av oro.. Åkte in till gynakuten fick dock sitta där i 6 timmar.. De va värt de, fick åter igen se ett pickande hjärta.. Jag var helt övertygad om att jag fått mf, symtomen är försvunna nämligen.. Men vad fel man kan ha...
    Åhh va skönt att allt såg bra ut!! Är ju väldigt vanligt med blödningar i tidig graviditet men förstår verkligen att du blev orolig. Speciellt som du varit med om mf tidigare.
    Det ska gå bra detta!! Som Kakan skrev...heja er :)!!

Kram!!

• Längtan 34
    Saturnus skrev 2015-02-22 00:17:54 följande:

Hur går det för er allihopa?

Ja det har varit väldigt tyst här inne länge!!
    Vi kommer att påbörja ny behandling om ett par veckor. Hoppas verkligen att det ska sluta lyckligt denna gången :).
  • Längtan 34
    Moolie skrev 2015-02-22 06:30:56 följande:
    Vår behandling lyckades denna gången också, men med ett lyckligt slut denna gången. :)
    Grattis :D!!
  • Längtan 34
    Saturnus skrev 2015-02-23 18:42:34 följande:

Grattis Moolie! Åh hoppas verkligen att det går vägen för dig Längtan34 nästa gång. Hur går det för dig Kakan? Åh er andra?

Jag ska byta medicin till Menopur. Någon fler som bytt o fått positiv effekt! Gissar att det är dags om ca 1v. Det blir troligtvis sista försöket för mig så det känns lite pressat att medicinen funkar och att jag får befruktade ägg.

Kram allihopa!

Tack! Hoppas att det går vägen för dig med :)!!!

Kram tillbaka!
  • Längtan 34
    Kakan1976 skrev 2015-02-23 19:16:04 följande:
    Det har gått bra för mig! 4+6 idag :). Sjukt orolig för missfall men ett stort steg på väg.

Jag bytte från Gonal-f till Elonva och Menopur sista försöket. Funkade fint!

Lycka till!!!
    Stor grattiskram :D!!
  • Längtan 34
    Saturnus skrev 2015-02-27 21:38:32 följande:

I morgon börjar jag medicinera. Sådär sugen på medicinen men jag hoppas så att det blir bebis/syskon. Någon fler som är på gång?

Jag börjar med nässpray på fredag. Kör långa protokollet så äggplock är beräknat till v 15. När har du äggplock? Ska bli skönt att påbörja nytt försök :)!

• Längtan 34

Hej alla! Solig
    Hoppas allt är bra med er!
    Igår började jag med gonal så nästa vecka blir det vul. Går allt som det ska blir det äp veckan efter. Hoppas så innerligt att allt ska gå bra denna gången!!

Hur går det för er? Kanske inte så många som följer detta forum längre?! Finns det något annat där det är mer aktivitet?

• Längtan 34

Dags för äggplock imorgon vilket känns lite nervöst. Dock mer avslappnad denna gången än förra. Hoppas så att de får ut flera fina ägg!

Hoppas det går bra för er andra!

• Längtan 34
    Saturnus skrev 2015-04-09 10:54:54 följande:
    Lycka till, håller tummarna!
    Tack :)! Äggplocket gick jättebra. De tog ut 15 ägg och idag fick jag reda på att 14 av dem har befruktats och att allt ser bra ut. Eftersom det är så många kommer de att odla vidare och återföra en blastocyst dag 5. Är så himla glad att resultatet blev så bra :D!

Ha en fin fredagskväll och go helg!!
  • Längtan 34
    Saturnus skrev 2015-04-10 20:58:06 följande:
    Åh stort grattis vilket toppen resultat! Vilken medicinering hade du?
    Tack :)!!
    Har kört långt protokoll med Synarel och Gonal-f. Ägglossningsprutan var Ovitrelle.

• Längtan 34
    karro 2014 skrev 2015-04-12 09:54:58 följande:

Hej allihop=)

Har inte vart inne på fm på ett bra tag och ville bara kika in och tala om att än så länge går min graviditet bra, vart på rul och allt såg fint ut, väntar en liten tös som beräknas att komma den 9 september<3

Åhh va roligt att du kikade in här och att allt är bra med er :D! Grattis igen till er lilla tös! Måste kännas helt fantastiskt :). Imorgon ska vi på återföring. Blir en blastocyst  och jag hoppas verkligen att den ska fastna och stanna kvar!!
Svar på tråden IVF hösten 2014